Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle i kloge Flatpanels brugere.. :)

Håber at I kan hjælpe mig, da hverken Elgiganten eller Power, har kunne svare på mine spørgsmål.....

Jeg står for at skulle købe et 65" fjernsyn til en biograf kælder, men er virkelig i tvivl om, hvad mærke, panel type osv. jeg skal vælge!

Når jeg nu skal bruge så mange penge, går jeg selvfølgelig efter et tv som er nogenlunde fremtidssikret. Er HDR noget jeg skal vægte? Eller er det bedre at vælge et 55" med OLED?
OLED ser super godt ud i butikken, men kan ikke fås i 65" 4K til mit budget. ;;)

Har gode erfaringer med Samsung's 8000 serie, så tænker p.t. på enten 8505 eller 9005 som begge af uforklarlige årsager koster ca. 19.900,-

Kan i hjælpe med gode råd? :)
På forhånd tak.
tvivlsomt med første post XD

Samsungs priser på de TV du har nævnt, skulle jeg mene er på grund af HDR som de jo prøver at fortælle er noget så dejligt og nyt og bedre bla bla bla :P jeg synes det er marketing gøjl, med solbriller på 8-) he he
Men oled er allerede istand til at gengive HDR (hvis du alligevel vil med på bølgen) så er det klart og uden tvivl det bedre valg uanset hvad. så må du bare gøre op med dig selv med hensyn til pris og størrelse. ^^

mvh mig :)
Du skal enten vælge et tv med VA-panel eller OLED. I en kælder vil OLED virkelig sparke røv pga. evnen at gengive sort, men som du selv er inde på, kan du ikke få 65" OLED til den pris. Du bør dog kigge på LG EG920 som ligger en smule over dit budget. Det er dog også buet, hvilket du må finde ud af om du kan leve med.
Hvor må det være lækkert at have det budget til et tv..

Med de kriterier du har, og finansielle muligheder ville jeg se om ikke Samsungs top model JU9505 kunne komme i spil.. Snart skal lagrene tømmes for nye modeller, det kunne være muligt at få den til dit budget..

Hvis ikke du kan med de buede skærme, ville jeg spare på omkostningerne og kikke efter JU7005 eller Sony 8505c.. Alle tv i 65"
Ej men altså, er der ikke snart nogen der stopper ham her, og hans nedladende og vildledende kommentarer... en sjov smiley til sidst i sætningen, hjælper ikke på hans post
WhatTheShitLana skrev:
tvivlsomt med første post XD

Samsungs priser på de TV du har nævnt, skulle jeg mene er på grund af HDR som de jo prøver at fortælle er noget så dejligt og nyt og bedre bla bla bla :P jeg synes det er marketing gøjl, med solbriller på 8-) he he
Men oled er allerede istand til at gengive HDR (hvis du alligevel vil med på bølgen) så er det klart og uden tvivl det bedre valg uanset hvad. så må du bare gøre op med dig selv med hensyn til pris og størrelse. ^^

mvh mig :)