Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af persen61
Har gået og tænkt på om man kan skifte software på et TV som har Firefox styresystem til Android TV eller er det bare ikke muligt for almindelige mennesker ?
Kunne godt tænke mig at høre noget mere omkring dette.
Kan se at de fleste større TV producenter går efter Android TV.
Kunne se at B&O er hoppet på vognen. :-)
Af persen61
Har en NVIDIA Shields så det er ikke problemet :-)
Men vi ved jo alle at det styresystem der ruler, er det der bliver lavet flest Apps til.
Det måtte Microsoft erkende, da de havde lavet mobiler med Windows på. :-)
Angående mit første indlæg, der sidder jo altid nogle nørder derude der kan nogle ting, som vi andre kunne drage nytte af.
Ved godt det nok ikke er let, men vi kan vel alle huske når vi skulle have åbnet en mobil hos en privat SIM Unlocker, det var sgu da imponerende alt det der skulle til, men de kunne løse problemet, men det kan godt være at mit krav er på et software mæssigt højere niveau ?
Jeg har bare sådan hvis jeg kan gøre noget bedre så skal det prøves :-)
Af Pulsedriver
Torben Rasmussen skrev:Hvis det er antallet af Apps, der bestemmer vinderen, så har Android da tabt...?

Nja - ikke helt.
Husk at Android TV er en ret ny baby - men har rødder i Android og har Google som pengetank og driver... Det skal nok komme.

Jeg er overbevist om at smart-tv miljøet, inden for de næste 2-3 år, kommer til at ligne smartphone-miljøet - at de to store spillere blive Google og Apple - med henholdsvis Android TV og Apple TV.

Samsung kan dog rykke ved det, hvis de beslutter sig for at køre hårdt på Tizen i stedet for Android - også på smartphone-delen. De har ret stor dominans på både TV- og mobilmarkedet - så deres valg af system kan være afgørende.

Vi må se... :)
Af persen61
Pulsedriver skrev:
Torben Rasmussen skrev:Hvis det er antallet af Apps, der bestemmer vinderen, så har Android da tabt...?

Nja - ikke helt.
Husk at Android TV er en ret ny baby - men har rødder i Android og har Google som pengetank og driver... Det skal nok komme.

Jeg er overbevist om at smart-tv miljøet, inden for de næste 2-3 år, kommer til at ligne smartphone-miljøet - at de to store spillere blive Google og Apple - med henholdsvis Android TV og Apple TV.

Samsung kan dog rykke ved det, hvis de beslutter sig for at køre hårdt på Tizen i stedet for Android - også på smartphone-delen. De har ret stor dominans på både TV- og mobilmarkedet - så deres valg af system kan være afgørende.

Vi må se... :)
Vi må jo nok erkende at Android TV er inde i en positiv stigende kurve :-)
Lige nu er de ikke store men det kommer, bare vent.
Brugeravatar
Af hans123
Personligt har jeg det svært med app's på tv.

De fleste tv har vist længere levetid end app's som bliver opdateret eller tilpasset.