Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morten S
Jeg søger gode råd omkring køb af nyt 65" tv.

Prisklasse maks 15.000 kr.
Måske lidt større beløb ville kunne komme på tale hvis der var et tilbud som ikke ville kunne modståes.
Men helst mindre da jeg har været uheldig med mine 2 sidste tv. (Samsung og Lg)
Begge to gik panelet i stykker på lidt efter garantien udløb.
Så jeg er jo ked af at købe en alt for dyr skærm hvis det samme sker igen.

Mit behov er.

Godt billede.
Flot design af skærm.
Ikke tykt.
Helst Led pga. Fornuftigt forbrug.
Gerne smart tv hvis det er noget som virker og ikke er langsomt og med sparsomt udvalg af app's
Vil gerne have DR app. Blockbuster. Plex. Youtube. TV2 play. Netflix.
Men smart tv er ikke et krav da jeg bare kan bruge mit Apple tv.

Mit brug af tv'et idag er.

Ser tv via Waoo tv boks.
Apple tv. (Streaming)
Dvd en sjælden gang i mellem.

Håber på at få nogle gode råd fra jer.

På forhånd mange tak.

Mvh Morten
Brugeravatar
Af Montago
Hvordan gik de i stykker ??

Fik du dem tjekket for om det ikke bare var en af Kondensatorene som var futtet af ... en dims til under 2 kroner som er ALTAFGØRENDE for om fjernsynet virker ?

Samsung har i årevis brugt alt for dårlige kondensatore, hvilket har fået TV'er på stribe til at gå "i stykker" ..
men kan fixes på knap 1-2 timer for en teknikker...
Af PeterD
Så køb nogle andre mærker hvis du er utilfreds.

Enten gå lidt ned i størrelse eller lidt op i pris?

Selvfølgelig kommer en tekniker ud gratis, men mon ikke det ligesom er kalkuleret ind i det samlede regnskab? O_O
Af Morten S
Hej Montago

Tak for din besked.
Det første tv som var et Samsung fik jeg testet dengang og fik af vide at det var et styremodul eller noget i den stil til panelet.
Og det kostede omkring 4000 at skifte det pga. Man skulle skifte det sammen med panelet som jeg forstod det.
Det skal dog siges at jeg intet kendskab har til teknikken i dem.
Det som jeg har nu som er et LG som har fået en tynd streg på nok 2-3 mm i den ene side af skærmen og hele vejen fra top til bund.
Det har jeg ikke fået tjekket men har snakket med en som er i den branche som fortalte mig at det var panelet når den lavede den fejl.
Mere end det har jeg ikke gjort.
Men det ville da selvfølgelig være rart hvis man kunne lave det for en fornuftigt beløb.
Kender du/i til nogle i Århus som kan sådan noget.
Har faktisk også stadig det Samsung stående da jeg tænkte at jeg måske en dag fandt en som kunne lave det.
Mvh Morten
Montago skrev:Hvordan gik de i stykker ??

Fik du dem tjekket for om det ikke bare var en af Kondensatorene som var futtet af ... en dims til under 2 kroner som er ALTAFGØRENDE for om fjernsynet virker ?

Samsung har i årevis brugt alt for dårlige kondensatore, hvilket har fået TV'er på stribe til at gå "i stykker" ..
men kan fixes på knap 1-2 timer for en teknikker...
Af Morten S
Hej Peter

Tak for din besked.
Jeg er ikke utilfreds måske bare uheldig.
Jeg tør ikke sige om nogle mærker er bedre end andre.
Derfor jeg skriver herinde for at hører fra nogen som ved mere end mig selv om hvad man skal købe eller ikke købe.
Vil du mene at de 65" skærme som kan fåes til 10-15.000 kr ikke er ok.

Mvh Morten
PeterD skrev:Så køb nogle andre mærker hvis du er utilfreds.

Enten gå lidt ned i størrelse eller lidt op i pris?

Selvfølgelig kommer en tekniker ud gratis, men mon ikke det ligesom er kalkuleret ind i det samlede regnskab? O_O
Af Morten S
Hej Mfede

Tak for din besked.
Jeg vil kigge på de 2 test og tv som du har forslået mig.
Tak for det.

Mvh Morten

Mfede skrev:Hej Morten S
Du bør kigge på Samsung JU7005 og Sony X8505C, som begge er anmeldt herinde (Samsung-modellen blot i den buede version). De ligger ret tæt.
Samsung-modellen er lige nu 1000 kroner billigere, men det svinger lidt.
Links til anmeldelser:
Samsung: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1432540088

Sony: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1436423979
Af PeterD
Hej Morten.

Jeg tænker bare 65" og så 10-15.000 kr lyder,undskyld udtrykket, lidt "billigt" så jeg tænker at et eller andet sted skal der spares for at holde prisen nede på en 65" skærm..

