Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Don Jon
Jeg har bestilt TV og bredbånd hos yousee og alt virkede fint da jeg modtog det, forbindelsen var på 25/5 som jeg bestilte.Men nu er den så helt nede på 5/5 og jeg ringede lige ind til yousee og han sagde at han kunne se at der var nogle værdier som ikke passede sammen, nogle var høje og nogle var for lave.

Jeg har åbenbart ALLE kanaler hos yousee selvom jeg kun har grundpakken + 10 bland selv kanaler

Så er spørgsmålet så om hvis de fixer internettet til 25/5 om de kanaler jeg ikke betaler for også forsvinder? kan det være de værdier som er for høje?

Vil hellere have langsommere internet og så flere kanaler, men hvis jeg kan få begge vil det være perfekt, tror i at de fjerne tv kanalerne hvis jeg siger de skal fixe mit internet?
Af BrianH
Det er svært at sige... Hvad du har ret til hos yousee (kanaler, play, internethastighed, mv...) er tilknyttet dit kundeID. Hver gang du vil bruge en tjeneste spørges systemet, hvad dette ID har lov til. ..

Så spørgsmålet er om du har forkerte rettigheder, eller systemet fejler. Hvis det er det sidste, bliver det jo nok fikset. Er det det første, er det ikke sikkert de opdager det foreløbig

Men hvad siger din selvbetjeningsside om dine produkter?
Af Stein
Mit internet kørte også ad h...... til i længere tid , men gik i struben på dem og forlangte den hastighed jeg betalte for eller sænkede prisen tilsvarende hastigheden.
Så fik en ny model router C6250 .
Men den må ikke ned under 1 meters højde , så falder hastigheden drastisk.
Af Don Jon
Inde på min yousee konto står der

Grundpakke
239,- Kr./md.

Bland Selv 10
180,- Kr./md.

YouSee Kort
0,- Kr./md.

Nu er internet hastigheden åbenbart på 25/5 igen, mærkeligt.
Af BrianH
Stein skrev:Mit internet kørte også ad h...... til i længere tid , men gik i struben på dem og forlangte den hastighed jeg betalte for eller sænkede prisen tilsvarende hastigheden.
1 meter under hvad?
Havniveau? Eiffeltårnet? Vindueskarmen??
Af Turbo
Jeg har 300 / 60 får 340 / 65 mbit iflg. test, så det kan jeg ikke klage over.

Det Netgear modem C6250 er der firmware fejl i, jeg har for lang tid siden givet YouSee besked der om og de ville give mig en tilbage melding når de havde rettet det, stadig ikke hørt noget.

Sættes der nogle domains ind i blocked site og man aktivere blocked site, så falder download til ca. 70 mbit. Muligt der er andre fejl også.

Hvad jeg bruger blocked site til? Til at block alle de latterlige reklamer og forbruger undersøgelser osv. der kan finde på at poppe op. Så står der bare "Web site blocked by NETGEAR firewall".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det her med kanalantallet skyldes, at Yousee giver dig en forsmag den første måned og så lukkes der for showet. Så kan man lige nå at blive hooket på andre kanaler først :)

Min Yousee-router kørte også ret dårligt til at begynde med, men så var der en venlig sjæl på recordere.dk der gjorde mig opmærksom på, at jeg skulle slå WMM til inde i indstillingerne på min router. Jeg skal love for, at det gjorde en forskel! Fra at rode rundt på ~20% af de lovede hastighed, så røg den op på 110% og har ligget der lige siden. Jeg ved ikke om den feature er i den nye router, men tjek om den findes.
Af mbm
Don Jon skrev:Jeg har bestilt TV og bredbånd hos yousee og alt virkede fint da jeg modtog det, forbindelsen var på 25/5 som jeg bestilte.Men nu er den så helt nede på 5/5 og jeg ringede lige ind til yousee og han sagde at han kunne se at der var nogle værdier som ikke passede sammen, nogle var høje og nogle var for lave.

Jeg har åbenbart ALLE kanaler hos yousee selvom jeg kun har grundpakken + 10 bland selv kanaler

Så er spørgsmålet så om hvis de fixer internettet til 25/5 om de kanaler jeg ikke betaler for også forsvinder? kan det være de værdier som er for høje?

