Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mjf
Hej.

Jeg leder efter et nyt TV (og må indrømme jeg ikke ved så meget om det :(( )

Jeg regner med det skal være 55" og ikke må være buet. Jeg har intet TV abbonnement så det skal bruges til streaming så må gerne have gode apps til dette, samt gerne kunne køre film fra en ekstern HDD/NAS. Jeg tænker det gerne må kunne klare 4K og have en ok lyd.
Gerne et der er nogenlunde fremtidssikret i den forstand jeg ikke påtænker at skifte det ud de første par år i hvert fald.

Budget max 10k.

Nogen gode foreslag?
Af mjf
Da jeg har søgt og læst den tråde om emnet her, er dette desværre et specielt brugbart svar for mig. Anbefalinger af specifikke modeller vil være yderst velkomne. Jeg ved godt ingen kan fortælle hvad der vil være perfekt for mig. Men at have fået noget input før jeg går ud i butikkerne ville være rart, så jeg har en bedre mulighed for vurdere hvor sælgeren prøver at bilde mig ind og hvor meget der er reelt
Af PeterD
Sælgeren vil helst sælge dig et LG eller Samsung, så ved du dét..

Læs på hdtvtest.co.uk og avforums.com og brug pricerunner.dk
Af Inspektøren
Overvej at vente et par uger eller en måned, så begynder 2016 modellerne at komme frem i butikkerne. Jeg forudsiger at TV med Android og Firefox OS vil være betydeligt forbedret ift. 2015 modellerne. Da 2015 var første skud med disse styresystemer.
Af Hilfiger
Inspektøren skrev:Overvej at vente et par uger eller en måned, så begynder 2016 modellerne at komme frem i butikkerne. Jeg forudsiger at TV med Android og Firefox OS vil være betydeligt forbedret ift. 2015 modellerne. Da 2015 var første skud med disse styresystemer.
Mon ikke der kommer en Update til 2015 modellerne.
Brugeravatar
Af KimKaos
Rent personligt (GABBB nu siger han det samme igen LOL) et Samsung JS8005 - fremragende tv.

Jeg var ellers lidt tilbageholdende med at skulle købe et Samsung tv - men deres 8005 har totalt overbevist mig om at de godt kan lave tv man gider at glo på.

Er du heldig kan du finde det ind imellem på tilbud ned til ca. 8.000,-

Andre tv som folk taler pænt om er bl.a. Sony´s X85 som har et flot billede men som også har haft en del software-bøvl - det er så ofte på tilbud til 7.999,- at det næsten må betragtes som værende normalprisen nu.

Og så er der div. LG´er som heller ikke skuffer dem der har købt det.

Men igen Samsung´s JS8005 har overbevist mig så meget at jeg seriøst overvejer om jeg har råd til et KS8005 i 65" når det en gang kommer (hvis de sender 65" af den model her til landet) og når prisen er nede i et fornuftigt niveau.
Af PeterD
Ja der er mange fine skærme at vælge imellem. Derfor er det vigtigt at læse anmeldelser de seriøse steder, hdtvtest.co.uk, avforums.com og selvfølgelig herinde, før man går ud i butikkerne og hører på en masse salgssnak.

Vær opmærksom på at det vidst nok kun er Netflix der pt. kan vise enkelte serier i 4K, UHD formatet. Ellers er resten opscalleret Fra standard.

Når det endelig kommer, kommer det højst sandsynligt til at koste ekstra pr kanal..

Det er ikke fordi udbredelsen af 4K sker så hurtigt indenfor udbyderne..
Skærmene er klar.
Af mjf
Tak for al input indtil nu :-)

Da jeg som sagt ikke har TV signal er det vigtigste for selvfølgelig billedet men også styresystemet og streamingsapps.
Jeg har ikke pt smarttv så det kører via google chrome cast (den gamle model). Synes dog det kunne være rart at køre direkte fra TV'et hvis jeg alligevel køber et nyt.

Det blev nævnt at 2016 modellerne begynder at komme her i foråret, kan man så normalt forvente at 2015 modellerne falder i pris indenfor de næste måneder?
Brugeravatar
Af KimKaos
Nogle falder men de fedeste som f.eks. Samsung´s 8005 og Sony´s X85 bliver nok ikke billigere end de ca. 8.000,- før en gang til efteråret (BF eller der omkring) - det samme så man ske med Sony´s gamle W-modeller - de holdt den gamle tilbudspris frem til BF - de vil jo alle sammen gerne lige tjene så meget på deres lager som muligt.

Andre modeller som f.eks. 7005 og den slags er nok de første til at falde under den gamle tilbudspris - 7005 er også et fint tv og den type i mellemklassen som Elgiganten/Power kan kører slagtilbud på - på samme måde som de stadigvæk hiver Sony´s W´er frem når de lige skal lokke flere i butikken.

Et Sony 55" til 5.999,- ser jo pænt ud når folk læser tilbud og det er først når de lige kikker ekstra efter at de opdager det kun er et Full-HD og ikke et 4K. ;)

Men jeg syntes du skal satse på et 4K tv da det jo skal holde en del år og der løbende kommer mere og mere 4K i kassen i de kommende år.