Men du kan jo forsøge..

Personligt ville jeg:
1.Vælge en smule mindre skærm og være være bevidst om at billedet er godt til prisen, og at skærmens indre dele holder til at blive brugt eller 2. Spare et par 1000kr mere op.

PS. Jeg købte en 42" skærm den kostede 6000 kr og nu kan man få et 65" for 10.000 kr..Vildt!
Af Mfede
Jeg forstår slet ikke logikken om, at 10.000-15.000 kroner er for billigt for en 65"-skærm.
Du kan få en fornuftig 55" skærm til ca. det halve af 15.000 kroner. Hvordan kan det så virke for billigt at give så meget ekstra for de sidste 10"?

Både Samsung JU7005 og Sony X85C ligger billedmæssigt på et fornuftigt niveau og plejer at blive anbefalet i 55"-klassen.
Her er også lige nogle anmeldelser, hvor de er testet i netop 65". Begge scorer 8 ud af 10 samlet.

Sony-modellen: https://www.avforums.com/review/sony-kd ... nchor42348

Samsung-modellen: https://www.avforums.com/review/samsung ... view.11276
Af mbm
Mfede skrev:Jeg forstår slet ikke logikken om, at 10.000-15.000 kroner er for billigt for en 65"-skærm.
Du kan få en fornuftig 55" skærm til ca. det halve af 15.000 kroner. Hvordan kan det så virke for billigt at give så meget ekstra for de sidste 10"?

Både Samsung JU7005 og Sony X85C ligger billedmæssigt på et fornuftigt niveau og plejer at blive anbefalet i 55"-klassen.
Her er også lige nogle anmeldelser, hvor de er testet i netop 65". Begge scorer 8 ud af 10 samlet.

Sony-modellen: https://www.avforums.com/review/sony-kd ... nchor42348

Samsung-modellen: https://www.avforums.com/review/samsung ... view.11276
Præcis jeg synes da desværre også at 65" er dyre,,, som skrevet koster de 10" ~dobbelt op
Af Morten S
Hej allesammen.

Takker for input.

Jeg vil forsøge at skrive en fælles besked frem for en til hver besked.
Håber at det er ok.
Er ny her på siden.

Vil i mene at man er bedre tjent med en 55"
Jeg sidder ca. 4,5 mtr. Fra skærmen.
I forhold til pris så ved jeg ikke om det er for billigt at kigge på 65" til 15.000 kr.
Syntes jeg har set på flere som ser ok ud til den pris men har som sagt intet kendskab til om kvaliteten er ok.
Men billedet og design har jeg syntes også om.
Hvad med Sony's Android styresystem er der nogle af jer som har det og kan sige god for det idag.
I den test som der er blevet linket til tidligere i denne tråd roste de det ikke som jeg kunne læse det.
Lidt for langsomt og ikke alt som virkede endnu.
Men måske det spiller idag.
Og er der nogle af jer som har Samsungs som kan sige mig om det fungere som det skal.

Som jeg ser det nu kigger jeg på

Samsung UE65JU7005

Eller

Sony 65X8505CBAE

Begge to tv som er blevet anbefalet i tråden.
Så plusser og minusser ved disse to tv.
Evt. Fra nogle af jer som har dem.

På forhånd tak til jer alle.

Håber at jeg fik svaret på alt.

Mvh Morten :)
Af mbm
Tror kun det er dig selv som kan vælge og synes om 55" til 8.000 kr eller 65" til 13-15.000 kr er bedre.

Tag ud i elgiganten eller lign. og prøv dem af også mht smart tv..
Nu nævner du jo du har ATV, så er smart-delen vel ikke så vigtig?
Selv synes jeg Android fungerede rigtig godt på sony (kun leget med det i butikken)

Personlig synes jeg prisforskellen er stor. Men sådan har det altid været... tidligere var det springet fra 50"-60" der koster væsentligt mere.

Jeg synes ikke et TV kan blive for stort. Har skiftet fra 42" til 60" for år tilbage... det virkede stort de første par dage... nu er det helt normalt og føles som minimum størrelse.
Af Mfede
Jeg har ca. samme afstand til TV'et som dig, og mit næste TV bliver helt klart 65" - hvis pengene er der.
Kvaliteten på 65" modellerne burde ikke være dårligere end 55"-modellerne af samme slags. Det er mig lidt en gåde, hvorfor PeterD overhovedet har nævnt det.
Som mbm nævner, så se om du ikke kan komme ud i en butik og prøve dem af. Læg ikke så meget i, hvordan billedet ser ud i butikken. De kører ofte med nogle indstillinger, som ikke fortæller en skid om, hvordan det vil se ud i din stue :)