Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Nu er tiden inde, jeg skal have mig et nyt TV!

Jeg startede selvfølgelig med at kigge på Flatpanels købsanbefalinger, og faldt derfor over Sony's 705C og var rimelig sikker på at det var den model det skulle være, men er nu kommet i tvivl..

Jeg har ikke brug for alle mulige smarte funktioner som picture enhancement og 200Hz eller lign jeg skal bare have det bedste mulige reference billede. Et stort ønske ville dog være OLED grundet sort niveauer , men det rækker budgettet ikke til (5-6000kr)
Fjernsynet skal bruges i stuen til at se en røvfuld film og serier på.

Jeg er også åben for at købe et helt andet fjernsyn, jeg skal bare have et lækkert billede!

Og så et lille spørgsmål nu vi er i gang..
Jeg har en Klein K10 til at kalibrere med, men da jeg er vant til at kalibrere high-end monitors som har dedikeret software til hvert mærke, ved jeg ikke hvilke software der skal bruges til at kalibrere et tv med, nogle inputs?
Det eneste jeg kender til som måske kunne bruges til et TV er Calman Control som umiddelbart ikke understøtter Klein K10.

På forhånd tak! :)
PeterD skrev:Er billedet ikke okay?

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl42w70 ... 233639.htm

Priser:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055226/ ... ign-Priser

Billedet:
https://www.avforums.com/threads/sony-w ... s.1894628/
Jeg har ikke set billedet endnu, men har da tænkt mig at tage forbi en butik der har det i udstilling.
Grunden til at jeg henvender mig i dette forum er fordi der er alt for meget at vælge imellem, jeg omgås til dagligt high-end monitors og ved hvad der virker der, men når det kommer til consumer tv, så har jeg ikke fuldt nok med de seneste år til at vide hvor man får mest billed for pengene..

I det første link lyder det til at billedet bliver rost meget godt, det er dog modellen der hedder 705B og ikke C (ved ikke om der er den store forskel?)

Jeg håbede på at folk enten kunne fortælle mig at jeg var på rette spor eller kunne guide mig i den rigtige retning mod det bedste billede inden for mit budget :)
Efter at have surfet lidt mere rundt faldt jeg også over modellerne 755C og 809C begge til 5999kr.

Er Android TV (som umiddelbart er den eneste forskel) de tusinde kroner ekstra værd?
jeg får dog også 50" med 755C/809C istedet for 48" med 705C.
Jeg siger hold dig til din tanke om at tage ind og kigge på dem selv, og bedøm ud fra det. hvis billedkvaliteten skal være i højsædet så får du ikke meget hjælp herindefra, da det er meget op til opsætning af tv'et samt PeterD kan ligesom en farveblind hund ikke se andet end sony og Panasonic XD

Så hold dig åben for alt og bedøm bedst selv, med din baggrund inden for highend monitors så er du faktisk godt stillet til at bedømme selv vil jeg mene :)

Personlig mening: jeg finder selv at man betaler for mindre ved sony, ud fra hvad jeg selv har set. Sony er også en af de bedste til at kaste unyttige og opblæste skærmteknologier efter dig, så man tror man får noget fancy lydende tech. kort sagt se! dig godt for :)

Mvh mig :)
@What

Sjovt så travlt du har med at nævne mit navn. Det må virkelig gå dig meget på.. :)

Det eneste jeg ønsker er at folk får bedst mulige billed til lavest mulige pris..OG ikke lade sig forblænde af tilbudsavisernes annoncer.

Håber du med tiden kan hjælpe med billedindstillinger til folk der har købt TV, for så slipper jeg for det :D
Tak for svar, jeg er dog stadig i tvivl..

Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på Sony KDL-50W805C og Sony KDL-50W809C er?
Min største tvivl lige nu er om jeg skal vælge et Android TV eller ej. Jeg har læst mange blandede meninger omkring hvorvidt det spiller, eller om det er noget bæ - jeg har læst at det skulle være super fedt, men også at det crasher en del.

Så kunne jeg få nogle meninger og erfaringer om Android TV ville jeg være super glad! :)
Senest rettet af SpaceBanger 20 jan 2016, 15:54, rettet i alt 1 gang.
Så er vi vel tilbage i Sony 705C hvis det ikke skal være Android TV (jeg har allerede en Chromecast, så det er vel heller ikke nødvendigt)

Jeg er stadig åben overfor andre muligheder hvis i føler for en bedre løsning mht et bedre panel i samme prisleje.
Alright, efter at have læst lidt mere og tænkt over tingene har jeg valgt at smide lidt flere penge efter et fjernsyn da jeg gerne vil op i en 55" og egentligt også gerne vil have 4K.

Lige nu står valget mellem Sony 55X8505C og Panasonic 55CX680E - mit store dilemma ligger stadig i Android TV eller ej. Synes ikke jeg læser om andet end at folk er utilfredse over hvor tit det crasher/fryser.

Altså håber jeg at der er en eller flere på dette forum der kan hjælpe mig med at vælge ved at fortælle mig omkring deres erfaringer med de to modeller, eller bare en af dem - ellers får jeg sku aldrig købt nyt fjernsyn! :D
Senest rettet af SpaceBanger 23 jan 2016, 18:13, rettet i alt 1 gang.
Jeg ville kigge på dette: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55lf592v

Fås til 4.999 kr. i næste uge hos Elgiganten, og ser ud til, det får gode ord med på vejen, hos brugerne...

Tv´et har dog ikke 4K, som du efterspørger, men det har den rigtige størrelse og et fornuftigt billede, samt betjening.

Personligt ville jeg ikke bekymre mig om 4K, endnu, og specielt ikke, når budgettet er begrænset!