Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Timsonder
Hej forum,

Jeg har netop købt et Samsung 65js8505. Sælgeren i Elgiganten forsøgte at overbevise mig om at købe deres kalibrerings indstillinger til 1000,-. Det takkede jeg dog pænt nej tak til.
Er der nogen herinde der ligger inde med dem?
Jeg forsøgt mig med indstillinger fra avforums og ratings.com men synes billedet bliver meget mat og hvid alt gullig.

Alt i alt er jeg ret glad for tv'et eneste umiddelbare ulempe er micro stutter som jeg kan forstå jeg bare må leve med?
Af SpaceBanger
Da paneler variere selvom det er samme model, så kan du ikke regne med at de tal der står på nettet vil give dig et kalibreret billede (det vil dog ligge tæt på).

Jeg vil anbefale dig at finde en person med probe og software til at lave en fuld kalibrering, hvis du vil have det bedste resultat.
Af Timsonder
Det er jeg klar over. I Elgiganten er det samme indstillinger de taster ind, hvilket jeg synes at betale 1000 kr for er horribelt dyrt.
Tæt på 100% er fint nok for mig :)
Af SpaceBanger
Timsonder skrev:Det er jeg klar over. I Elgiganten er det samme indstillinger de taster ind, hvilket jeg synes at betale 1000 kr for er horribelt dyrt.
Tæt på 100% er fint nok for mig :)
Alright, det vidste jeg ikke de gjorde - så ja, det er da at tage røven godt og grundigt på folk.. Er du sikker på at de ikke kalibrere med probe og hele pivtøjet?