Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Da jeg selv er på udkig efter et nyt tv, faldt jeg over priserne på Elgiganten i Sverige. I denne weekend kan man bl.a. købe et Samsung 65JS9505 til sølle 29.789,- Skr, hvilket svarer til 23.736,- Dkr. :)

Eller hvad med et LG 55EG960v 55" OLED 4K til kun 23.650,- Dkr.
Der er også et LG 55EG920v 55" OLED 4K til kun 19.695,- Dkr.

Så blev en tur til Malmø måske alligevel interessant! :)

God weekend til alle.
LG 55EF950V står til 30k skr. ca. 24k dkr.

Jeg har talt med Elgiganten i DK hvad de kunne tilbyde, står jo til 38k i DK, de vil ikke længere ned end 35k.

Jeg bor 25 km. fra KBH. - for 11k kan der køres mange gange til Malmø og tilbage igen hehe
Sverige er jo et EU land, så eneste problem er hvis det går i stykker, så skal det indleveres i Sverige fik jeg at vide af Elegiganten i DK (garanti perioden).
KBW skrev:Husk nu, med LGs Oleds er der tale om et såkaldt panel lotteri. Måske ikke så fedt at skulle tilbage til Sverige og bytte et par gange!
Hvad er evt. problem da?

Man kunne åbne det derover, have en usb nøgle med, med nogle billeder på (sort, rød osv)
Så vidt jeg hed er de største mulige problemer:

Blocking i områder af mørke toner.
Banding.
Lodrette streger pga. uens farver på tværs af panelet.
Pink/yellow tint/uens farver på tværs af panelet.
Retention/burn-in.

Altsammen gammelkendte OLED-problemer, som bliver forbedret generation for generation, men som man stadig ikke rigtig kan være garanteret for at undgå.
wow, det var voldsomt og meget værre end de problemer der har været beskrevet over mit nuværende TV (Panasonic TH-42PZ80) - det skal siges jeg har ikke oplevet noget, heller ikke med burn-in selvom det har stået på stil billede i 8-10 timer. Eneste problem jeg har oplevet, er nu hvor det skal have tæv for at ville tænde, det er ikke optimalt. Derfor er jeg på udkik efter nyt.

LCD/LED skal jeg ikke have flere af, har et 40" Samsung 6715 LED i soveværelset og det er langt fra samme billede som på mit Plasma.

Sorry det blev lidt off-topic.