Log ind med sociale netværk
14 jan 2016, 12:53
Hej Torben.
Jeg har prøvet, at læse lidt på siden. Men jeg har lidt svært, ved at finde ud af hvad specifik man bruger programmet til ? .
Er det ikke en medie player alla vlc ? . Bruger du den til at afspille blueray film eller hvordan ?. for der er vel ikke film stored på den, som netflix, viaplay osv ? .
Kan du prøve at skrive præcis, hvad du bruger den til hjemme hos dig
Jeg har prøvet, at læse lidt på siden. Men jeg har lidt svært, ved at finde ud af hvad specifik man bruger programmet til ? .
Er det ikke en medie player alla vlc ? . Bruger du den til at afspille blueray film eller hvordan ?. for der er vel ikke film stored på den, som netflix, viaplay osv ? .
Kan du prøve at skrive præcis, hvad du bruger den til hjemme hos dig
14 jan 2016, 13:56
Det er blot en medieafspiller, som kan interface til lidt forskelligt. Typisk så skal medieindholdet være gemt på en lokal server såsom en NAS, og Kodi har så blot mulighed for at vise dit indhold på en overskuelig måde og i et pænt layout.
14 jan 2016, 13:57
Kodi er basalt set en mediaplayer, det er korrekt.
Men mere vigtigt så er det et stykke bibliotekshåndteringssoftware det vil sige du på en nem og overskuelig måde kan håndtere alle dine video filer du har liggende.
Udover dette kan det så også håndtere diverse addons som fx DR's web tjenester, eller håndtere Live TV (hvis du har setuppet til det) og så kan den derved håndtere almindelige TV-kanaler også.
Men mere vigtigt så er det et stykke bibliotekshåndteringssoftware det vil sige du på en nem og overskuelig måde kan håndtere alle dine video filer du har liggende.
Udover dette kan det så også håndtere diverse addons som fx DR's web tjenester, eller håndtere Live TV (hvis du har setuppet til det) og så kan den derved håndtere almindelige TV-kanaler også.
15 jan 2016, 09:12
Ikke at jeg ved det med sikkerhed, men mon ikke grunden til at Sony's optagefunktion igen er udskudt skyldes, at den falder sammen med 6.0 opdateringen? Sony ville ikke selv bekræfte det, men deres 2016-modellerne på CES kørte bestemt en ny version af Android TV, sikkert et preview af 6.0.
15 jan 2016, 15:26
Hvordan laves en factory reset? Mit fjernsyn er begyndt at opføre sig lidt underligt og kører samtidig mere sløvt efter opdatering.
Fjernsyn: Sony 55X8505C
Navn: Lasse Knudsen
15 jan 2016, 15:30
Rasmus Larsen skrev:Ikke at jeg ved det med sikkerhed, men mon ikke grunden til at Sony's optagefunktion igen er udskudt skyldes, at den falder sammen med 6.0 opdateringen? Sony ville ikke selv bekræfte det, men deres 2016-modellerne på CES kørte bestemt en ny version af Android TV, sikkert et preview af 6.0.Har en mistanke om at man lader dem med 2015 model i stikken.
15 jan 2016, 16:01
Er det mon muligt at finde ud af, om hardware bag Android bliver ændret i 2016 modellerne i forhold til 2015? Altså så der kommer lidt mere fart og feltet og stabilitet i det hele taget? Eller om man skal gå ud fra, at problemerne fortsætter med 2016 modellerne også.
15 jan 2016, 17:22
Stein
loveduck skrev:Hvordan laves en factory reset? Mit fjernsyn er begyndt at opføre sig lidt underligt og kører samtidig mere sløvt efter opdatering.Indstillinger / lagerplads og nulstilling
Stein
15 jan 2016, 17:30
Eller er der andre løsninger på at den er blevet langsom? Det er kanalskifte, guiden, volumestyring jeg oplever er langsomt/uresponsiv.
Skal man bare vente på at de sender en ny opdatering som forhåbentlig gør det hele hurtigt igen?
Stein skrev:Mit er også blevet meget langsomt efter seneste opdatering. Er det nødvendigt med factory reset? Hvad så med kalibreringen, forsvinder den?loveduck skrev:Hvordan laves en factory reset? Mit fjernsyn er begyndt at opføre sig lidt underligt og kører samtidig mere sløvt efter opdatering.Indstillinger / lagerplads og nulstilling
Stein
Eller er der andre løsninger på at den er blevet langsom? Det er kanalskifte, guiden, volumestyring jeg oplever er langsomt/uresponsiv.
Skal man bare vente på at de sender en ny opdatering som forhåbentlig gør det hele hurtigt igen?
15 jan 2016, 17:39
Når jeg spiller 3D film, kommer den med et lille skriv nede i venstre hjørne som popper op og forsvinder. Noget omkring TV format.
Kan simpelthen ikke få det væk :/
Kan simpelthen ikke få det væk :/
15 jan 2016, 18:16
Mit fjernsyn er blevet en del hurtigere efter resettet. Jeg ved ikke om det kan klares på andre måder, men alt nulstilles inkl. kalibering. Jeg var dog mest ked af at miste min redigerede kanalliste.
Jeplar skrev:Tak SteinStein skrev:Mit er også blevet meget langsomt efter seneste opdatering. Er det nødvendigt med factory reset? Hvad så med kalibreringen, forsvinder den?loveduck skrev:Hvordan laves en factory reset? Mit fjernsyn er begyndt at opføre sig lidt underligt og kører samtidig mere sløvt efter opdatering.Indstillinger / lagerplads og nulstilling
Stein
Mit fjernsyn er blevet en del hurtigere efter resettet. Jeg ved ikke om det kan klares på andre måder, men alt nulstilles inkl. kalibering. Jeg var dog mest ked af at miste min redigerede kanalliste.
Fjernsyn: Sony 55X8505C
16 jan 2016, 08:27
Hos mig er hastigheden ikke anderledes, men til gengæld lavede den sin første spontane opvågning kl 05.00 her til morgen, hvilket var lidt irriterende. Det må den godt lade være med...
Jeg har to gange før prøvet det, hvor den tændte lige efter at være blevet slukket, men ikke som her 5 timer senere.
Jeg har to gange før prøvet det, hvor den tændte lige efter at være blevet slukket, men ikke som her 5 timer senere.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto