Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af asm
Hej.
Jeg er på udkig efter et nyt fjernsyn til stuen. Jeg har kigget på Sony 55X8505, men er godt nok blevet lidt afskrækket af de mange problemer folk skriver om. Alternativt kigger jeg lidt på LG's 55UF855V. Hvad er det bedste valg af de 2? Alternative forslag under 10000 er også meget velkomne. Det skal bruges mest til alm. tv. Jeg lægger mest vægt på billede og lyd, men selvfølgelig må smart-tv delen også gerne fungere tilfredsstillende....

På forhånd tak for inputs.
Mvh. Asm
Af asm
Vil rigtig gerne høre Jeres mening om dette, da mit trofaste 8 år gamle Sony TV snart står for en udskiftning. Skal man eventuelt vente og se hvad de nye 2016 modeller kan præstere...?
Det er to ret forskellige TV du har kig på. Det ene bruger et IPS-panel med brede betragtningsvinkler og et dårligt sortniveau (LG'en) og den anden har det modsat. Hvad sætter du mest pris på?
-claus- skrev:De nye Sony tv kommer også til at køre Android. Så jeg tror du kan forvente en lignende bruger oplevelse.
Det er svært at sige. De nye modeller skulle have en hurtigere processor, hvilket godt kunne gøre en forskel ift nogle af de problemer den nuværende model har.
Af asm
Mange tak for jeres input ind til videre.
Ja, det er jo svært når man både gerne vil have et godt sortniveau, og god betragtningsvinkel ;)
Jeg kan se at Sony'en nu igen er på tilbud i elgiganten til 8000. Sidst jeg besøgte dem, ville de nærmest ikke sælge sony'en, da de havde problemer med den (kunne overhovedet ikke tænde den). De var derimod MEGET hurtige til at vise LG'en frem. Ved ikke om de har større fortjeneste på LG, men det virker næsten sådan.
Jeg er stadig meget i tvivl, men vil måske tage ud at se/høre dem begge to "live". Er der nogen der ved hvor meget Harman Kardons lydsystem påvirker lyden i positiv retning på LG'en?
Er det ikke korrekt forstået at Sony vil opgradere de "gamle" modeller til Android 6.0?
Af loveduck
asm skrev:Mange tak for jeres input ind til videre.
Ja, det er jo svært når man både gerne vil have et godt sortniveau, og god betragtningsvinkel ;)
Jeg kan se at Sony'en nu igen er på tilbud i elgiganten til 8000. Sidst jeg besøgte dem, ville de nærmest ikke sælge sony'en, da de havde problemer med den (kunne overhovedet ikke tænde den). De var derimod MEGET hurtige til at vise LG'en frem. Ved ikke om de har større fortjeneste på LG, men det virker næsten sådan.
Jeg er stadig meget i tvivl, men vil måske tage ud at se/høre dem begge to "live". Er der nogen der ved hvor meget Harman Kardons lydsystem påvirker lyden i positiv retning på LG'en?
Er det ikke korrekt forstået at Sony vil opgradere de "gamle" modeller til Android 6.0?
Har selv købt et X85C mellem jul og nytår i Elgiganten Aalborg. Her var de heller ikke meget for at sælge mig dette fjernsyn, men anbefalede straks et LG der var 2000,- dyrere. Dette takkede jeg dog pænt nej til, og tog i stedet derfra med det andet. Dette har jeg ikke fortrudt, selvom menuerne af og til kan være lidt sløve. Lad os håbe at dette bliver bedre med 6.0, som de gamle modeller også vil blive opgraderet med.
Af Stephan A
Når du nu skal ud i Elgiganten, kan du også kigge på Samsung JS8005 55" til 8.999.-. Jeg har selv lige købt fjernsynet, og overvejede også Sony'en før. Hvad der er bedst ved jeg ikke. Jeg har læst en masse anmeldelser, og gjort mig en masse tanker. I bund og grund har alle deres svagheder.

