Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I en tidligere thread skrev jeg om hvilket TV jeg skulle vælge, med hjælp fra jer herinde har jeg indsnævret det en hel del. Nu står jeg og skal vælge mellem 2. Grundet tilbud online er de i samme prisklasse.

Som jeg ser det så er de 2 Tv's næsten identiske dog med den detalje at det ene er Curved og det andet Flat.

Jeg har læst testen af X85C herinde mange gange og havde egentligt bestemt for at det skulle være mit næste TV, men så om KD65S85C på tilbud.

Er de to TV så identiske at jeg bare kan benytte Testen af X85C til KD85C?

Hvilket TV skal jeg vælge, hvilket er bedst? De koster begge omkring 14.000 kr

mvh

Kristian
Er det fordi de er upraktiske eller er der andre grunde til det. Umiddelbart virker KD modellen som et bedre tv, i hvert fald på lyddelen. Som jeg kan forstå det så er KD heller ikke buet lige så meget som fx. Samsungs?
Det sagt så hælder jeg også selv mest til den flade model, men ville lige hører herinde, hvis KD bare generelt er et meget bedre tv end X85C.
Af Michsq
De kurvede skærme er et modefænomen og kræver i mange tilfælde for meget i en stue i forhold til at få de optimale betingelser til at se tv. Især i forhold til betragtningsvinklen er de jo væsentlig mere kræsne end en traditionel fladskærm. I forhold til lyd, så er det næppe alverden, som du får ekstra og det er ikke nok til at gå på kompromis med billedet. I min verden skal der ekstern lyd på begge modeller før du får en fornuftig lyd.
KristianKVL84 skrev:Er det fordi de er upraktiske eller er der andre grunde til det. Umiddelbart virker KD modellen som et bedre tv, i hvert fald på lyddelen. Som jeg kan forstå det så er KD heller ikke buet lige så meget som fx. Samsungs?
Det sagt så hælder jeg også selv mest til den flade model, men ville lige hører herinde, hvis KD bare generelt er et meget bedre tv end X85C.
Jeg har skrevet en længere artikel om hvorfor buede Tv er noget juks.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1396253885