Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står i den situation at mit nuværende tv ikke kan modtage digital tv, tænker det nok er på tide snart at få skiftet det ud. Nu har jeg ikke rigtigt fulgt udviklingen i lang tid, men føler ikke rigtigt jeg på nogen måde har brug for et 4K tv, dog så regner jeg med 1080p snart er fortid, ser ud til selv 4K tv bliver billigere og billigere.

Mit tv bliver dog primært brugt tilsluttet til min "gamle" pc, ser film o.s.v via den.

Som sagt føler jeg mig ret lost i alle de forskellige muligheder og tænkte der måske var nogle herinde der kunne hjælpe mig.

Smart TV kunne være rart, 48-50", lavt input lag? og billede kvaliteten må da også gerne være i orden :p
samsung ju7000 og op serien går du ikke galt i byen med, og de har den laveste input lag branchen kan byde på (indenfor 4k og game mode skal vælges i indstillingerne) har selv sat min op til pc og det er en fryd ^^

Mvh mig :)
Netop i dette tilfælde er jeg 100℅ enig med @Whatthes..

Prøv 7005.

Du får også denne ærlige version uden for meget reklame;

Bare husk at bruge tid på indstillingen (Vælg de rigtige billedprofiler og indstil farver, kontrast korrekt og hold øje med om der kommer den mindste fejl på skærmen (lys i siderne?), for så skal du returnere det.

Ellers en udmærket skærm, der er prissat rigtig flot.
Måske du kan bruge dette link til noget: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-usa ... nitor/best

Der er en længere forklaring efter tabellen.

Bemærk dog lige et bestemt spørgsmål/svar længere nede på siden:

Q: What about PWM flicker? Is it safe to assume all these panels are (almost) flicker-free?

A: Only Sony's TVs and LG's OLED models don't flicker. The rest all do. We test for it in every reviews. Click the backlight picture under the motion blur section in a review, and you will see how the backlight behaves at different luminosity.

*Alene* af den grund ville jeg kassere Samsung. Selv et billigt Sony benytter ikke PWM, så hvor svært kan det være? Jeg håber, at PWM forsvinder i apparater fra andre mærker i 2016 og frem og dermed følger den tendens vi har set på markedet for PC-skærme.
Tak for jeres svar og 7000 modellen ser da ikke skidt ud. I forhold til det link så nævner de at bruge tv som monitor hvilket jeg dog på ingen måde skal, vil for det meste blive brugt til at se tv via pcen, tænkte også på at anskaffe mig en steam link så jeg kan bruge krafterne fra min store pc til at spille lidt i ro og mag fra sofaen.
PeterD skrev:Erhm..

Check denne når du ved hvad du går efter:

http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr_2000000=53091950
Sad og kiggede igennem på den side der blev linked til:
http://www.rtings.com/tv/reviews/by-usa ... nitor/best

Ju7100 fra Samsung ser for mig ud som en overall vinder, udfra hvad jeg har brug for, dog så virker det ikke til samsung gør det nemt når deres modeller har forskellige navne i forskellige lande.

Er det bare fordi Ju7100 ikke findes i Danmark eller er ju7100 = ju7005 :s
Tak for jeres svar og 7000 modellen ser da ikke skidt ud. I forhold til det link så nævner de at bruge tv som monitor hvilket jeg dog på ingen måde skal, vil for det meste blive brugt til at se tv via pcen, tænkte også på at anskaffe mig en steam link så jeg kan bruge krafterne fra min store pc til at spille lidt i ro og mag fra sofaen.
Det er lige præcis! hvad 7005 er god til og bliver brugt til herhjemme, kan kun anbefale med dine kriterier ^^ ved ikke ang ju7100 ;;) ka kun sige mon ikke den er lige så god ??? tag ud og kig i butik måske.

Mvh mig :)
Manse187 skrev:Ju7100 fra Samsung ser for mig ud som en overall vinder, udfra hvad jeg har brug for, dog så virker det ikke til samsung gør det nemt når deres modeller har forskellige navne i forskellige lande.

Er det bare fordi Ju7100 ikke findes i Danmark eller er ju7100 = ju7005 :s
De er ikke 100% identiske, men ja den amerikanske JU7100 er den som svarer til den danske JU7005.
Rasmus Larsen skrev:Det er primært regionale forskelle, altså på tuner-siden og hvad der ellers følger med. I USA har de f.eks. ikke twin-tuner i skærmen, som vi har i Europa. JU7100 sælges ikke i Europa, kun i USA.
Tak for hjælpen igen, ser ud til ju7005 modellen vil passe godt til mig, som det ser ud nu vil det jo nok stå mellem ju7005 eller et tv fra Sony (X810C f.eks). Kunne dog stadig være rart med et fast navn, en del nemmere som it mand at finde en skærm når de har samme navn hvor end de så bliver solgt ;)
Ja enig. Det er forvirrende, at producenterne har så mange modelnavne. Men det er også bevidst. I mange tilfælde laver producenterne med vilje nye "modeller" med et andet modelnavn (og en lille detalje til forskel, f.eks. en designdetaljer), så hver butikskæde kan have sin egen version af skærmen. Dermed bliver det noget sværere af prissammenligne for forbrugerne.

Det er et fejt trick, der desværre siger lidt for meget om hvordan denne her branche opererer.