Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens & tv entusiaster!

Kan det virkelig være rigtigt at Samsung anno 2016 "bevidst" el. ubevidst producerer TV, der pudsigt nok holder op med at virke...efter at garantiperioden er udløbet? ;;)

En hurtig søgning på nettet på emnet, giver hurtig en indikation af, at der er noget om snakken, dvs. talrige forums med klager og dårlige oplevelser med Samsung TV. Inde på Trustpilot.dk under anmeldelser af Samsung.dk slagter folk jo nærmest Samsung for bl.a. deres tv og det tyder på at det har været oppe og vende tidligere, se links:

https://dk.trustpilot.com/review/www.samsung.dk

http://www.recordere.dk/2013/12/samsung ... lektronik/

http://www.dr.dk/nyheder/indland/anklag ... ssepladsen

Det jeg tænker/frygter er jo lidt, om alle de mennesker der har købt 1 generations 4K TV fra 2014 samt i 2015 fra Samsung feks. 7005/JS8005 pludselig vil opleve det samme om et par år!?

Hvad tænker i > skal man bare holde sig langt væk fra Samsung generelt vedr. TV?
Det er godt nok nogle gamle historier du har fundet frem.
Købte et 40 tommers Samsung i 2011 Det blev anbefalet og bedst i test i Tænk og var yderst tilfreds, min datter og svigersøn fik det da deres tv ville være udflaget pga YouSees omlægning her i februar. Købte et UE55JS8005 SUHD-TV i november også anbefalet af Tænk og det er jeg utrolig glad for og smart tv delen med Tyzen er fantastisk har alle de apps jeg skal bruge som storstreamer. HBO, Netflix, Viaplay, C More, TV2 Play, Min Bio, Youtube og HBBtv til DRtv.
Så jeg har ikke noget at klage over angående Samsungs tv jeg er yderst tilfreds.
Du kan sagtens købe det mærke.

Ville da være underligt at deres tv skulle gå i stykker lige når garanti perioden udløber.

Tror bare folk generelt har været uheldige.

Når det er sagt så google altid model nummer og læs tests, så du kommer hjem med en god model, uanset mærke.
det er lidt sølvpapirs hat er det ikke.

Du kan sige det samme on panasonic, med deres utallige døde paneler, pink snakes og andet, som sjovt nok altid skete uden for garanti perioden..

JA elektronik er ikke designet til 20 års levetid..

personlig erfaring her i huset er, jeg har haft SAMSUNG (Har også haft mange andre mærker) alle tv købt da de var nye

32R32
37M86
40M86
40B550
46D5500
46F6500

og der er ikke et eneste af de tv der har haft issues, og de har dælme mange drift timer, også i de hjem de fleste står i i dag..

har heller ikke erfaringer i nærmeste kreds af venner på samsung TV som er gået i stykker...

de Sony jeg har kører også fint, på nær jeg HADER mit X85C aodroid platform, som at sidde på en BETA model..

men nok om det...

Erfaring siger dog, at Samsung tit dør pga. døde lytter, det fede ved det, er det er et MEGET MEGET MEGET simpelt fix, og er man LIDT ferm med en loddekolbe så kan man fixe sådan et tv på 1 time, et panel skift som andre tv har haft issues med er DYRT.
Dtpeter skrev:https://dk.trustpilot.com/review/www.samsung.dk
Har du prøvet at lave samme søgning på Panasonic, Sony, LG mv...? De problemer Samsung har fået på puklen for mht. kondensatorer er på ældre modeller, hvilket har været vendt i både nyheder og her på siden. Generelt er TV i dag dog ikke af samme kaliber mht. robusthed, som de var for 10 år siden, så forvent ikke at tingene kan holde i 10 år.
npchristiansen skrev:Det er godt nok nogle gamle historier du har fundet frem.
Gamle og gamle > 2013 er jo ikk såå længe siden, og det er jo på en måde stadig relevant i og med folk der har været ude og købe dyre Samsung TV i det år, måske begynder at opleve problemerne med deres tv nu i år, kontra dem der har været ude og købe Samsung 4K i 2014, måske vil opleve det i 2017...hva ved jeg? O-O

