Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VanderMoses
Hej.

Jeg har fulgt en del med på siden, og kan se at i nok har væsentligt mere forstand på tv end jeg selv.

Min kæreste og jeg skal til at flytte ind i en lejlighed, hvor mit gamle 4-5 års philips 32" tv skal skiftes ud. Der er rigtig mange der taler både for og imod de forskellige mærker, men jeg har altid været lidt ekstra forelsket i Philips, og som philips hue bruger synes jeg at det tiltaler mig mest at få et lækkert TV med ambilight, som kan spille sammen med 2 Philips Hue go lamper i hver sin side af TV'et.

Nok om drømmene, jeg var forleden ude og kigge på 55PUS7600 og synes billedet var lækkert - prøvede også at afspille en youtube video, som så kanon ud. Efterfølgende har jeg så læst flere test (bl.a. den her på siden), som siger at der er flere minusser ved TVet. Den kan ikke afspille youtube med 4K og den opskalere ikke ikke-4K ting til 4K. Sidst nævnte bliver selvfølgelig ikke ligeså godt som ægte 4K, men med det udvalg der pt. findes er det en skam at den ikke forhøjer kvaliteten bare en smule.

Derfor har jeg kigget på modelserien over - 55PUS8601 - og den virker til at have det hele. Den skulle være hurtigere og have de fornævnte ting, som det andet ikke har. Men el-giganten får først demomodeller frem sidst i Januar, så har ikke kunne se billedet, men går ud fra at det er relativt meget lig 7600 serien - og kun bedre hvis man kan se en forskel.

Så i bund og grund vil jeg bare høre, om der er nogen af jer der har erfaring med 8000 serien, og om det er det samme billede der sidder i alle 8000 seriens TV? Er det et "dumt" køb - kan man få meget bedre TV for 16.000 kr. et andet sted? Prisen er lige på smertegrænsen, så den skal selvfølgelig blive deromkring.

Jeg håber der er nogen af jer der har erfaring med Philips og har lyst til at hjælpe :)

Med venlig hilsen
Rasmus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
7600 opskalerer naturligvis til 4K. Ellers ville den jo ikke fylde skærmen ud når du så andet end 4K-materiale. Opskalering betyder blot, at tingene bredes ud så de fylder hele skærmen - det er ikke noget magisk, som giver bedre billede. Det er også dét Rasmus påpeger i testkonklusion her på siden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har alle Tv. De fleste af de ting der "forbedrer" billedet skal slås fra alligevel, så det er ikke noget du skal lægge SÅ meget vægt på. I de helt små modeller, så vil billedbehandlingen dog være synligt dårligere, men ret mange af de fancy features der skiltes med er ren marketing.
Af Tekin
Hej

Jeg købte et philips tv 55pus8700 som jeg blev virkelig skuffet over, tv'et fryser og reagerer ikke rigtig, smart tv fungerer ikke og netflix gik død efter 20 min af filmen... jeg skal returnere dette tv og vil købe et sony istedet..

jeg ville ikke anbefale philips for det er ikke som det før har været...
Af PeterD
Ærgeligt at der er så mange skærme i dag. Og IKKE bare Philips, man hører om hvor er der diverse ting som gør køberne ikke er 110% tilfredse..

Er der virkelig så mange "Mandagsmodeller" når der handles tv i dag?

Sony burde også være fint og brug pricerunner.
Af VanderMoses
Tekin skrev:Hej

Jeg købte et philips tv 55pus8700 som jeg blev virkelig skuffet over, tv'et fryser og reagerer ikke rigtig, smart tv fungerer ikke og netflix gik død efter 20 min af filmen... jeg skal returnere dette tv og vil købe et sony istedet..

jeg ville ikke anbefale philips for det er ikke som det før har været...
Øv - det kan ikke være en software fejl?
Hvordan er billedet ellers når den virker?
Af Tekin
den har det nyeste software, og igår kunne jeg ikke tænde den, måtte hive strømstikket ud og vente 5 min før den ville tænde... billedet er ellers flot og ambilight pynter osse rigtig godt...