Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vaag
Hej!

Jeg tænker på at opgradere mit Panasonic 50VT50, da jeg gerne vil have noget større og glæder mig til 4K, HDR og alt det nye spændende.

I den forbindelse har jeg kigget på Samsung UE65JS9505 som jeg umiddelbart syns ser rigtig godt ud, men jeg ville påskønne hvis I kloge hoveder havde nogle kommentarer, indspark eller gode råd til mig.

Jeg vil gerne have:
65"
HDR
4K
God visning af bevægelse
"Fremtidssikring"

Jeg har ikke brug for Smart TV og fin lyd, da jeg har et dejligt 5.1 surround anlæg og Chromecast/Apple TV.

OLED har også været med i overvejelserne, men er så træt af IR/burn-in og jeg syns de stadig er for dyre.

Budget-mæssigt er 30K nok smertegrænsen.

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til prisen er JS9505 pt. et rigtig godt bud. Den var for dyr da vi testede den, men lige nu får man meget TV for pengene.
Af Nipov1
Har selv købt ja 9505
Super lækkert tv også hjemme i stuen :)
Fandt det til 25K spm weekend tilbud i elgiganten.for en måneds tid siden så hold øje så kan man få det til en go pris... :)
Af Dion82
Jeg har selv lige været i Elgiganten i Herlev, hvor de pænt arrogant sagde at de ikke ville give rabat på hverken js9005 eller js9505..
JS9505 står til ca. 23.000 dkr i Elgiganten i Sverige, hvortil han blot svarer at de ikke matcher svenske priser. :(

Det rigtig fede ved det er, at Elgiganten jo reklamerer med at de køber Nordisk ind. ?!?!? :)

Står også selv og skal købe et 65" tv, og har et rigtig godt øje til JS9505, som har vundet en del priser og af mange sites er nr. 1 på deres top 10 lister.
Af Nipov1
Ja der har også været en tråd om køb i Sverige herinde
Kan man sagtens hvis butikken har den på lager eneste problem er hvis der sker noget med den skal den indleveres i Sverige (ikke i Danmark)
Af Nipov1
Det tilbud jeg fandt var også et online tilbud skal det siges,, mødte samme arrogance og svar ude i butik, så ringede til kundeservice som så var søde at ligge det tilbud ud i butikken så de kunne se det i deres system og jeg fik det til samme pris..
Af Vaag
Tak for kommentarerne!

Det ser ud til at jeg skal holde øje med tilbudsaviserne, man ku' jo være heldig...

Alternativt skal man låne en trailer og køre til Sverige :D
Af Nipov1
Pricerunner er værd at holde sig opdateret med..
Sådan fandt jeg da mit :)

Sidst jeg tjekkede skulle man køre en time op i Sverige, der var ikke nogen lige på den anden side af vandet,, men det helt klart værd at overveje om man ikke skulle køre den vej over.....
Af Vaag
Genopliver lige min tråd, håber ikke det gør noget. :p

Jeg har fået øje på Panasonic DX900 som godt nok ikke er i handlen i Danmark endnu, men står til lige over 30K i UK.

Umiddelbart skulle man vel tro at DX900 ville slå JS9505'eren da den er nyere?

Det er jo også et spørgsmål om prissætning, jeg syntes ikke det virker til at Panasonic bliver markedsført så aggressivt som Samsung, LG eller Sony gør, så priserne bliver nok ikke presset så meget.

Tanker/kommentarer?
Af Nipov1
Lyd & billede har set på den..
Prøv at bare søg på panasonic Dx900
Og find deres annonce..
Men ja den bliver sjov at se i aktion, kan nå en anelse højere i nits end samsungs og hvis det er som alt tyder så undgår man så vidt muligt den hvide Halo effekt der forbindes med bagbelyst Led... Lyder til at blive en lækker skærm..
Må da nok indrømme at som tiden går vil Oled komme og resten sikkert forsvinde langsomt...
Så skal man have en LCD skærm så det et rigtigt godt tidspunkt for os købere, for det er nogle turboladet gamle pensionister hvor de smider alt det bedste de har i dem, og man ved hvordan det virker og vi får meget for pengene, for ingen tvivl om Oled har presset LCD ned i pris...!!
Skal dertil siges samsungs sj 9505 gør det rigtig godt på det område omkring haloefekten også, og var sidste år nok det bedste bud på et tv hvor det ikke generede og den var jo nærmest en milepæl da den kom sidste år hvad ny teknik angår..
Ville stadig gå efter samsung da de er kommet ned i pris, man skal huske på sidste år blev deres 9005 som faktisk er lillebrorens sat til salg for 44.000 til start og de havde sat 9505 til 55.000 så vejledende udsalgspris, som de heldogvis hurtigt fik presset ned ...
Mig bekendt så vil deres nye KS9505 komme til salg til en pris lige over 40.000 samme som den 9005 sidste år ca. Bare for storebror denne gang men den er vidst mere en forfinet model af Sj og kan nå en endelse højere nits pg lidt bredere farverum så Sj herfra ;)
Af PeterD
Panasonic og Sony bliver vel ikke prissat så aggresivt som koreanerne.

Hvordan er det nu? De VIL være billigst.

Eller næ..Det er vidst Elgiganten.. ::l
Af Vaag
Er det bare mig eller virker DX900 MEGET lavt prissat i forhold til hvor ny den er?

Der står 3200£ (ca. 30.000 kr.) i artiklen og til den pris syntes jeg den er en meget alvorlig konkurrent til sådan noget som OLED (50.000 kr.) eller førnævnte Samsung JS9505 (30.000 eller 25.000 hvis man er heldig).
Af Nipov1
Du har glemt den danske stat og afgifter osv... Den bliver dyrere end de 30.000 herhjemme pga. Afgifter og sådan så du kan ikke bare lige omregne pund osv til danske kroner