Log ind med sociale netværk
28 jan 2016, 04:54
De to anmeldelser er skrevet af Torben Rasmussen.
WhatTheShitLana skrev:Siden du har vist en interesse i emnet som du tydeligvis har (rasmus) vil jeg gerne vide hvad du kan tilbyde som understøtter din personlige mening (som er det eneste du har givet indtil nu) med links eller andet konkret ??? links ? udtalelser fra gud ved hvem som er "in the business" ? (du tæller ikke :P tydeligvis)Det er mig der har skrevet alle de artikler, som jeg linkede til.
De to anmeldelser er skrevet af Torben Rasmussen.
28 jan 2016, 22:59
jeg må lige læse dine links ordentligt igennem og så skal jeg nok vende tilbage ^^
og siden mbm er! hoppet af, vil jeg da gerne lige påpege at der måske burde gøres lidt mere i form af management af siden her iforhold til dens besøgende, nu er jeg blevet personlig angrebet og kaldt en trold (hvilket faktisk er nuttet ^^) men bestemt ikke hvad hverken siden eller denne tråd handler om, noget at tænke over :P
jeg prøver selv at blive klogere på emnet og det var i første instans det som mbm prøvede på (må han hvile i fred
stakkels mand)
ill be back ^^
og siden mbm er! hoppet af, vil jeg da gerne lige påpege at der måske burde gøres lidt mere i form af management af siden her iforhold til dens besøgende, nu er jeg blevet personlig angrebet og kaldt en trold (hvilket faktisk er nuttet ^^) men bestemt ikke hvad hverken siden eller denne tråd handler om, noget at tænke over :P
jeg prøver selv at blive klogere på emnet og det var i første instans det som mbm prøvede på (må han hvile i fred
ill be back ^^
29 jan 2016, 00:00
Rasmus's HDR atikel http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1435041319 lol
Men jeg gætter på at du er færdig med at reagere til tråden her desværre.
Mvh mig
Der er naturligvis ingen af os, der ønsker at sidde foran tv-skærmen med solbriller påDet var da en værre gang ord gejl, helt ligesom det forvirrende rald som firmaerne smider om sig. du beder hele tiden i artiklen om at vi tager dit ord for det du siger og bakker det ikke op. (Google HDR folkens og i vil se hvad jeg mener) HDR er kun et lysere billede og bringer ikke på magisk vis et større farvespektrum med sig på egen hånd. eller noget andet for den sags skyld.
Som nævnt tidligere, kræver HDR en højere lysstyrke, flere farve-bits og et nyt PQ-format. En interessant følgevirkning heraf er, at branchen faktisk ikke stopper her. Med højere lysstyrke følger muligheden for bedre farver. Eller for at være præcis; muligheden for at gengive et større farverum. Det er som sådan ikke en del af “HDR”-begrebet, men når industrien siger “HDR”, så betyder det som regel også bedre farver.hvor får du den ide fra Rasmus ???
Som sagt, er disse faktorer egentlig ikke en del af “HDR”-begrebetHvis du stadig er derude mbm så køb oled, det er vejen frem alligevel, og HDR er kun til for at prøve at konkurere med oled baseret på en dårligere standard (LCD og andet) og LG er de eneste der leverer varen PT.
Af samme årsager kan du ikke opleve HDR på din nuværende skærm. Ud over den højere lysstyrke, skal tv’et også understøtte det nye PQ-format, der blev beskrevet ovenfor.Så du siger selv at HDR kun er højere lysstyrke i sig selv jo ? jeg er meget forvirret over dine udtalelser Rasmus...
Men jeg gætter på at du er færdig med at reagere til tråden her desværre.
Mvh mig
29 jan 2016, 06:09
Nu plukker du jo citater ud af kontekst, men når jeg begynder at skrive om højere lysstyrke, så skal det jo forstås i kontekst. Det handler ikke om at gøre hele billedfladen lysere. Det gælder om at kunne gøre højlys lysere. Altså f.eks. de 5% af billedet, hvor reflektioner fra solen oplyser lakken på en bil. Eller de 2% af billedet, hvor en person tænder en lygte. For at gøre det så skal skærmen kunne gengive højere lysstyrke (i områder).
