Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har ikke fabriksnulstillet mit X8509C efter opdateringen - det fungerer helt fint.

Jeg gjorde det dog, da de skiftede Android version fra 5.0.2 til 5.1.1 - og jeg gør det igen når opdateringen til 6.0.1/Marshmellow kommer. Det kan godt være en god ide ifht. optimeringer i memory styringen i Android.
Lige et spørgsmål til jer andre Sony X8505c ejere, og jeres erfaringer med cast funktionen.

Selv har jeg kabelforbundet mit tv til min router, og har en 40/40 fiberforbindelse således med masser af hul igennem. Internet funktioner i TV fungerer ok - dog kan Netflix nogen gange være lidt tid om at gå op i høj kvalitet.

Cast er og bliver mit smertensbarn - der er hul igennem, og kan caste indhold fra min Iphone 6 til TV uden problemer - såvel foto som video. Men når jeg prøver at caste indhold fra eksempelvis blockbuster app, eller yousee så får jeg hakkende billeder og en lyd der er helt ude af tur - og nærmest minder om chip og chap fra Disney Show.
Prøver jeg i stedet fra min Iphone at afspille samme film via Airplay til min gl. Appletv, så er billede og lyd i top.

Er der andre der oplever problemer med cast funktionen fra disse apps eller lign - eller spiller det for jer.
Er der nogle der har ideer til fejlsøgning hører jeg også gerne.

Jeg har forsøgt i stedet at lade TV køre på wifi for at se om det afhjælper problemerne - men nej - det gør dem nærmest værre, idet jeg her kun får pixelerede billeder.
Jeg har ofte haft problemer med at caste fra hhv. HBO og TV2 Play. Lyden bliver overført og jeg kan se "play-baren" nede i bunden, men jeg får ikke noget billede. Når jeg har afbrudt forbindelsen og koblet op igen flere gang og til sidste genstartet TV'et virker det. Efter den nye opdatering, har jeg dog ikke haft problemet siden.
Jeg caster jævnligt fra HBO og C More uden problemer. TV 2 Play har jeg ikke prøvet siden der er en app på TV'et (Selv om den ikke er så god).

Nu har jeg godt nok kun haft den nyeste opdatering i knap en uge, men umiddelbart synes jeg, at det kører bedre. Jeg oplever ikke at menuerne og TV Guiden er blevet langsom, så det krævede en genstart, som jeg af og til oplevede før og TV Guiden virker generelt mere responsiv. TV'et er heller ikke tændt af sig selv endnu. Jeg oplevede godt nok også kun 2 gange med den forrige firmware.
Jeg har ikke nulstillet eller taget strømmen siden opdateringen.
ThomsenKT skrev:Jeg har ofte haft problemer med at caste fra hhv. HBO og TV2 Play. Lyden bliver overført og jeg kan se "play-baren" nede i bunden, men jeg får ikke noget billede. Når jeg har afbrudt forbindelsen og koblet op igen flere gang og til sidste genstartet TV'et virker det. Efter den nye opdatering, har jeg dog ikke haft problemet siden.
Jeg troede problemet var løst med opdateringen, men jeg oplever stadigvæk jævnligt fejl med cast. Både fra HBO og TV2 play..
Det er virkelig frustrerende at skulle bruge 5-10 min. på at få billede på skærmen!!
Mht. optagelse, så oplevede jeg i går, at Netflix crashede da en optagelse startede, og jeg kunne ikke få vist noget billede eller lyd på skærmen igen, hverken fra TV eller andre kilder. Der måtte en genstart til, hvilket var ret håbløst da det betød at optagelsen blev afbrudt. Hvis dette sker, så genoptager TV'et ikke optagelsen og du kan heller ikke bare starte den manuelt, da TV'et allerede har optagelsen liggende som en "timeroptagelse". Du skal ind og slette timer-optagelsen fra planlægningen og lægge en ny ind med et nyt tidspunkt.

Andre der oplever samme bug?
Undskyld at jeg hopper ind her selv om jeg kun har et 43W805C - det er dog et 2015 Sony Android tv, og det er her man diskuterer de oplevelser, jeg også har haft.

1. Optagelse med CA-modul

Jeg har Yousee mellempakke med bland selv, og det kræver et Yousee-kort og -kortlæser. Jeg købte en Smit/Strong kortlæser hos Yousee/TDC. Når jeg efter den seneste opdatering (3.317) forsøger at optage på HDD virker det ikke, beskeden er
“begivenheden kunne ikke optages på grund af en uventet fejl”
Hvis jeg tager kortlæseren ud, fungerer optagelse fint, men så kan jeg jo kun se grundpakken.

Som Pulsedriver (22. feb) skriver, har Sony trukket opdateringen tilbage som OTA med henvisning til et problem i Holland, og Pulsedriver mener at problemet har med denne kortlæser at gøre. I så fald har den hollandske syge måske spredt sig til DK.

Er der andre der har set det samme, eller er det kun min model? Kan det være en fejl som Sony kan tænkes at rette senere?

Hvis ikke Sony gør noget ved det, kan følgende info måske have interesse:

Andetsteds på nettet har man diskuteret den dårlige indflydelse fra CI+ kort(læsere) i modsætning til CI (uden plus). Inspireret af et af disse indlæg har jeg købt denne kortlæser:
http://www.bergs.dk/dvb-c-tuner-boks-ti ... 039-p11958
og med den virker optagelse på HDD fint.

2. Stop af optagelse

En igangværende timeroptagelse kan stoppes med “stop”-knappen, men en optagelse startet manuelt med “record”-knappen kan jeg ikke stoppe med “stop”-knappen.

Er der en alternativ måde?

3. Billedkvalitet

Efter opdateringen prøvede jeg for første gang gendannelse til fabriksindstillinger og oplevede noget lignende som brr_dk (23. feb): Før opdatering og nulstilling havde jeg samme billedkvalitet på TV og HDMI-indgange med de samme indstillinger. Efter nulstillling og genindstilling af de samme billedindstillinger på alle indgange er billedkvaliteten ok på TV, men underligt grå (hverken lys eller sort nok) på HDMI-indgangene.

Jeg havde allerede været nødt til at tage strømmen flere gange for at genstarte tv’et efter nulstillingen, men forsøgte alligevel en gang til efter opskriften fra brr_dk, men det gav ikke noget.

Kan jeg have overset noget? Er der andre indstillinger end dem på Action Menu’en jeg skal være opmærksom på?
Det ser ud som om der er sket noget med Sortniveau-justeringen på HDMI. Min skal ned på godt 36 for at ramme samme niveau som på 50 før opdateringen. Meget mærkeligt.

Da Sortniveau er en global parameter, så kan man dog ikke fikse problemet med justeringer på TVet. En genstart af TVet fikser det (en soft reboot er nok). Så snart man har haft brugt optageren og afspillet noget fra harddisken, så er problemet tilbage igen og TVet skal igen genstartes hvis man vil bruge HDMI. Har ikke fået lov at teste med Apps endnu, da konen ser Oscar-uddeling og er utilfreds med mit testeri... Det ligner noget med videolevels vs PC levvels der går galt.

Mine kontakter hos Sony er dog ikke på kontoret pt. så jeg må lige grave et alternativ frem.
Præcis samme oplevelse som hos mig - her slog det ringere sortniveau dog ind på alle kilder - HDMI, Digital, Apps. Også jeg måtte ned på sortniveua 36 for at ramme nogenlunde samme niveau som før.

Hos mig var soft-reset ikke nok - her må strømme fra et par minutter, før tv opførte sig anstændigt igen.
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 102