Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal bruge en skærm med 1280x800 i opløsning. Grunden til at den lige skal have den opløsning, er at de den skal indgå i en bærbar+dockingstaion løsning. Ved at den har samme opløsning som bærbarens skærm, slipper jeg får at ændre opløsningen hvergang jeg skifter i mellem bærbar og docking løsning.

Nogen der er stødt på sådan en skærm eller er der nogen der kender en smart måde at skifte opløsning på, måske noget profil styring?

- Thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du får fat i en rigtig docking-station så finder windows selv ud af at skifte opløsning mv. når du sætter den bærbare i.

Jeg har selv en IBM T43 på mit arbejde, men den fås ikke med dock - kun portreplikator og her benytter jeg blot den bærbare som primærskærm og den tilsluttede skærm som sekundær-skærm. Godt nok skal man lige aktivere skærmen først før den virker, men jeg ser det ikke som noget problem.

Du kan desuden ikke få en fladskærm med 1280x800 opløsningen i løs vægt.
Af Thomas-DK
Ok, jeg var ikke klar over den selv skiftede, det vil jeg lige afprøve.
Det skulle meget gerne være en rigtig "docking station løsning" men da den er fra Zepto, har jeg mine tvivl.
Det må lige komme an på en prøve.
Af Thomas-DK
Nåh, Zepto's løsning er ikke en "rigtig" docking løsning. Den ligner, man virker som en alm port-replicator. Jeg mener at powerstrip har noget med nogle profiler man kan vælge imellem via et ikon i systray. Jeg prøver mig frem.

Man tak for svaret, det oprindelige spørgsmål var jo om man kunne finde en 1280x800 LCD skærm.

- Thomas
Af xenon
jeg tror ikke der er nogen monitors med den res - men synes jeg kan huske at have læst om et tv der havde den res - er dog ikke sikker