HDR handler samtidig om lavere gråtone- og sortniveauer. Det handler om hele dynamikområdet. Det er et forhold - ikke en maksværdi.
Hvis du ikke kender til farveteori, så er lys = farver. Vi kan ikke nå de store farverum, som nærmer sig det menneskelige øjes kapacitet, uden også at gå til HDR. De to begreber (HDR og farverum) er adskilt, men de hænger indirekte sammen i målet mod bedre billedkvalitet.
Hvis du vil prøve at blive klogere på emnet, så skal du lade vær med at fylde dine indlæg med personangreb og ligegyldigt personfnidder. Hvis der er nogen, som får en henstilling fra moderatorpanelet i denne tråd, så er det dig. Hold debatten i en sober tone, tak.
Jeg beder ikke "hele tiden" om at I "tager mit ord". Jeg har skrevet en artikel om emnet baseret på teori fra bl.a. BBC, Dolby, Hollywood og tv-producenter samt praksis og demonstrationer af HDR. Hvis du ikke værdsætter det indhold, som vi leverer her på siden, hvorfor læser du så overhovedet med?
Hvis det er fordi du søger f.eks. et whitepaper eller yderligere kilder, så bed om det i stedet for at smide om dig med udtryk som "ord gejl". I videoen herunder fortæller SMPTE, der er en af de højeste instancer indenfor billedstandarder, om EOTF'en til HDR og HDR-emnet generelt. Det er præsenteret af Scott Miller fra Dolby. Dolby har udviklet den EOTF, som har lagt grundlaget for HDR igennem hele kæden fra indholdsproduktion til reproduktion på en skærm/lærred:
https://www.youtube.com/watch?v=QLBPUN_S-ms
WhatTheShitLana skrev:Det var da en værre gang ord gejl, helt ligesom det forvirrende rald som firmaerne smider om sig. du beder hele tiden i artiklen om at vi tager dit ord for det du siger og bakker det ikke op. (Google HDR folkens og i vil se hvad jeg mener) HDR er kun et lysere billede og bringer ikke på magisk vis et større farvespektrum med sig på egen hånd. eller noget andet for den sags skyld.For tredje gang; det handler ikke kun om højere lysstyrke. Hvad du finder på Google omhandler primært HDR indenfor fotografi. Det kan du ikke sammenligne med HDR indenfor video. Det har jeg jo skrevet til dig en gang allerede...
Nu plukker du jo citater ud af kontekst, men når jeg begynder at skrive om højere lysstyrke, så skal det jo forstås i kontekst. Det handler ikke om at gøre hele billedfladen lysere. Det gælder om at kunne gøre højlys lysere. Altså f.eks. de 5% af billedet, hvor reflektioner fra solen oplyser lakken på en bil. Eller de 2% af billedet, hvor en person tænder en lygte. For at gøre det så skal skærmen kunne gengive højere lysstyrke (i områder).
HDR handler samtidig om lavere gråtone- og sortniveauer. Det handler om hele dynamikområdet. Det er et forhold - ikke en maksværdi.
Hvis du ikke kender til farveteori, så er lys = farver. Vi kan ikke nå de store farverum, som nærmer sig det menneskelige øjes kapacitet, uden også at gå til HDR. De to begreber (HDR og farverum) er adskilt, men de hænger indirekte sammen i målet mod bedre billedkvalitet.
Hvis du vil prøve at blive klogere på emnet, så skal du lade vær med at fylde dine indlæg med personangreb og ligegyldigt personfnidder. Hvis der er nogen, som får en henstilling fra moderatorpanelet i denne tråd, så er det dig. Hold debatten i en sober tone, tak.
Jeg beder ikke "hele tiden" om at I "tager mit ord". Jeg har skrevet en artikel om emnet baseret på teori fra bl.a. BBC, Dolby, Hollywood og tv-producenter samt praksis og demonstrationer af HDR. Hvis du ikke værdsætter det indhold, som vi leverer her på siden, hvorfor læser du så overhovedet med?
