Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GreenPea
Jeg har fået stjålet mine 2 "elskede" tv - Pioneer LX5090 og Panasonic vt60 -, og skal nu have nyt tv. Har kigget på LG's OLED. Udover forskellige fødder og Harmon forstærker samt at 920 understøtter HDR via HDMI og USB, er der så nogle forskelle? Er billedkvaliteten den samme? 960 koster immervæk næsten det dobbelte.

Mvh
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nu har jeg ikke set EG920V på andet end messer, men fra dem der har kigget nærmere, lyder det som om, at EG920V i hvert fald ligger meget tæt på EG960V hvad angår billedkvalitet.

LG Nordic fortalte mig i øvrigt også på CES, at de har lavet en opdateret revision af EG960V som også understøtter HDR via HDMI. Problemet i januar var bare, at lagrene af den gamle ikke var tømte. De arbejdede vist også på en hardware-opdatering til ejere af EG960V, men det har vi hørt fra dem før, hvor det vist ikke blev til noget.

Hvis jeg stod i valget imellem de to - hvilket jeg delvist gør, da jeg også er på udkig efter OLED til stuen - så ville jeg snuppe 920'eren.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Vi sprang egentlig bevidst EG920V over. Måske en fejl set i bakspejlet, men da den kom var 2016-modellerne bare så tæt på. Nu står det jo klart, at det kun er de dyreste 2016-modeller, der kommer i foråret.

Personligt venter jeg dog nok til 2016 line-up med at handle. Måske endda længere. Jeg har ikke så travlt. Jeg venter på at priserne på 65" falder :)
Af GreenPea
Tror måske jeg venter, til 950 er nede i pris, vil helst have den flade. Så den til små 24000,- i Sverige, herjemme skal de have 38000,- :(( :(( .