Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej som overskriften siger så er jeg på jagt efter nyt TV.
Jeg har som så mange andre været en tur i Elgiganten for at Browse, hvilket resultere i at LG og Samsung er de modeller jeg bliver præsenteret for.

Da jeg ser mit TV som et møbel som dermed også gerne på se pænt ud har jeg intet imod at Samsung blev introduceret. Mit gamle TV er Samsung og det har jeg været ovenud tilfreds med.

Jeg er på jagt efter et 55"

Jeg kan lige nævne de modeller som jeg blev vist:

SAMSUNG UE55JS8005
LG 55UF840V

Jeg var ganske imponeret over billedkvaliteten af dem begge, men jeg skal jo ikke glemme at i udstillingen så ser alt fint ud.

Mit emne her er jeres bud på hvilke tv mærker og modeller jeg bør gå efter. Jeg har desværre ikke holdt mig opdateret så meget, da mit gamle tv har fungeret upåklageligt og det ikke har været nødvendigt. Men nu er jeg flittigt igang med at tilegne mig viden, men vil meget gerne have jeres bud.

Det skal nævnes at jeg Ser meget sport (fodbold) og jeg har hørt et rygte om at OLED ikke er optimalt at se fodbold på pga. panorering. Ved ikke om det er sandt?

Udover mit sportsforbrug så skal der tilsluttes en PS4, som jo er 4K ready, så TV'et skal helst være SUHD/4K, hvilket udelukker OLED da de ligger over mit budget.

Men folkens jeg håber i har lyst til at hjælpe mig med ærlige meninger og gode råd.

På forhånd tak

mvh

Kristian
Du kan ikke få oled til dit budget, så vent et par år på dem.

Hvis nu så kik på Panasonic cx680. Og cx700 modellerne. De passer til dit budget.

De har været testet her på siden med fin omtale.

Elgiganten er ikke et særlig godt sted at vurdere tv.
De er alle stillet i butiks mode.
Du kan kun se noget demo. Ikke rigtig tv signal.
Og belysningen i butikkenner ikke egnet til at vurdere skærme.

Sælgerne vil meget gerne sælge dig LG og Samsung incl en kalibering.
Men læs selv lidt mere om dette før du beslutter dig
Af de skærme nævnt her i tråden, er JS8005 den med lavest input lag, hvilket er en fordel når du spiller på din PS4.
Hvordan sidder du i forhold til TV'et?
LG-modellen er med IPS-panel, hvilket giver lidt bedre betragtningsvinkler ift. de andre modeller men også et dårligere sortniveau, hvorfor jeg ikke ville vælge den.
I Elgiganten Holstebro er der antenne signal til alle skærme. Der ligger desuden fjernbetjeninger til de fleste skærme, og det er faktisk muligt at ændre billede profil, så man kan danne sig et lidt bedre indtryk. Men der er så forskel på butikkerne.
Hej Beklager jeg har været lidt borte fra min tråd, men det er grundet arbejde uden for landets grænser.
Jeg sidder lige for tv'et og vil klart helst have VA Panel.

Som det er lige nu så hælder jeg mest til Samsung modellen af de to. Dog har jeg undersøgt lidt nærmere og der er kommet flere modeller som jeg også synes er interessante. Ligeledes er jeg ved at overbevise migselv om at jeg måske gerne vil have et 65" frem for 55" og her er det især Sony's X85C som jeg synes virker interessant. Testen af det herinde, giver en ganske god vurdering, og de skriver ligeledes at den er god til spilkonsoller og har et godt sortniveau for LCD.
Mine største bekymringer angående Sony modellen er android styresystemet, som jeg har hørt blandet meninger om. Og så er jeg lidt bekymret for den fod som medfølget tv'et. I testen skrives der at der ikke er meget gods i den og det for mig til at tænke om tv'et "nemt" tippes over. Min bekymring grunder i at jeg har en kat som muligvis godt kunne klemme sig ind bag ved skærmen :) Det er dog gået fint ind til videre med mit gamle samsung tv på plast for, så måske min bekymring er ubegrundet :)

Ligeledes finder Jeg Phillips PUS7600 interessant, synes det ligner et tv af høj kvalitet og designet er jeg helt vild med. Dog kan jeg læse mig til at der er nogle problemer med at indstille tv'ets farveindstilling helt perfekt.
Jeg vil stadig gerne hører jeres inputs og forslag.
Senest rettet af KristianKVL84 14 feb 2016, 14:44, rettet i alt 1 gang.
Altså jeg har lige købt mig en 8505 fra Sony, dog i 55" da min lejlighed ikke er så stor. Og den spiller i min verden MAX! Og ja selvom der har været mange kommentarer om styresystemet, har jeg ikke fundet nogle problemer med mit. Der har lige været to gange, hvor fjernsynet har tændt af sig selv lige efter jeg trykkede på sluk knappen - altså et mikrosekund efter så det var ikke sådan at jeg var nået mere end 2meter væk fra fjernbetjeningen.

Ligeledes skriver du at du ser meget fodbold og der har Sony'en jo en "football mode", der fjerner alle udenom systemer og fokuserer på opdateringshastigheden.

Lige et andet punkt du skriver at PS4eren er 4k ready. Har du en kilde til det? Fordi det har jeg nemlig søgt meget på og alle siger at det er den ikke!

Når det er sagt har jeg den vilde optur over min PS4 på min 8505. Blev blæst væk af farverne og skarpheden i forhold til min gamle skærm.
Fedt fedt, bliver mere og mere overbevist om at jeg skal have Sony'en dog i 65".
Ang. PS4 så er det sælgere i både Fona og Elgiganten som har nævnt det, men okay man skal aldrig stole på en sælger, jeg skal lige prøve om jeg kan finde et link til det. Det skal dog lige siges at min PS4 ikke er solgt til mig med det argument at den er 4K ready, det er blot noget vi kom ind på da jeg spurgte ind til diverse TV's
Kan se at Wupti har X8505C til 12.999 i 65". I den størrelse er det en skarp pris, og det havde jeg sgu nok også valgt.
I forhold til 55"-modellen har 65"-modellen bagbelysning i stedet for kantbelysning, hvilket er et plus.
Nej det vidste jeg ikke, skal dog ærligt indrømme at jeg aldrig har brugt optage funktionen, og føler ikke jeg mangler den. Men måske jeg ville blive omvendt hvis jeg faktisk havde haft funktionen :) men sagen er at der er andre ting jeg føler er vigtigere for mig.

Jeg føler også at det X85C til 12999 er en skarp pris.

Hvad med Phillips PUS7600 nogle som har tanker rettet imod dette, eller er det et TV jeg bør glemme.

Med hensyn til PS4 så skrives der godt nok at den ikke kommer til at kunne spille i 4K, men at den får et 4K output til fx. Netflix osv
Jeg har heller aldrig manglet optage funktionen, men vil da gerne have den. Synes efter et års tid at den snart burde komme. Når det er sagt vil det da være meget fedt at kunne optage en film mens man gamer eller ser noget andet.

Ang. PS4eren er det helt rigtigt at outputtet har mulighed for 4k til Netflix etc. Men mener det var Sony's PS direktør (det må i ikke hænge mig op på) der har udtalt at spil i 4k ikke er et fokus i den nærmeste fremtid.

Dog er det min holdning at PS4 leverer ret så stærk grafik på nuværende tidspunkt så mangler jeg det nej - men mere vil have mere. ;-)