Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Jeg har netop købt et samsung 65 ue65ju6075 og sælgeren i Bilka opfordrer mig til købe en tillægsforsikring mod bla. pixel fejl, idet garantien ikke dækker disse.

Bør jeg købe det eller hvad er jeres holdning. Koster trods alt 1000,-
Hr M: Kan du ikke uddybe hvad den forsikring præcist dækker over og for hvor lang en periode?

hans123: Har du en nyere kilde til at Samsung skulle have en højere fejlrate og i givet fejl hvor meget højere end andre mærker?
Har ingen kilde. Men historik og egen erfaring fra job.

De er sikkert blevet bedre og håber da også de er det for indkøb i firma har købt 100+ Samsung tv sidste år. Og går de i stykker skal jeg pille dem ned.

Vores Samsung skærme bliver sjældent 3 år gamle. ( pc ).
Samsungs PC-skærme har jeg ikke observeret de store problemer med (opsyn af over 150 i 4 år på jobbet). Tror der blev skiftet 2, hvoraf den ene var ødelagt af mishandling.
Jeg er generelt lidt imod at man taler ud fra egne erfaringer på det her område, da stort set ingen vil have haft fat i nok skærme til at kunne danne en brugbar konklusion - specielt hvis det også skal sammenlignes med andre mærker.
Flatpanels har tidligere prøvet at undersøge det ved at spørge brugerne herinde, men en stor undersøgelse af det her kunne fra et brugermæssigt synspunkt være meget interessant.
Forsikringen dækker i 4 år med enkeltstående pixel fejl mv. Ved ikke hvad mv dækker. Garantien dækker kun, når der er 8 pixelfejl eller derover.
Sælgeren sagde i øvrigt at pixelfejl var uafhængigt af mærket og at det var ca 10 procent af skærmene, hvor det opstår.
Jeg ville ikke købe en forsikring blot for at være dækket ind mht. pixelfejl. Du har 2 års garanti som udgangspunkt og jeg ser det som ret usandsynlig, at pixelfejlene skulle opstår derefter. Det vil typisk være panelfejl du vil opleve og det er hele linjer af pixels der dør eller på anden måde giver fejl.

Jeg ville købe en generel elektronikforsikring gennem forsikringsselskabet i stedet.