Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej Alle

Jeg har et SAMSUNG UE55D7005LLXXE med tilsluttet parabol-signal og CA-card og jeg er ved at optage et program på en Hard disc via USB-porten.

Desværre kan jeg ikke optage et program og se et andet samtidig, men kan jeg se f.eks, NETFLIX via SMART-TV eller se Blu-ray via HDMI samtidig med at jeg optager ?

MVH. DoLas
Rasmus Larsen skrev:Ja det skulle ikke være noget problem. Det er kun når tuneren skal bruges til noget andet, at den bliver nødt til at stoppe en igangværende optagelse. Nu kan jeg ikke huske hvordan det præcis er implementeret på D7005-serien, men umiddelbart tror jeg sågar du kan optage programmer imens tv'et er slukket.
Jeg skal heller ikke kunne sige, hvad der gør sig gældende for denne model, men mit Sony anno 2013 kan ikke køre nogen form for apps (heriblandt Netflix, YouTube eller medieafspilleren) såfremt en optagelse er i gang. Jeg kan kun se det program, der bliver optaget (kun een tuner, så det er logisk nok) eller benytte en ekstern enhed. Man skulle jo tro, at der ikke ville være kamp om ressourcerne hvis en optagelse var i gang (tuner + HDD) samtidg med at man så Netflix eller YouTube (streaming) men det er der åbenbart.
Rasmus Larsen skrev:Ja okay, men HDMI-kilder virker så fint på dit Sony-tv imens du optager?

Men trådstarter Lars; der er næsten ikke andet for end at prøve. Hvis du vil se om optagelser virker mens tv'et er slukket, så er det nemmeste nok at sætte en optagelsestimer på et program inde fra tv-guiden.
Korrekt. Jeg kan skifte til en HDMI-port og se Netflix via min ATV3 hvis TV'et er i gang med en optagelse. I det hele taget foretrækker jeg eksterne enheder til apps og medieafspilning idet jeg dermed hurtigt kan zappe mellem flow-TV og streaming/medieafspilning. Det er væsentligt hurtigere end at skulle gå tilbage til en app på TV'et og fortsætte, hvor man slap.

Men som du selv siger, så er der ikke andet for end blot at afprøve, hvilke kombinationer, der er mulige på en given model.
Hej

Tak for svar.

Jeg måtte teste selv og jeg kan sagtens se NETFLIX og Blu-ray samtidig med at jeg optager.

Jeg kan dog stadig undre mig over, at jeg ikke kan optage et program samtidig med at jeg ser et andet. Der er jo to tunere og den TV'et har PIP-mulighed ?

MVH. DoLas
Der er PIP-funktion, så der er altså to tunere !

Men selv om jeg så vælger et kodet og ukodet program, skal jeg vel bruge begge antenne-indgange (både sat og den almindelige 75 ohm) hvis jeg vil optage et og se noget andet ?

Jeg bruger kun sattelit-indgangen da vores analog signaler er ualmindeligt dårlige...

MVH. DoLas
Der er tunere til både f.eks. DVB-T og DVB-C, men er ikke det samme som en twin-tuner (hvor der er to af hver type). Jeg tror ikke du får to signaler igennem på hhv. parabol og kabel-tv samtidig, da der vist kun er en tuner-controller i skærmen.

Det var en ret stor nyhed i 2013, at Samsung første gang introducerede twin-tunere i deres skærme:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1357918155