Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg er ved at prøve på at hjælpe en ven med at få indstillet de digitale kanaler på hans Philips 46PFL3807T, efter at han er skiftet til Bredbånd Nord
og det går sgu ikke særligt godt.
Ifølge oplysningerne fra BN skal TV'et sættes op med følgende:
Netværks ID 100
Modulation QAM 256
Startfrekvens 234 MHz
Symbolrate 6875

Problemet er bare at jeg sagtens kan finde ud af at indstille NetID, frekvens og symbolrate under avancered søgning, men ingen steder kan jeg finde et sted at angive QAM og ved søgning finder TV'et intet.

For en sikkerheds skyld har jeg selvf. tjekket at antennekablet fra fiberboks og til TV er i orden (har tjekket med 2 forskellige kabler)
uden at det gjorde en forskel.

Er der nogen der kender den model Philips TV og som har nogen tips til indstilling af de digitale kanaler?
Så vil vi dælme blive glade. :)
Den står til Kabel . DVB-C Jeg har for nylig sat 3 andre TV apparater op med Bredbånd Nord med præcis de samme tal som nævnt tidligere og på dem alle gik den nemt og smertefrit, men alle info skulle tastes ind, altså også QAM 256. Hvorfor dælen er der så pludselig et TV hvor QAM slet ikke kan angives? Det er sgu da mystisk. :\ Og ja, jeg har også læst manualen til TV'et. Den springer meget let hen over hvordan kanalerne findes og siger bare at man skal angive de tal man har fået fra sin antenneudbyder.
Om boksen virker har jeg desværre ikke mulighed for at svare på. Bredbånd Nord installerede den forleden og Internet via WIFI virker fint. Der er grønt lys i alle kontrollamper, inkl TV.
Jeg har tænkt på at prøve med et andet TV jeg kender bedre og hvor jeg ved at jeg kan indstille QAM værdien, men et stort TV slæber man jo ikke bare lige med tværs gennem landet for at teste med.
ByteMe skrev:Om boksen virker har jeg desværre ikke mulighed for at svare på. Bredbånd Nord installerede den forleden og Internet via WIFI virker fint. Der er grønt lys i alle kontrollamper, inkl TV.
Jeg har tænkt på at prøve med et andet TV jeg kender bedre og hvor jeg ved at jeg kan indstille QAM værdien, men et stort TV slæber man jo ikke bare lige med tværs gennem landet for at teste med.
Hvis du, som tidligere foreslået, har lavet den fulde søgning, har Philips'en været gennem det hele (QAM, starfrekvens og symbolrate). Det tager urimelig lang tid [på mit ikke-tilsvarende Philips].
Prøv at kontakte tv-leverandøren. Mon ikke de hjemmefra kan tjekke, hvad der er aktivt og inaktivt i boksen? Din bekendtes tv går næppe i stykker, fordi der skiftes signalleverandør.
Jeg har selv kæmpet med et ældre Philips TV idag. Den fandt absolut ingen kanaler ved hverken fuld søgning eller noget som helst - og jeg var ved at give op.
Det der hjalp mig var følgende:
Der er et menupunkt der hedder "Digital: Testmodtagelse" - her indtastede jeg symbolhastigheden, som i dit tilfælde er 6875. Derefter trykkede jeg på Søg... Den fandt signal og styrken - og herefter trykkede jeg "Arkivér".
Derefter forsøgte jeg atter engang med en kanalinstallation med følgende indstillinger:
Symbolhastighedstilstand: Manuelt. Sættes til 6875 hos dig.
Frekvensscanning: Hurtig Scanning
Netværksfrekvenstilstand: Automatisk
Analoge kanaler: Fra

- Og så kom kanalerne omsider...
Jeg har samme problem som dig med mit Philips TV. Vi har den store tvpakke hos vores udbyder, men kanal 4, 5 og 6'eren kan vi ikke se. Nogle gange driller forbindelsen også på nogle af sportskanalerne (der hører ind under SBS Discovery som 4,5 og 6'eren også gør).

Mit tv er; http://www.philips.dk/c-p/55PUT6400_12/ ... d/oversigt. I brugsforvirringen står der at man ikke kan få lov til at ændre i indstillingerne for "brugervenlighedens skyld" - hvilket virker så åndssvagt. Man kan kun vælge "Yousee" eller "andre" i indstillingerne. Andre? Det er sgu et vidt begreb..