Log ind med sociale netværk
14 jan 2016, 21:12
Ved 900 serien er det ved lys baggrund og specielt sandfarvet tinten bemærkes.
14 jan 2016, 21:24
LCD markedet er svært... primært pga betragtningsvinkler, kant-lys og software platforme....
synes også LG er nogle svin, hvis de har end-of-life på deres TV webOS hvert år :-(
Havde et Samsung 8005 i 2 dage, som gik i stykker, og så blev jeg dels bange for det, og dels træt af dens betragtningsvinkel
synes også LG er nogle svin, hvis de har end-of-life på deres TV webOS hvert år :-(
Havde et Samsung 8005 i 2 dage, som gik i stykker, og så blev jeg dels bange for det, og dels træt af dens betragtningsvinkel
14 jan 2016, 21:25
Banding og vignetting ses ved at gå ind under Hvidbalance - Metode 20 punkter - Mønster indre - Ire 5
VIgnetting er mørke ude i siderne, banding er lodrette lidt mørke tykke striber
FlatBean skrev:hm,,, så har jeg hverken tint eller banding :-)
Banding og vignetting ses ved at gå ind under Hvidbalance - Metode 20 punkter - Mønster indre - Ire 5
VIgnetting er mørke ude i siderne, banding er lodrette lidt mørke tykke striber
15 jan 2016, 09:44
Det er alle gode TV og du går ikke galt i byen med nogen af dem. Der er fordele og ulemper ved dem alle.
Panasonics er helt klart deres lidt haltende smart-platform
Sonys er at Android stadig ikke er helt finpudset
Samsungs model er side-belyst
Jeg valgte selv Sony i sin tid, men JS8005 kunne også være et godt bud, hvor jeg dog personligt ville supplere med eks. en Google Chromecast for at få lidt ekstra streaming muligheder. Samsungs remote (bluetooth-versionen) er desuden klasser bedre end hvad de to andre leverer med.
Panasonics er helt klart deres lidt haltende smart-platform
Sonys er at Android stadig ikke er helt finpudset
Samsungs model er side-belyst
Jeg valgte selv Sony i sin tid, men JS8005 kunne også være et godt bud, hvor jeg dog personligt ville supplere med eks. en Google Chromecast for at få lidt ekstra streaming muligheder. Samsungs remote (bluetooth-versionen) er desuden klasser bedre end hvad de to andre leverer med.
15 jan 2016, 12:04
@Torben okay, efter hvad jeg kan finde frem til kommer Sony med indbygget Chromecast, right?
Og hvis vi kun kigger på selve billedet, hvilken skærm ville du så anbefale?
Og hvis vi kun kigger på selve billedet, hvilken skærm ville du så anbefale?
15 jan 2016, 12:52
Ja, Chromecast er indbygget i Sony.
Ren billedkvalitet er næsten dødt løb. De klarer sig ret godt alle sammen, så du kan jo lade andre præferencer afgøre købet, såsom brugerinterface eller smarte features som optagefunktion, Picture-in-picture, udseende af skærmen mv.
Ren billedkvalitet er næsten dødt løb. De klarer sig ret godt alle sammen, så du kan jo lade andre præferencer afgøre købet, såsom brugerinterface eller smarte features som optagefunktion, Picture-in-picture, udseende af skærmen mv.
15 jan 2016, 13:21
Findes Samsung JS8005 kun med en "silver/sølvramme"?
Synes deres 7005 ligner den er mere mørkegrå/sort
Synes deres 7005 ligner den er mere mørkegrå/sort
16 jan 2016, 16:26
Jeg har søgt lidt omkring og synes jeg er kommet frem til, at Panasonic har det bedste billede, Sony bedste "smart"-funktioner via den indbyggede Chromecast, og overall skulle Samsung'en være god. I Lyd og Billede's test (http://www.lydogbillede.dk/test/tv/stor ... 5-4k-tver/) af de tre tv'er kommer Samsung ud som klar sejrherre. Var ude og kigge på dem i Elgiganten Tilst, og der ser de jo alle gode ude og koster stort set det samme (Samsung og Panasonic står til 9.000 og Sony til 8.000). Hvis I skulle sige "Køb den" til en af de tre, hvilken vil det så umiddelbart være?
16 jan 2016, 17:15
Jeg er 100 enig med Torben... PS Jeg ved intet om tv.
Du skal ikke være bange for at efterkøbe Chromecast. Den har 2 korte kabler: HDMI, og sutter strøm med et USB. Du kan dermed gemme det hele bag tv'et... Flere steder gir dig 3 mdr viaplay med i købet...
Du nævner selv Elgiganten, og de har 14 dages fuld returret.. Metalrammen er træls på Samsung... Husk at teste tv'et for pixelfejl.
Inden du køber, så vær opmærksom på siddepositioner ift. TV'et, og prøv at stille dig i de samme positioner i forretningen, inden du køber ;-)
Du skal ikke være bange for at efterkøbe Chromecast. Den har 2 korte kabler: HDMI, og sutter strøm med et USB. Du kan dermed gemme det hele bag tv'et... Flere steder gir dig 3 mdr viaplay med i købet...
Du nævner selv Elgiganten, og de har 14 dages fuld returret.. Metalrammen er træls på Samsung... Husk at teste tv'et for pixelfejl.
Inden du køber, så vær opmærksom på siddepositioner ift. TV'et, og prøv at stille dig i de samme positioner i forretningen, inden du køber ;-)
16 jan 2016, 18:10
Man kommer til at sidde ret centralt foran tv'et da vi har en stor U-sofa, så betragtningsvinkler er ikke den afgørende faktor :-)
16 jan 2016, 18:14
I Elgiganten siger de decideret "no go" til Samsung og anbefaler Panasonic'en.
16 jan 2016, 18:44
Hvad skulle motivationen være for at fraråde Samsung? Ud over at der måske er mindre avance...
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto