Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg er ude efter et nyt fjernsyn som erstatning af mit Sony 40EX700, som desværre valgte at gå i stykker.
Jeg vil gerne øge størrelsen en smule, så kigger efter 46-48". Er lun på Samsung. Er ikke meget for at betale for UHD / 4K fordi jeg ikke tror medierne /og mit brug følger med. FullHD er tilstrækkeligt for mig.
Jeg har kredset omkring et 2 år gammelt UE46F8005 (topmodel fra 2013). Som jeg kan købe for 4000 kr.
Alternativet er at købe et nyt Samsung i samme prisklasse, hvilket har valgt et UE48J6275 til 4400 kr.
Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om hvorvidt det ene er bedre end det andet.
Producenterne gør jo en dyd i at opfinde nye features og begreber for de samme ting, så det er nærved umuligt at sammenligne på papiret.
Kan I skitsere fordele og ulemper ved de 2 alternativer?
F8005 er en fin skærm og prisen lyder fin, men det er vel så uden reklamationsret?

På billedsiden har Samsung i mange år fulgt devisen, at de tager sidste års 7-serier ned i næste års 6-serier. Ikke fuldstændigt stringent, men bare som tommelfingerregel. Så billedmæssigt vel jeg tro, hvis min hukommelse er retvisende, at de nok ikke er så langt fra hinanden. Det er heller ikke fordi der er sket så mange forbedringer på HD-fronten i de seneste år. F8005 vil vel nok stadig have fordelen billedmæssigt.

F8005 vil derimod have en gammel Smart TV platform, som ikke rigtig vedligholdes og opdateres længere. Hvis det ikke betyder noget for det, så er det jo ligemeget.
Et UE48J6275 er sgu et godt lille tv som jeg selv har overvejet som ekstra tv - det kan det meste og billedkvaliteten er ok. Ikke i topklassen men helt fint til prisen

Det er dog for stort til der hvor det skal stå så det bliver nok et som UE40JU6475 eller lign. jeg vælger

Rent personligt så ville jeg vælge det fremfor et ældre der ikke længere updateres