Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nipov1
Hvad er de store forskelle på disse 2 samsung tv og hvad skal man vælge?
Sj er til at få for rimelige penge nu det sidste års model og vel stadig et godt fjernsyn i 65 tommer

Hvprfor vælge KS i stedet nogen der kan svare på det ??
og der vel ikke nogen der kender prisen på denne endnu..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nu har jeg kun set KS9505 kort på Samsung Forum. Baseret på hvad jeg så, er det mest af alt en forlængelse af JS9505. Det er en mere forfinet udgave, der kan nå lidt højere lysstyrke og et marginalt større farverum. Så hvor JS9505 sidste år var noget helt nyt, så tror jeg ikke man skal forvente samme spring med KS9505.

Prismæssigt tror jeg, at den kommer til at ligge nogenlunde på samme startpris, som JS9505 lå på sidste år:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1429263663
Af Nipov1
Tak :) det var også det jeg syntes at have fået ud af hvad man kan finde rundt omkring om KS modellen.
Man ved endnu ikke hvor mange soner lyset kan styres i Local dimming (det ville ellers være dejligt ) så det var også lidt ekstra i farverum og så har det moth-Eye så man skulle undgå en del reflektion og genskær men det var så også det heg syntes og det var ikke så vildt at jeg ville give måske 20 K mere
SJ kan jo stadig vise HDR og nå 1000 nits i højlyset på visse steder og kan skifte til det udvidede farverum rec.2020 så vidt jeg ved af ihvertfald :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Moth Eye giver selvfølgelig også noget, ja. Men jeg tror at prisen kommer til at tage et ordentligt spring her ved lanceringen og så falder KS9505 naturligvis til markant lavere priser senere på året.

Husk dog, at KS9505 ikke kan gengive Rec.2020 farverummet. Samsung siger, at den kan nå 96% af DCI-P3, som er et markant mindre farverum end Rec.2020. Sidste års JS9505 nåede ca. 92% af DCI-P3, så det er ikke et kæmpe skridt.

Men det er selvfølgelig bare baseret på min relativt korte tid i selskab med tv'et. Hvis vi laver en fuld test, så må vi se hvordan det hele tager sig ud i praksis :)