Hvis det er fordi du søger f.eks. et whitepaper eller yderligere kilder, så bed om det i stedet for at smide om dig med udtryk som "ord gejl". I videoen herunder fortæller SMPTE, der er en af de højeste instancer indenfor billedstandarder, om EOTF'en til HDR og HDR-emnet generelt. Det er præsenteret af Scott Miller fra Dolby. Dolby har udviklet den EOTF, som har lagt grundlaget for HDR igennem hele kæden fra indholdsproduktion til reproduktion på en skærm/lærred:
https://www.youtube.com/watch?v=QLBPUN_S-ms
WhatTheShitLana skrev:Hvis du stadig er derude mbm så køb oled, det er vejen frem alligevel, og HDR er kun til for at prøve at konkurere med oled baseret på en dårligere standard (LCD og andet) og LG er de eneste der leverer varen PT.OLED understøtter også HDR og det er en af grundene til at de lige forbedres så markant hvert år.
29 jan 2016, 08:29
Jeg er med på, at man i et forum som dette, skal kunne rumme folk og deres forskelligheder, og meninger.... men SKAL man virkelig, som moderator OG brugere, finde sig i en som "WhatTheShitLana", der i bedste fald bare ikke ved hvad han udtaler sig om, og som i værste fald bare gør det for at trolle?
Han er jo decideret ødelæggende for en debat, og giver falske "facts" til andre brugere, der i værste fald tror på manden, og tager hans ord for gode vare og, Gud forbyde det, baserer et eventuelt køb af fjernsyn, på hans rablende udtalelser?
Mvh Martin
Han er jo decideret ødelæggende for en debat, og giver falske "facts" til andre brugere, der i værste fald tror på manden, og tager hans ord for gode vare og, Gud forbyde det, baserer et eventuelt køb af fjernsyn, på hans rablende udtalelser?
Mvh Martin
Min samling af blå skiver: http://oc.mymovies.dk/sjoestrand
29 jan 2016, 11:14
Synes også mest det vidner om storsind og tålmodighed fra Rasmus at han overhovedet reagerer. Jeg læser flatpanels.dk hver dag og sætter pris på at blive klogere. Og synes det er dødærgeligt at der kan komme støj som denne når man ser hvilke guldkorn der kommer fra Rasmus og Torben. Lidt den samme tålmodighed som Rasmus udviser i denne tråd har jeg set Torben vise på recordere.dk forum. Det understreger bare mit indtryk af den professionalisme som I ligger for dagen. Og stor tak for det herfra. Jeg bliver ved med at vende tilbage og forsøge at skippe de indlæg fra trollsne som ellers ødelægger niveauet herinde 
29 jan 2016, 12:10
lol i to
eller er det en! :P hvad med at i stedet for at whine whine, så forklarer i det ? nej ? ok hvad så med at være konstruktive i stedet for at beskylde mig for det i selv lige har gjort ?
Hvor er linket til en kort forklaring der definerer konceptet HDR inden for TV og hvad det indebærer ??? (mit store spørgsmål)
jeg har søgt over det hele er endt her på siden for at prøve at få svar på det, men det er der stadig ingen der kan ???
Jeg prøver at hjælpe mbm og samtidigt få klarhed om emnet, hvilket virker umuligt. oh well, får nok aldrig et klart og konkret svar. det kan jeg fint affinde mig med, HDR
er ikke for mig ^^
Fordi et TV kan HDR betyder dog ikke at alt muligt andet følger med jo XD så se jer for derude, det er en DYR! jungle :P
Hvis der er nogen der vil forklare det great, ville elske en Skype samtale eller noget pm me ^^ (Rasmus ?)
Mvh mig
Hvor er linket til en kort forklaring der definerer konceptet HDR inden for TV og hvad det indebærer ??? (mit store spørgsmål)
jeg har søgt over det hele er endt her på siden for at prøve at få svar på det, men det er der stadig ingen der kan ???
Jeg prøver at hjælpe mbm og samtidigt få klarhed om emnet, hvilket virker umuligt. oh well, får nok aldrig et klart og konkret svar. det kan jeg fint affinde mig med, HDR
Fordi et TV kan HDR betyder dog ikke at alt muligt andet følger med jo XD så se jer for derude, det er en DYR! jungle :P
Hvis der er nogen der vil forklare det great, ville elske en Skype samtale eller noget pm me ^^ (Rasmus ?)
