Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Halløjsa!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke funktioner der ligger til grund for jeres valg af det multiroom-system I har.
Hvilke funktioner bruger i?
I må også gerne komme med input omkring andre multiroom-løsninger, som f.eks. én forstærker med flere zoner, og hvad der ellers er af muligheder, samt fordele og ulemper.

Jeg spørger fordi jeg leger lidt med tanken om at lave noget med nogle Raspberry Pi'er, som grundlæggende kan det samme. Men det vil jo være træls at smide en masse penge efter det, for at finde ud af at de funktioner der gør de store mærker værd at smide mange tusinde kroner efter.

På forhånd tak, og god aften :)
Hos os har vi 7 zoner med Sonos, som bruges til
- vækning i ugedagene (forskudt start af zoner i løbet af morgenen)
- børnenes musik streamet fra Tidal på hver deres værelse (flere simultane streams fra samme konto)
- Tv lyd i stuen
- to-tre af zonerne spiller ofte sammen i stueetagen

Vi bruger tjenesterne Tidal, Yousee Play og TDC Play (som er næsten identisk, dog med lidt andre playlister)
6 zoner med Sonos.
Samt playbar med subwooffer i stuen.
Mine ca 500 CD er lagt på en nas og ellers streames der fra Dezzer, Spotify samt TDC Play..
Bruger det som vække ur lige som Torben.
Så er der musik i soveværelse, køkken og bad hver morgen Og alt slukker når vi er kørt.
Mit lys i huset er 75% Philips Hue. Og kører også automatisk hver dag.
hans123 skrev:6 zoner med Sonos.
Samt playbar med subwooffer i stuen.
Mine ca 500 CD er lagt på en nas og ellers streames der fra Dezzer, Spotify samt TDC Play..
Bruger det som vække ur lige som Torben.
Så er der musik i soveværelse, køkken og bad hver morgen Og alt slukker når vi er kørt.
Mit lys i huset er 75% Philips Hue. Og kører også automatisk hver dag.
Skal det forstås på den måde, at det tænder OG slukker automatisk på givne tidspunkter?
Du sætter starttidspunkt og varighed. Desværre er varighedsbegrænsningen lidt grov i sine intervaller, så herhjemme ender udstyret med at spille et stykke tid efter vi er kørt, da det ellers ville stoppe midt i morgenmaden.

Ulempen ved implementeringen er, at man ikke kan definere, at zoner skal tilføjes løbende, så hvis man bruger netradio, så må man starte nye streams i hver zone nær zonen starter op. Det får dem til at spille ude af sync. Jeg vil eks, godt starte på lav volumen i soveværelset og 15 min senere skal badeværelset starte på et andet niveau. Senere skal stuen starte op imens soveværelset slukker og til sidst skal stue og badeværelse slukke når vi er kørt. Det kan bare ikke gøres som grupperede zoner.