Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lamsn
Jeg har fået mig et Sony 50w805c, og jeg har fundet en kalibreringvideo på nettet som jeg har fulgt. Den mindede mig meget om mit gamle tv = alt skal sættes ned i lys og farve (stort set), og alt motionflow, xpro osv skal slåes fra!

Hvorfor er det sådan? Jeg synes personligt at det er pænere når det hele er lidt lysere. Hvorfor synes de "professionelle" folk ikke det :D?
Brugeravatar
Af hans123
Du bestemmer jo selv hvad du selv bedst kan lide.

Profferne justerer eller prøve at komme tæt på korrekt billede.
Dette kan godt opleves for nogle helt forkert, da mange ser tv med overstyring af lys og farver og vender sig til dette.
Af lamsn
Ja, selvfølgelig gør jeg det, men det undrede mig bare :)
Jeg har set lidt serie osv med det, og det er sådan set okay, men når der kommer lidt mørkere scener, kan jeg sgu næstne ikke se noget :D. Jeg vil jo helst have det bedst mulige billede :)
Af Bent odense
lamsn skrev:Jeg har fået mig et Sony 50w805c, og jeg har fundet en kalibreringvideo på nettet som jeg har fulgt. Den mindede mig meget om mit gamle tv = alt skal sættes ned i lys og farve (stort set), og alt motionflow, xpro osv skal slåes fra!

Hvorfor er det sådan? Jeg synes personligt at det er pænere når det hele er lidt lysere. Hvorfor synes de "professionelle" folk ikke det :D?
Jeg vil næsten våge pelsen,ved at du skal prøve indstillingerne fra testen af Sony W 8 serie "2014"her fra fl.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1399291728
Af lamsn
Ja, det er mere eller mindre den kalibrering jeg har. Det er nok bare noget man skal vende sig til så :)