Mvh mig
29 jan 2016, 13:29
At du føler dig truffet Whatthe... fortæller vist alt. At du stadig ikke forstår eller bruger tid på Rasmus' links er din egen udfordring og jeg tror måske bare du skal lade den ligge her.
29 jan 2016, 15:05
Du formulerer dig elendigt, og det er derfor ret svært at forstå, hvad du synes, du mangler svar på.
WhatTheShitLana skrev:lol i toHvis dine søgeevner på Google og Rasmus' artikel her på flatpanels ikke gør dig klogere, så tror jeg faktisk ikke der er nogen, som kan hjælpe dig - udover dig selv.eller er det en! :P hvad med at i stedet for at whine whine, så forklarer i det ? nej ? ok hvad så med at være konstruktive i stedet for at beskylde mig for det i selv lige har gjort ?
Jeg prøver at hjælpe mbm og samtidigt få klarhed om emnet, hvilket virker umuligt. oh well, får nok aldrig et klart og konkret svar. det kan jeg fint affinde mig med, HDRer ikke for mig ^^
Mvh mig
Du formulerer dig elendigt, og det er derfor ret svært at forstå, hvad du synes, du mangler svar på.
29 jan 2016, 16:32
lol i har bestemt ikke fattet det så, og jeg troede at jeg havde ladet den ligge, men hvis nogen... føler sig... hmmm hvad er! det egentlig i tror i selv laver med jeres comments ??? he he ^^ i dont care :P
Mvh mig
Du formulerer dig elendigt, og det er derfor ret svært at forstå, hvad du synes, du mangler svar på.Det kan der så være noget om måske, men det er vel også op til forståelsen af den der læser :P jeg ku blive ved med at prøve at gøre mig forstået, men tror virkelig ikke at det nytter meget mere XD
Mvh mig
29 jan 2016, 16:49
Mvh mig
Hvis du vil prøve at blive klogere på emnet, så skal du lade vær med at fylde dine indlæg med personangreb og ligegyldigt personfnidder. Hvis der er nogen, som får en henstilling fra moderatorpanelet i denne tråd, så er det dig. Hold debatten i en sober tone, tak.har lige set at du har været inde og fylde ekstra på lol hvor ser du personangreb henne ? hvor er der usobre toner fra mig ? underlig beskyldning må jeg sige. men du tager det vel som et personangreb når jeg modsiger dig og din artikel ?
Mvh mig
29 jan 2016, 21:02
Lad os lige få afklaret: har du selv prøvet en skærm med HDR i nogenlunde kontrollerede omgivelser? Både en der er baseret på simpel LCD uden dimming-zoner og en OLED? Med mindre du har noget bagage der kan bruges til at argumentere for eller imod HDR, så har jeg lidt svært ved at vægte dine udsagn om hvorvidt man bør satse på HDR eller ej specielt højt. Selv uden at kunne leve op til de nye standarder for HDR, så er de nuværende OLED med HDR indhold temmelig imponerende at se på.
HDR er ikke 3D om igen - hvis det gøres rigtigt. HDR på en skærm uden local dimming er derimod noget gøjl.
HDR er ikke 3D om igen - hvis det gøres rigtigt. HDR på en skærm uden local dimming er derimod noget gøjl.
29 jan 2016, 23:56
Jeg startede tråden, men har ikke gidet skrive mere da dagsorden ser ud til at være blevet en anden for visse personer.
Torben:
Findes der butikker hvor jeg kan se skærme med korrekt HDR materiale?
Det er der vel næppe så kan godt være diskussionen er lidt svær.
I her på sitet er nok dem der har mest indsigt i teknologien når I er blevet præsenteret for det på diverse messer.
Torben:
Findes der butikker hvor jeg kan se skærme med korrekt HDR materiale?
Det er der vel næppe så kan godt være diskussionen er lidt svær.
I her på sitet er nok dem der har mest indsigt i teknologien når I er blevet præsenteret for det på diverse messer.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto