Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morten S
Takker.
Jeg tager et smut i Elgiganten i morgen og ser om de har dem på lager og tænker at jeg holder mig til de 65" så.
Syntes nemlig heller ikke at det kan blive for småt.
Og syntes at mit nuværende 47" er for lille.
Jeg giver en melding når de er testet.

Hvis der er nogle tv experter som læser med som har mod på at kigge på mine to gamle tv.
Så kunne det godt have interesse.
Så kan de jo bruges på børneværelserne hvis de kunne laves billigt.
Jeg bor i Århus.
God weekend til jer alle.
Af PeterD
Det eneste jeg vil kommentere på, er:

Kvalitet koster.
Hvis panelet går i stykker kort efter garantiens udløb.
Ikke 1.
Men 2 gange på 2 forskellige TV, er det et vink med en vognstang..

Men hvis man alligevel kun regner med at have sit TV i 2-3 år, gør det ikke noget med gode tilbud. ;)

Og: Der er næppe nogle firmaer der giver ved døren.

Prøv at se om det er det rigtige for DIG (Trådstarter).
Af Bent odense
Dion82 skrev:Jeg kan se at Samsung 65JS8505 lige er på udsalg til 14.999,-
Dette ender jeg nok med at købe i weekenden.

Blot en mulighed! :)
Kun hvis man er tilhænger af et voldsomt buet tv. 8-)
Af Morten S
Var forbi Elgiganten idag og kigge lidt.

Og umildbart så var det Sony tv'et som tiltrak mig mest.

Jeg kiggede både på 65" og 55"

55x8505cbae (7999)

65x8505cbae (14,999)

Så må indrømme at mine overvejelser gik på om de sidste 10" er 7000 kr. Mere værd for mig.

Som jeg ser det burde de to tv være ens lige bortset fra str.
Men ekspedienten snakkede godt nok noget om at 65" tv'et var udstyret med noget bedre styring af panelet, beklager at jeg ikke kan huske hvad det hed.
Havde begge børn med så det stressede lidt ekstra.
Men kan huske at det som han sagde forskellen gik ud på var når de åbnede det nye tv signal så var 65" forberedt til det hvor at det var 55" ikke.
Så der skulle man måske have en boks på.
Jeg spurgte ham så om hvornår det nye tv signal ville blive åbnet og der sagde han at det var faktisk klar men da de kun havde 200 timers materiale klar til at vise så ville de ikke åbne før de havde mere.
Så jeg tænkte bare at så må der da gå lang tid.
Er der nogle af jer som ved hvad forskellen er på de to tv.
Og om det holder vand at 55" ikke er forberedt til det nye signal.

I forhold til kurved tv så er det ikke mig så godt på dem.
Men tak for dit input.

Og til dig Peter så håber jeg ikke at mit kommende tv kun skal holde 2-3 år.
Men må indrømme at når jeg ser på data'ene på de forskellige tv så kan jeg ikke se forskel på dem som koster 15.000 også dem som koster 30.000.
Ved ærlig talt ikke hvad jeg skal se efter.
Og tænker da også at nogle af de dyrere tv også har noget med design og måske nyeste model at gøre.
Men igen ved det ikke.
Af Mfede
På Sony-modellen er 65"-modellen bagbelyst i modsætning til 55"-modellen som er kantbelyst, hvilket er et klart plus til 65"-modellen. Det giver mindre risiko for clouding. Det er nok det sælgeren har prøvet at fortælle dig, og som er den eneste store forskel på de to størrelser.
Jeg forstår ikke det med nyt tv-signal. Hvad er det for noget?

Ignorer, PeterD. Han er en velkendt troll herinde, og aner ikke hvad han taler om.
Af Morten S
Takker endnu engang.
Jeg må holde øje med 65" Sony til når den kommer ned på 13.000 kr igen.
Det må være det rette for mig.
Det var rart med hjælp til mit valg.
Af mbm
spørg elgiganten. mon ikke de kan sælge den igen for 13K- Det har den kostet forrige uge og flere uger tilbage.

Var selv meget tæt på at købe den skærm.
Af PeterD
@Mfede

Det er ærgeligt du skal synke så dybt at beskylde mig for diverse usandheder.

Forstår simpelthen ikke at man skal svines til gang på gang fordi man forsøger at hjælpe folk til at gøre en fornuftig handel på baggrund af diverse danske OG udenlandske tests og finde de potientielt gode priser.

Er du ked af at jeg ikke anbefaler bestemte skærme efter dit hoved?

Og hvis det er det du leder efter:

INGEN skærm er perfekt og der KAN POTIENTIELT være fejl på ALLE SKÆRME.

Ja, trådstarter kan jo starte med at se hvad FP anbefaler her på siden og så vælge ud fra dem, for de får i det mindste rigtig gode karakterer.

Godnat til dig. :)
Af Mfede
1. Hvad beskylder jeg dig for? Jeg kalder dig en troll, ja. Men det er fordi igen igen kommer med påstande uden belæg, og når man så spørger ind til dine påstande svarer du ikke.
Men du kan da få et forsøg til. Hvilket belæg har du for at kalde et 65" af de nævnte modeller her i tråden for billig?

2. Du hjælper jo slet ikke trådstarter. Du har jo slet ikke foreslået en skærm. Blot kommet med mærkelige påstande.

3. Du anbefaler jo ikke en eneste skærm, så hvordan skulle jeg være ked af, at du ikke anbefaler bestemte skærme?