Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klumb
Hej allesammen.

Jeg har et stort problem, som jeg håber at kunne få kastet lidt lys over herinde.

Jeg har for ca. 1½ år siden købt en Samsung 970p, blandt andet på baggrund af gode råd herfra, som jeg har været rigtig glad for, og som har fungeret ganske upåklageligt.
Nu har jeg så erstattet min gamle stationære Windows-PC med en lille Mac Mini, som jeg kan have stående på skrivebordet ved siden af skærmen.

Problemet er bare det, at det er umådeligt svært at få signal igennem fra mini'en til 970p'en. Skærmen registrerer godt nok at den bliver tændt (dvs. det blå lys på fronten tænder, og den scanner skiftevis efter analogt og digitalt input), men den er helt sort.

Det sære er, at skærmen virker fint med både DVI og VGA på de Windows-computer jeg har brugt den på, og mac'en har også fungeret uden problemer med alle de andre skærme jeg har sat til den, men de kan bare ikke sammen.
Det er lykkes mig, ved at sætte en gammel CRT-skærm til, 2-3 gange at pille ved OS X's skærmindstillinger, og derefter tilkoble 970p'eren, og få et godt signal igennem VGA-stikket, men så snart jeg genstarter computeren forsvinder det igen, og jeg har ikke kunnet genskabe hvad jeg gjorde. Som regel scanner skærmen bare efter signal i 20 sek, og går derefter i dvale.

Jeg har uden held forsøgt mig i et Mac-forum, og jeg tænkte at med så mange folk der ved så meget om skærme herinde, kunne det være jeg var heldig at kunne finde én der kan fortælle mig hvorfor 970p'eren opfører sig så forskelligt fra alle andre skærme jeg har prøvet at sætte til, og om der er noget jeg kan gøre ved det.

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig!

Venligst
Rasmus