Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket TV ville du vælge?

Hej flatpanels-entusiaster!

Hvis I i dag stod med kr. 13-15.000,00 i hånden og skulle vælge et allround TV i 55", hvor betragtningsvinklen er uden betydning - hvilket ville valget så falde på?

Har lavet en lille afstemning. Begrund gerne jeres valg :)
Senest rettet af Dureston 24 feb 2016, 23:48, rettet i alt 1 gang.
Personligt ville jeg vakle imellem Panasonic CX700 (samme som CXC725 bare uden parabol-tuner), Sony X85C og LG EG910V. I 55" ville 4K begynde at vægte lidt tungere for mig (i 65" ville det være et must), men jeg ville være meget fristet af LG's OLED alligevel. Det meste af det indhold, som de fleste af os ser, er jo stadig i 720p eller 1080p.

Det kommer lidt an på hvor mange år man regner med at beholde tv'et, tænker jeg.
Rasmus Larsen skrev:Personligt ville jeg vakle imellem Panasonic CX700 (samme som CXC725 bare uden parabol-tuner), Sony X85C og LG EG910V. I 55" ville 4K begynde at vægte lidt tungere for mig (i 65" ville det være et must), men jeg ville være meget fristet af LG's OLED alligevel vel. Det meste af det indhold, som de fleste af os ser, er jo stadig i 720p eller 1080p.

Det kommer lidt an på hvor mange år man regner med at beholde tv'et, tænker jeg.
Det er præcis sådan jeg har det. OLED'en er interessant, men personligt er jeg lidt træt af det sølle udvalg af flade OLED's.. Jeg vil helst have TV'et op at hænge, og der ser et buet TV bare noget fjollet ud (imo). :p

Jeg tror på, at 1080p vil være tilstrækkeligt for langt de fleste i nogle år endnu, hvor OLED og HDR synes mere interessante i øjeblikket, men der er bare ikke rigtig noget i denne prisklasse endnu.

Hvad tænker du om de nye XD-modeller fra Sony kontra modellerne i ovenstående afstemning? Sony's Sideview-app er temmelig fed - særligt taget i betragtning, at der i øjeblikket ikke findes en god "TV Guide" til iOS. :((
Har haft JS8005. Valgte at give op efter 4 ombytninger, hvor jeg synes at clouding var noget møg. LCD er åbenbart ikke for mig, for intet clouding er acceptabelt i mine øjne, når man kan se det ved mørke scener i mørke rum. Derudover var sort-niveauet også overraskende skuffende. Og jeg ved du siger betragtningsvinkel er uden betydning, men når man kan se at farverne påvirkes ud mod hjørnerne, når man sidder i mørke rum, og man sidder centralt for, så knækker filmen for mig :)

Jeg ville tage OLED Full HD, da sort niveau er godt, og billedkvaliteten bliver forbedret på alle signaler. Man har ikke 4K, men med mindre man ser Netflix, så har det vidst ikke meget at byde ind med lige nu?
Det er jo ikke et fair valg når CX700 ikke er på listen, men det kan den jo komme..

Lyt til hans123 og Rasmus. De er Verdensmestre på området!!

Men okay: Kunne være fedt at prøve OLED så længe det varer.
PeterD skrev:Det er jo ikke et fair valg når CX700 ikke er på listen!!

Men okay: Kunne være fedt at prøve OLED så længe det varer.
CX700E, CXE720 og CXC725 er vist stort set samme TV, men med forskellig udstyrspakke. Correct me if I'm wrong... :p

Som jeg har forstået det.

TX-55CX700E
Uden touchpad-remote
Uden indbygget DVB-S modtager

TX-55CXE720
Med touchpad-remote
Uden indbygget DVB-S modtager

TX-55CXC725
Med touchpad-remote
Med indbygget DVB-S modtager
Rasmus Larsen skrev:Jeps, det er det. CX700 har været billigst det meste af året, men jeg har set nogle ret gode tilbud på CXC725 på det seneste.
Ja, jeg bemærkede at det var på tilbud hos Elgiganten til 7999,- i sidste weekend. Er input lag tilfredsstillende på denne model? :)

Jeg har været vant til mit gamle Sony KDL-55W905A... Hvad bør man vælge hvis det skal være tilsvarende? :p
Til mit forbrug havde jeg snuppet LG EG910V. Min siddeafstand er så stor, at jeg ikke vil få specielt meget ud af 4K i den størrelse. Samtidigt har jeg en ret mørk stue, hvor sortniveauet ville kunne komme til sin ret om aftenen.
Du gør mig helt nervøs nu. Har selv overvejet et Samsung js8005...altså den ikke buet version.

Har ellers fået at vide at den behandler sort ret godt.