Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gkk
Nogen der kan fortælle om dette er en god deal som elgiganten har på nedenstående tv her i weekenden?

Det drejer sig om dette tv til 25k.
LG 79'' 4K LED Smart TV 79UF770V

Kan ikke umiddelbart finde førprisen... men normalt ligger et 75+ uhd tv jo gerne over 30k.

Alle indput til tv-modellen/pris er velkommen :)
Du kan få Samsungs 75" UE75JU7005 til 24.999 kroner pt.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1320152757

Jeg synes det er en bedre deal. LG's LCD-skærme bruger IPS panel, så hvis det er til hjemmebiografen og de ofte ser film om aftenen tror jeg, at du vil bemærke IPS-panelets svage sortniveau. Samsungs skærm bruger VA-panel. Den er også bagbelyst, så lysfordelingen skulle være OK på trods af det store format.
Af gkk
Er forskellen på billedkvaliteten virkelig så meget bedre på samsung modellen at det kan retfærdigøre 4" mindre og webos vs tizen ?

PS. har virkelig svært ved at købe samsung til 25k da jeg var lige ved at købe den til 22k på black friday (men det blev udsolgt inden jeg kunne overtale konen :P ).
Det er primært pga. VA-panelet, at jeg ville foretrække den. Ikke nødvendigvis fordi det er Samsung vs. LG.

Det kommer an på hvordan man bruger skærmen. I en oplyst stue bemærker de færreste, at IPS-panelerne har svagt sortniveau, men når man ser film i aftentimerne eller helt mørke, så synes jeg, at det er ret tydeligt, at IPS-panelerne har svagt sortniveau. Det er ikke kun i de mørkeste scener, at man bemærker det. Jeg synes billedet mister lidt punch overordnet i aftentimerne.

webOS vs. Tizen. Tja, det er nok individuelt. Hvis man ikke styrede webOS vha. bevægelse, så ville jeg foretrække det. Personligt er jeg dog til boks-løsningen.