Vil hellere have langsommere internet og så flere kanaler, men hvis jeg kan få begge vil det være perfekt, tror i at de fjerne tv kanalerne hvis jeg siger de skal fixe mit internet?
25/5 det lyder godt nok langsomt... Hvordan har du sådan en forbindelse.. Er den ikke blevet opgraderet til 100/5... det er min da.
Af Sprocklar
Jeg havde i november og december meget faldende hastigheder og forbindelsen hoppede på og af konstant. Jeg ringede til yousee for at klage også siger kundeservice manden til mig at jeg da bare kunne sætte min nye router til. Jeg spurgte ham om hvilken ny router og han sagde den du har fået tilbudt. jeg siger at jeg ikke har fået tilbudt nogen ny router og hvad den koster. Han siger den er gratis og der åbenbart også er andre der ikke har fået den tilbudt, så han ville sende den. Den gamle kunne også kun tage hastigheder på omkring 25mbit og jeg betalte for 50...

Det korte og lange er at jeg fik ny router tilsendt gratis, og nu har jeg ingen problemer med forbindelse eller med hastighed.
Brugeravatar
Af Hajric
mbm skrev:
Don Jon skrev:Jeg har bestilt TV og bredbånd hos yousee og alt virkede fint da jeg modtog det, forbindelsen var på 25/5 som jeg bestilte.Men nu er den så helt nede på 5/5 og jeg ringede lige ind til yousee og han sagde at han kunne se at der var nogle værdier som ikke passede sammen, nogle var høje og nogle var for lave.

25/5 det lyder godt nok langsomt... Hvordan har du sådan en forbindelse.. Er den ikke blevet opgraderet til 100/5... det er min da.
Hvordan betegner du 25/5 til at være en langsom forbindelse? Hvis tråd-starter ikke har et behov for hurtigere hastighed, så er 25/5 en passende hurtig hastighed til hans behov.

Skal vi andre skrive ... 100/5.. Det lyder godt nok langsomt... Jeg har en 150/150 Fiber forbindelse...

Man må nok antage at intet er blevet opgraderet ellers havde tråd-starter måske skrevet det.
Af mbm
nu var det ikke ment som et "håndende" indslag, mere som at jeg ikke kan finde en 25/5 forbindelse hos yousee.

Jeg har selv den mindste forbindelse hos yousee.. mener nemlig den hed 25/5,,, ja jeg har heller ikke behov for mere ;)

Men siden efteråret 2015 har yousee opgraderet løbende fra 25 mbit til nu her 80 mbit. Helt gratis.

for at hjælpe trådstarter så må det være muligt at bede om en andn router c6250 samt hører hvorfor han ikke for 80/5 mbit som andre kunder
Af BrianH
Hajric skrev:
mbm skrev:

Hvordan betegner du 25/5 til at være en langsom forbindelse? Hvis tråd-starter ikke har et behov for hurtigere hastighed, så er 25/5 en passende hurtig hastighed til hans behov.

Skal vi andre skrive ... 100/5.. Det lyder godt nok langsomt... Jeg har en 150/150 Fiber forbindelse...

Man må nok antage at intet er blevet opgraderet ellers havde tråd-starter måske skrevet det.
Det ER langsomt, da yousee's billigste forbindelse er 50/10. Hvordan man bestiller 25/5 ved jeg ikke
Af Stein
BrianH skrev:
Stein skrev:Mit internet kørte også ad h...... til i længere tid , men gik i struben på dem og forlangte den hastighed jeg betalte for eller sænkede prisen tilsvarende hastigheden.
1 meter under hvad?
Havniveau? Eiffeltårnet? Vindueskarmen??
Hvad tror du selv , brug hjernen .
Jeg har regner fra gulvet og op .
Ved dog ikke hvad du regner , fra det ydre rum.
Og nu er det sådan , som man råber i skoven får man svar.

Stein
Af Don Jon
Okay, så det er altså bare 1 måned jeg har alle kanaler?

Tror i jeg kan ringe til dem og forlange hurtigere bredbånd til samme pris?
Jeg betaler lige nu 200kr for 25/5