Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
Jeg har været i Elgiganten idag for at se på CXC725 modellen. Jeg må indrømme at jeg blev lidt skuffet over billedekvaliteten. Der stod også et Samsung JS8005 (tror det hedder) med S-UHD halløj ....den med sølvkant. Den stod meget mere klart og flot. Det var den samme video på begge tv'er.

Det var som om at Pana'en var mere mat i billedet eller kedelig....selvom den stod på dynamisk osv.

Samsung er med VA panel med kantbelysning....hvor imod Pana'en er med VA med direkte belysning.

Det undrer mig meget at netop Pana'en har fået flere gode anmeldelser.

Tror sgu bare jeg prøvet et andet sted for at se på Pana'en :-)..........det kan næsten ikke være rigtigt det her.

Hvad er jeres erfaringer med CXC725 & Samsung JS8005 ?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis vi nu undlader, at komme ind i et loop omkring konspirationsteorier, så er det ikke to dynamiske profiler du skal sammenligne. Det må være indstillinger, som begge er kalibreret efter samme standard du skal vurdere efter og det finder du ikke i en butik.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Samsung JS8005 kan gengive et lidt større farverum, så det skal nok passe, at den har været presset lidt mere i udstillingslokalet. Husk blot, at f.eks. et større farverum kun er til fordel, hvis indholdet også er tilgængeligt heri. Indtil videre gælder det stort set kun de nye UHD Blu-ray-skiver, som kommer her i foråret.
Af Pulsedriver
PeterD skrev:.. Spørgsmålet er om Elgiganten indstiller Sony og Panasonic "forkert" så de kan sælge flere Samsung og LG?

Hmm. Spørgsmålet blæser i vinden...

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3051082/TV ... ign-Priser

Og lidt billigere:
http://m.pricerunner.dk/pl/2-3051090/TV ... ign-Priser

Men det behøves jo ikke være Samsung og Panasonic hele tiden..

"Hmm. Spørgsmålet blæser i vinden..."

Endnu et eksempel på dine fine brugbare kommentarer til trådstartere i diverse tråde.

En opfordring - forsøg at give konkrete brugbare svar når du kan - og kan du ikke, så lad vær med at spamme tråden.
Og for gud skyld, stop med at linke til tests på gamle modeller, som ikke har noget med tråden at gøre (f.eks. når du linker til en test på en 2014-model, hvor hardware og software er milevidt fra den 2015-model tråden handler om).

Går ud fra at du gør det i god tro - men det forvirrer og misguider mere end det gavner - og så er du ikke bedre end de TV-sælgere du selv kritiserer... ;)