Samsung skulle have micro-stutter. Selvom jeg er meget observant, så har jeg ikke bemærket noget endnu. Har testet 2-3 dage. Jeg tør ikke Android ud fra alle de dårlige oplevelser som jeg har hørt om. Så det udelukker Sony og Philiphs. LG har IPS panel, hvor jeg foretrækker sort-niveau på bekostning af betragtningsvinkel. Det gør mig dog ikke noget at farvekorrektheden falder, hvis man står i køkkenet og kigger ind i stuen. Så længe oplevelsen er god, når man sidder i og omkring sofaen.

Hvis du går ind på Rtings.com så kan du læse anmeldelse af de fjernsyn du nævner. JS8005 er der som den buede version = JS8500. Derinde giver den ihvertfald bedre anmeldelser end Sony'en.

Udover at sortniveauet aldrig bliver kul-sort på LCD, hvilket jeg også har konstateret i mørke rum, så synes jeg billedet er godt, og jeg har ikke mødt nogen skuffelser. Der er en anelse clouding og DSE på fjernsynet, men sammenligner jeg med de billeder der er derinde, så tror jeg egentligt det er i den gode ende. (men er ikke sikker). Det er dog noget som alle paneler kan være udsat for. Du kan se det for alle modellerne - også Sony og LG.

Så måske smut en tur ind på Rtings.com og læs. LGUF8500 skulle være den samme, som jeg kan se det. Sony står som X850C og Samsung som JS8500 (kun buet panel til forskel)

http://www.rtings.com/tv/reviews

Sony'en og Samsungen har begge fået gode anmeldelser. Dog bedømmer de Samsung bedre. LG'en ser ikke så heldig ud.

Har læst på 2-3 andre test-sites hvor Samsung er en top kandidat indenfor det prisleje.

Synes ihvertfald du skal tage den med i din betragtning. Jeg valgte den over alternativerne i det prisleje - er det så det eneste rigtige valg? Næææh, nok ikke. Men ud fra hvad jeg er stødt på, så er det den skærm i det prisleje, der høster mest ros - stadig med sine skønhedsfejl. Men hvad - man får jeg ikke meget OLED til de penge :)
Af -claus-
De prøve at sælge det LG til alle deres kunder. Jeg blev også hevet der hen. Det samme gjorde de kunder også. Men det bliver spændende med de nye Sony skærme og fremtidige opdateringer. Jeg syntes det lugter mest af dårlig programmering. Hvis det var hardwaren, ville den jo være langsom det meste af tiden. Det er også Gpu'en der får den opgradering, hvis ellers planerne holder.
Af asm
Tak for alle Jeres inputs....de bliver virkelig værdsat. Jeg kan godt se at rtings ikke ligefrem roser LG'en, så nu nærmer jeg mig nok Sony'en igen. Så må vi håbe på en seriøs forbedring med Android 6.0.
Af Michael Norlin
Torben Rasmussen skrev:
-claus- skrev:De nye Sony tv kommer også til at køre Android. Så jeg tror du kan forvente en lignende bruger oplevelse.
Det er svært at sige. De nye modeller skulle have en hurtigere processor, hvilket godt kunne gøre en forskel ift nogle af de problemer den nuværende model har.
Ja, med en hurtigere CPU kan fejl opstå langt hurtigere end ellers :-)

Det er helt grundlæggende de har problemer - det er ikke noget som en lidt (eller meget) hurtigere CPU kan løse.
Af mbm
jeg er også på kig efter sony X8505.. det ser ud til der er kommet opdateringer til tvét:

http://sony-eur-eu-en-web--eur.custhelp ... ,-internet

Bla. står der HDR support.

Spørsgmålet er om de "hak" google-TV platformen har fået i div. anmeldelser er blevet ordnet via firmware opdateringer?

d. 11/1 var der yderligere en update:
http://www.sony.dk/support/da/content/c ... -12-jan-4k

har disse opdateringer gjort det til en bedre oplevelse?
Af asm
Jeg endte med at bestille Sony'en. Den skulle gerne dukke op i morgen, så nu glæder jeg mig til at se om det er det rigtige valg :-)
Tak for alle inputs...