Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

esef skrev:Har ikke lavet opdateringen da ungerne ser Mother Goose Club på Netflix (ugh..), men hvordan virker pip/pap, altså hvilken knap skal man trykke på for at bruge det. Virker App/HDMI kombinationen?
Så vidt jeg kan se, så er der hverken en App/HDMI eller HDMI/HDMI mulighed med PIP/PAP. Lidt trist da jeg i det mindste havde håbet på HDMI/HDMI, har ikke haft TV signal i flere år så funktionen er ubrugelig for mig.

Funktionen hedder "Dobbelt Billede" og aktiveres via knappen "Action Menu".
Når jeg i programguiden (EPG) angiver et bestemt program som skal optages, så kan man efterflg. ikke se at dette program står til at blive optaget, hvilket er lidt problematisk, når man ikke kan se hvad man har indstillet?

Når jeg så prøver at planlægge at samme program skal optages igen (ja man bliver jo itvivl om man har fået indstillet den planlagte optagelse korrekt), kommer den så med besked om at dette allerede er planlagt, men jeg får så ikke muligheden for at annullere den planlagte optagelse!

Savner også en total oversigt over alle indstillede optagelser (altså som ikke er optaget endnu).

Når man slukker tv'et kører harddisken videre i langt tid (ved ik hvor længe, men efter en nat var den da dog slukket) hvilket er problematisk både mht. støj, slitage og strømforbrug!

Så alt i alt, dumper Sony igen, igen med et kæmpe brag!!!
thg skrev:Når jeg i programguiden (EPG) angiver et bestemt program som skal optages, så kan man efterflg. ikke se at dette program står til at blive optaget, hvilket er lidt problematisk, når man ikke kan se hvad man har indstillet?

Når jeg så prøver at planlægge at samme program skal optages igen (ja man bliver jo itvivl om man har fået indstillet den planlagte optagelse korrekt), kommer den så med besked om at dette allerede er planlagt, men jeg får så ikke muligheden for at annullere den planlagte optagelse!

Savner også en total oversigt over alle indstillede optagelser (altså som ikke er optaget endnu).

Når man slukker tv'et kører harddisken videre i langt tid (ved ik hvor længe, men efter en nat var den da dog slukket) hvilket er problematisk både mht. støj, slitage og strømforbrug!

Så alt i alt, dumper Sony igen, igen med et kæmpe brag!!!
Under forudsætning af, at mulighederne er de samme som forrige års model, er dette måske løsningen.
I nederste højre hjørne af remoten, er der en knap med Title/Titel List, når denne trykkes kommer optaget programmer frem. I samme "menu" kan der foroven også vælges Timer, når dette punkt vælges, vises der hvilke optagelser der venter. Her kan de slettes, tillægges ekstra tid osv.
Under normale omstændigheder går der ca 10 minutter førend, at HDD lukker helt ned, samme gælder for tv ( der høres normalt et relæ klik, når det sker ).
I situationer hvor der medgår mere tid til nedlukning, henter tv opdateringer til programguide, software osv.
Det der med strøm på USB porten efter sluk som irriterer dig er genialt for andre.

På ungernes værelse har jeg raspberry pi sat til deres Sony tv. Når de slukker tv, begynder pi at lukke pænt ned, og efter ca 10 min slukker sony'en for strøm til USB porten. Det er meget bedre en den LG jeg har som slukker i samme sekund, med efterfølgende sd corruption osv.

Nogle producenter lader dog en stille på det. Det plejer at hænge sammen med noget fast start af en slags. På ungernes tv passer det med at der er strøm på USB så længe man kan tænde tv'et hurtigt igen, hvis man nu har slukket ved en fejl.
Kan godt se at USB slukker efter ca 10 min så det er ok, troede den stod tændt i mange timer efter sluk af tv.

Ved tryk på TITLE LIST knappen kan man se alt det som er optaget, men ikke det planlagte ud i fremtiden. Har fundet ud af at man kan se det planlagte i EPG'en hvis man går helt ud til venstre, så er der netop en oversigt over timer optagelser som ikke er udført endnu.

Undrer mig dog over at der ikke kommer et symbol på planlagte optagelser direkte i EPG oversigten, således at man nemt kunne se hvad man har planlagt og ikke mindst hvad den er i gang med at optage her og nu.
Torben Rasmussen skrev:
Stein skrev:Jeg kan ikke finde billeder af de stik der er bag på tv . Og der er ingen billeder i brugsvejledningen.
En der kan hjælpe med sådanne ?

Stein
USB-porten er nr. 3 fra kanten af dem der peber nedad.
Var ikke bare den jeg ville vide , men generalt hvad der er stik bagpå , mit er hængt op og så er det jo ikke lige til at tage ned.
Det er lidt træls at de ikke sammen med manual giver en tegning eller billede over stik bagpå , gjorde de engang , havde jeg på de forrige tv fra Sony.

Stein
Grung skrev:Thg: har du prøvet at slette den kanal som guiden skifter til i baggrunden for at se om det hjælper?

Jeg er ikke selv i nærheden af mit tv så jeg kan ikke teste det.

Jeg har YouSee og når tv'et er indstillet med de kanaler den nu finder hos YouSee, er det som du selv siger Eventkanalen der kommer frem i baggrunden hver gang man åbner programguiden (EPG).
Jeg har dog redigeret min kanalliste og har slettet alle de kanaler som jeg alligevel ikke kan tage og dermed er også Eventkanalen slettet.
Det betyder at når jeg åbner programguiden (EPG) så er det faktisk billede+lyd på den kanal som jeg allerede så, som kører videre, hvilket er rigtig rart, det er bare irriterende at lyden lige går ud i 5 sek. både når man går ind/ud af EPG'en, selvom det er samme kanal man ser og derudover laver den periodisk også den sorte skærm nogle sek. efter at man har åbnet EPG'en!
Jeg kan heller ikke finde funktionen dobbelt billede - har usb harddisk tilsluttet.
Tester iøjeblikket optage funktionen - ser ud til at funke.
Ps på mit KD 55x8505C sidder USB HDD stikket bagpå fjernsynet og ikke på siden fjernsynet.
På min model tænder og slukker harddisken adskillige gange imens TVet er slukket. Ja, den lukker ned efter ca. 10 min, men den tænder igen efter et stykke tid. Det har kostet mig en USB stick, at den konstant stod og læste på den (den var nok elendig i forvejen), men i stuen er det altså ret irriterende at høre på, at disken spinner op og ned flere gange i timen. Jeg har pillet HDD'en fra igen.
Torben Rasmussen skrev:På min model tænder og slukker harddisken adskillige gange imens TVet er slukket. Ja, den lukker ned efter ca. 10 min, men den tænder igen efter et stykke tid. Det har kostet mig en USB stick, at den konstant stod og læste på den (den var nok elendig i forvejen), men i stuen er det altså ret irriterende at høre på, at disken spinner op og ned flere gange i timen. Jeg har pillet HDD'en fra igen.
Så du sætter din eksterne harddisk til hver gang du vil optage noget? Eller optager du bare aldrig?

Jeg tænker at købe en ekstern harddisk og tape den fast på bagsiden af tv'et. Er der andre der gør noget lignende? Fungerer det med tape?
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 102