Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
Jeg har et LG 55"UF695V (4K osv...købt i Bilka August 2015).

Det jeg oplever at i nederst venstre hjørne er der en slags hvid skygge/plamage. Dette forekommer naturligvis KUN ved mørke scener eller ved de sorte bjælker der er (Øverst+Nederst) når man ser film.

Jeg har prøvet at sætte Local LED Dimming TIL......det har hjulpet lidt på problemet men ikke løst det helt. Hvis jeg evt trykker let på panelet så er den væk.

Fik talt med Elgiganten idag.....han mener at det har muligvis fået sig et slag. Og det ville bare blive værre med tiden.
Men det har jeg absolut ikke...ingen buler eller skrammer overhovedet.

Jeg har ikke kontaktet Bilka eller værkstedet endnu da jeg synes at have læst et sted på nettet at det kan forsvinde med tiden.

Men det har det desværre ikke på de 5 måneder jeg har haft det.

Hvad mener i at det kan være ?

Skal man overhovedet gøre brug af Local LED Dimming eller er det , det samme reklame halløj som Dynamisk Kontrast ?

Hvad mener i kloge hoveder herinde mht Dynamisk Kontrast ?......i min verden ødelægger det bare billedet.

Jeg gav 5000,- for det dengang. Og for de penge er det et udemærket tv. Bare utroligt at man ikke kan finde tests om det på nettet. Elgiganten mener at det kan være en Parallelimport. Jeg kunne også tænke mig at finde nogle anbefalede billedeindstillinger...men det er også helt umuligt på denne model. Så nu står den i Cinema Mode hvor jeg samtidigt har rodet lidt med billede indstillinger.

Den har 4K,HEVC 265 codec , IPS Panel og alt mulig andet sjovt......men bare med Netcast (mærkeligt...da det er JUNI 2015 model).

Det eneste jeg virkelig hader ved dette TV er panelet er super blankt ifht mit gamle Sony LCD fra 2006. Men ifølge nogle forhandler så er alle tv'er nu om dage det samme. Det har jeg nu løst ved at om møbelere lidt :-)

Havde i realiteten et Panasonic CX725 i hovedet....det koster bare 14 Kilo :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er et hyppigt forekommende problem på LCD-skærme, særligt dem hvor LED'erne er monteret langs kanten af panelet.

Problemet kaldes ofte clouding eller backlight bleeding. Søg evt. billeder på Google, så kan du se hvordan det typisk tager sig ud. Jeg vil ikke tro, at det har noget at gøre med at tv'et har fået et slag. Det sker typisk under produktionen fordi panelet/belysningen monteres bare en smule ujævnt. Det er ret svært at undgå på LCD-skærme og risikoen bliver større desto større skærmen bliver.
Hilfiger skrev:JHavde i realiteten et Panasonic CX725 i hovedet....det koster bare 14 Kilo :(
Hvis det kommer dertil at du laver en klage på tv'et og skal vælge et nyt, så kan det siges, at CX700 er stort set identisk på billedkvalitet. Den står til lige under 9000: http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051082/ ... ign-Priser