Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jeg syns næsten du sku vente og se lidt endnu, eller om ikke andet så overveje 4K, syns i hvert fald full HD 1080p er for uinteresant disse dage, da 4k ka fås for overkommelige penge. Ignorer sony reklamemanden, han ka ikke sige andet :P

vruff vruff ^^ længe leve farveblindhed :P
Af ninja777
Nu kender jeg ikke ret meget hvordan 4k og 1080p adskiller sig. Men har da læst :)

Er der nogen herinde der har en af de to fjernsyn?
Har bare også læst at 4k kun kører i 60hz, og at den opskalerer 1080p content, og derved kan de blive grimt og sløret.

Og hvordan er et 1080p 100hz? :)
Af itsupporter
De fleste TV med 4K prøver at opskalerer til 4K når du ser almindelig tv.
Det skulle gerne give et såkaldt mere klart billede end med fuld HD 1080 i almindelighed.
Du for dog aldrig den helt rigtige 4K medmindre du har film eller Internet tjenester som Netflix som kan klarer indholdet med 4K.
Du for ikke sløret skærm det bliver kun bedre, men ja 60Hz er hvad de byder på.
Og panelerne er 50 H som du skal holde dig fra og så 100-200 H som flertallet har i 48-55 T størrelsen.
Til hvad du beskriver kan du bruge begge 2. Selvfølgelig ville det som angivet højere oppe i tråden være at fortrække den 1 af dem.
48 T 4K er blevet sindssygt billigt på det sidste de ligger tit på helt ned til 37-4000 kroner og opefter alt efter hvad de skal kunne. 5-7000 er der rigtig mange at få. Så du kan som ligeså godt smide en slat penge mere, og få med 4K.
Der er hele tiden tilbud hver eneste uge stort set, så du skal bare se dig omkring.
ja det er rigtigt at 1080p faktisk bliver flottere på et 4k TV (nok lidt afhængigt af TV'et) da jeg gik fra HD til 4K (ju7005) så jeg en verden til forskel generelt, men også som sagt at (god kvalitets) 1080p blev flottere ^^

hmmm nu tænker jeg om det ikke bare var mig der så det som flottere da det var et meget bedre panel end tidligere XD men TV bliver som regel ikke dårligere med tiden. oh well XD

mvh mig ^^