Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pongolle
Hej...

Laver lige et indlæg for min gode ven, som står overfor at skal investere i nyt TV.

Har ik de store krav, andet end det skal være 65'' tommer, prisen på de max 15000.- (Hvis dette kan lade sig gøre) - og selvfølgelig et godt billede! Et rigtig godt Value for money TV, er ønsket.

Selv er jeg stor tilhænger af Panasonic, har selv et Panasonic AS640 i 55'', og har så foreslået ham et Panasonic TX-65Cs620, da det umiddelbart er det der rammer hans krav indenfor Panasonic.

Men han ønsker lidt alternativer, så ville være en stor hjælp, hvis nogle har forslag til andre modeller, som rammer hans krav, eller som evt. er bedre end mit forslag.

Håber på lidt feedback,

Mvh
Af Grandahl
Enig med Mfede. Set i forhold til Pana 620, er de begge bedre løsninger, helt klart
Af Mfede
1. Hvem har givet det 4 ud af 5 stjerner og i ud fra hvilken vurdering og hvilket grundlag?

2. Hvem siger at Panasonic-modellen er dårlig? Til 15000 kroner er der bare bedre modeller. Panasonic-modellen har ikke 4K-opløsning, hvilket de andre har. Når man er oppe i 65" er 4K ret lækkert at få med, og næsten dumt ikke at have med, når man endda har råd til det.

Udover det, er smart-funktionerne meget bedre i de to andre nævnte modeller, hvor Panasonic-modellen ikke engang har Firefox OS, som de dyrere Panasonic-modeller har.
Af Swingking
Okay men er Sony X85C ikke lige en lille tand bedre ? Den koster også kun 12999 kr lige nu i forhold til ju7005 som koster 14999 kr nu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville vurdere JU7005, X85 og CX700/725 som værende temmelig ens på billedsiden. Så skal man blot vælge hvad man helst vil have når det kommer til software. Prisen er vist ved at være nogenlunde den samme på de tre.
Af Swingking
X85 var da hvis den eneste som fik en Top anbefaling. Mener ikke at Samsung skærmen fik det ,jeg har læst andre stedet at samsung skærmen ikke er så god til alm sd kanaler . Der skulle X85 hvis være bedre er der nogle som kan bekræfte det ? PS vi modtager tv via Boxertv nemlig OG der er jo langt fra alle som der er i HD i nu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det jo mig der har skrevet et par af anmeldelserne og på billedkvaliteten alene, så ligner de tre meget hinanden. Ja, Sony klarer sig lidt bedre på SD, men der er bestemt ingen af dem, som klarer sig dårligt.

Jeg synes du bør lade styresystemet og features afgøre dit valg, for ingen af dem bør skuffe på billedet. Jeg ser selv størst potentiale i Android, hvilket afspejles i anmeldelserne, men Tizen og dens bevægelsesremote virker nu også ganske fint. Men få prøvet dem begge i en butik (uden at lægge for meget vægt på billedet, som jo kan være skruet i en vel gal retning).
Af Swingking
TAK for info Torben... jeg må indrømme efter at have læst om begge tv nu på nettet samt diverse forumer på nettet. Hælder jeg mest til Sony X85 så er det jo bare at håbe på da de får fixet den med de 2 tuner optage funktionen (pause live tv er nice), samt Android 6.0 version det skulle den hvis nok få ikke ?.. Samt de andre små bugs der er på den pt bliver fixet så ville det være et super tv i 65 tommer klassen. Jeg må i elgianten og se dem live.....
Af Mfede
En fordel ved Sony-modellen er, at den er 2000 kroner billigere netop nu. Det er helt klart værd at tage med i betragtningerne.