Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Krydser fingre for der kommer en google photo og drive app til ATV.
De fndes jo allerede til IPAD.

Findes der en alternativ app hvordan jeg kan få mine billeder og videoer fra google ind i ATV?
Af mich61
Min Apple TV4 mister netværksforbindelsen ret ofte efter at have været slukket. Selvom jeg vælger mit netværk, 5Ghz, indtaster koden, går den ikke på netværket. Går jeg i <System> og vælger "start igen" går den på netværket med det samme.

Andre med lignende problem eller som har en løsning ?

Pft.

NB: Den har fuldt signal og kører 91 Mbit i hastighedstest
Af FaxeVonBang
#mich61

Jeg havde præcis samme problemstilling efter jeg opdaterede mit apple tv til seneste firmware. Da jeg var ret træt af det (jeg kunne ikke bruge airplay i sleepmode) valgte jeg at ringe til Apple support, de prøvede mig igennem alle mulige krumspring indtil det eneste der var at prøve var at geninstallere hele enheden (under nulstilling, gendan). Det hjalp, men det var godt nok trælst at man så skulle til at trykke alle sine koder ind igen.
Af mich61
Rasmus Larsen skrev:Det lyder lidt som om, at den ikke får korrekt godkendelse af routeren, idet den jo kan findes og du får lov til at indtaste kodeord. Det kan skyldes et router-relateret problem. Hvilken router har du?
Netgear C6250EMR hos Yousee
Af mich61
FaxeVonBang skrev:#mich61

Jeg havde præcis samme problemstilling efter jeg opdaterede mit apple tv til seneste firmware. Da jeg var ret træt af det (jeg kunne ikke bruge airplay i sleepmode) valgte jeg at ringe til Apple support, de prøvede mig igennem alle mulige krumspring indtil det eneste der var at prøve var at geninstallere hele enheden (under nulstilling, gendan). Det hjalp, men det var godt nok trælst at man så skulle til at trykke alle sine koder ind igen.
Ja, det kan god passe, det startede efter den sidste firmware
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mich61 skrev:
Rasmus Larsen skrev:Det lyder lidt som om, at den ikke får korrekt godkendelse af routeren, idet den jo kan findes og du får lov til at indtaste kodeord. Det kan skyldes et router-relateret problem. Hvilken router har du?
Netgear C6250EMR hos Yousee
Det kunne jo godt tyde på, at det er et generelt problem jævnfør FaxeVonBang's melding.

Men... Personligt havde jeg dog ikke andet end problemer (Airplay, dårlig forbindelse, rækkevidde, udfald) med den router jeg havde fra YouSee i sin tid. Jeg kan ikke huske modelnavnet, men i et tætpakket lejlighedsområde i København gik jeg fra at have signal maks 3-4 meter fra routeren til at kunne trække signal på 4. sal (jeg boede på 1. sal) efter køb af en ordentlig router. Delvist fordi jeg skiftede fra 2,4 GHz til 5 GHz. Siden da har jeg ikke kigget mig tilbage. De medfølgende routere fra internetudbyderne er sjældent gode. Taget i betragtning af hvor meget man bruger WiFi og hvor relativt lidt en god router koster, synes jeg det er en god investering. Der er mange beretninger om særligt forbindelses- og Airplay-problemer med udbydernes egne router, hvis man søger udbydernes fora derude. Mine forældre har pt. TDC's egen router og hver gang jeg er derhjemme, oplever jeg problemer med at forbinde og spontane afbrud i forbindelsen. De får nok en ny router i gave på et tidspunkt :)
Af mich61
Det er som om problemet er forsvundet af sig selv. Nu fungerer Airplay hver gang, og ATV4 ´eren skal ikke genstartes for at have netværk. Nåede ikke at lave en reset. Ved ikke hvad der er sket.

Iøvrigt er jeg utroligt tilfreds med modemmet, den rammer hele lejligheden, og jeg har kun 8 naboer på 5Ghz mens der er 160 naboer på 2,4Ghz iflg wireless network PC programmet fra Nirsoft freeware. Og fordelen er, at naboernes netværks styrke er betydeligt lavere på 5Ghz end 2,4Ghz.

Men tak for input
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mens de danske udbydere stadig sidder og bakser med at få lavet en app, så melder Tasting Table at de lavede en app til Apple TV på blot 24 timer. http://9to5mac.com/2016/02/18/tasting-t ... ayer-tvos/

De har brugt en skabelon fra noget der hedder JW Player. Hvis der er nogen derude, som selv vil prøve kræfter med det så kan det findes på GitHub her: https://github.com/jwplayer/appletv
Af mich61
Andre der har problemer med Viaplay, at den låser sig fast på en serie, og man ikke kan komme tilbage for at søge efter en film eller serie ? Når man går tilbage med menu knappen så ryger man helt ud af Viaplay til Apps oversigten.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 38