"Vagn Jelsøe, der vicedirektør i Forbrugerrådet Tænk > 2013
- Det er rystende at høre om fjernsyn, der kun kan holde i to, tre eller fire år, og det er jo svært ikke at få en eller anden mistanke om, at der er andet på spil, end at det er uheld, siger han."
Torben Rasmussen skrev:
Har du prøvet at lave samme søgning på Panasonic, Sony, LG mv...? De problemer Samsung har fået på puklen for mht. kondensatorer er på ældre modeller, hvilket har været vendt i både nyheder og her på siden. Generelt er TV i dag dog ikke af samme kaliber mht. robusthed, som de var for 10 år siden, så forvent ikke at tingene kan holde i 10 år.
Ja det har jeg faktisk, og det virker som om det primært er Samsung TV folk klager over derinde, og hvor det hos de andre, virker til at være andre ting end lige TV. Men ja, jeg kan forstå på det hele at der har været bøvl med de kondensatorer, og af samme grund jeg "rejser" en debat netop for at høre hvad folk herinde pt. har af erfaringer med emnet :)
Der er altså andre mærker en Samsung.

Og når man siger de har problemer siger folk bare "Ja, men tænk på hvor mange de sælger på verdensplan".

Tror dog næppe LG,Sony og Panasonic er bedre.

Næ, måske skal man bare til at købe kinesisk?... :)
Dtpeter skrev:
Torben Rasmussen skrev:
Ja det har jeg faktisk, og det virker som om det primært er Samsung TV folk klager over derinde, og hvor det hos de andre, virker til at være andre ting end lige TV. Men ja, jeg kan forstå på det hele at der har været bøvl med de kondensatorer, og af samme grund jeg "rejser" en debat netop for at høre hvad folk herinde pt. har af erfaringer med emnet :)
Jeg spurgte fordi jeg selv havde set på eks. Sony som ikke klarer sig bedre på trustpilot. Problemet er, at trustpilot bruges til tilsvininger over købsforløb og reklamationer, og ingen af producenterne sælger direkte til kunden via deres hjemmeside, så du får ingen positive "jeg fik min vare til tiden" anmeldelser derinde. Det er håbløst at vurdere et firma, som sælger så mange varer gennem andre kanaler via deres trustpilot-profil.
Dtpeter skrev:
npchristiansen skrev:Det er godt nok nogle gamle historier du har fundet frem.
Gamle og gamle > 2013 er jo ikk såå længe siden, og det er jo på en måde stadig relevant i og med folk der har været ude og købe dyre Samsung TV i det år, måske begynder at opleve problemerne med deres tv nu i år, kontra dem der har været ude og købe Samsung 4K i 2014, måske vil opleve det i 2017...hva ved jeg? O-O

"Vagn Jelsøe, der vicedirektør i Forbrugerrådet Tænk > 2013
- Det er rystende at høre om fjernsyn, der kun kan holde i to, tre eller fire år, og det er jo svært ikke at få en eller anden mistanke om, at der er andet på spil, end at det er uheld, siger han."
Ifølge den logik burde der jo så også have været lige så store problemer med tv i 2014 og 2015. Så vidt jeg ved har det ikke været tilfældet.
Derudover er det ganske naturligt, at der vil være flere herinde med problemer med Samsung.
I 2014 havde Samsung næsten en global markedsandel på 23%, og jeg tror ikke det har ændret sig voldsomt siden.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1424155016
Tak til de af jer som kom med tilbagemeldinger, på jeres erfaring med Samsung TV + emnet. Det er, som flere også er inde på "nok mest" de berørte modeller fra år 2010 til 2013 der var knas med, eller som kunne mistænkes lidt m.h.t. emnet :-)
Induktionsspændinger er nok svaret i de fleste tilfælde.

De små kondensatorer der sidde på fase og nul til stel i vores serie motorer (håndmixer, boremaskine osv.) kan slet ikke nå at gribe alt den induktionsspænding der kommer i få nano sek. når vi slukker disse maskiner.

Induktionsspændinger kan være på flere tusinde volt - når vores elektronik har fået nok af dem, så dør vores elektronik simpelthen.

Induktionsspændinger får man også fra sine naboer - bor man i et boligkomplex er det bare endnu værre.