Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels forum,

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed med min kæreste, og vi vil gerne have skiftet den gamle 32" Samsung skærm ud. Vi har sat et budget på 10.000. Vi sidder ca. 2,5-3m væk fra TV'et og det skal primært bruges til streamingservices, sport, og gaming på PS4.
Jeg har set mig meget lun på OLED-teknologien, men vil i 2016 ikke købe et TV uden UHD og HDR. Derfor ser OLED ud til at være ude af budget. Jeg så at LG EG920V var nede i 20K, men kan man forvente at det inden for en overskuelig fremtid vil falde inden for budget, helst i en flad version, da jeg ikke er fan er buede skærme?
Ellers vil jeg gerne hører jeres anbefalinger til LED/LCD TV. Kan det betale sig at investere i? Har jeg ret i at det er en døende teknologi, hvorimod at OLED er fremtiden? Jeg ved ikke synderligt meget om TV, men OLED synes at være det rigtige at investere i.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Bedste hilsner

Søren K
Da 20000 kr allerede er en tilbudspris, så tror Jeg ikke du skal regne med, at den kommer i nærheden af dit budget på 10000 kr. LG har meldt ud, at der er stor efterspørgsel på oled. Så prisen kan også holdes højt, samtidigt ville satse mere på det amerikanske markede.
- som anden bruger er inde på, så er præmissen du opstiller ikke realistisk.
OLED m. HDR kommer ikke ned på Kr. 10.000 de første mange år....

Og glem i øvrigt PeterD' kommentar omkring at OLED teknologien ikke er købeklar/"moden" i performance - alt hvad der IKKE står Panasonic på " disser" han :)

Når DET så er sagt, så ville jeg i den prisklasse selv gå efter et Panasonic ;)
Mange tak for svarene!
Har søgt lidt mere og kan se 2014 model af LG's OLED kan erhverves til lige omkring 10-11.000. De er dog uden UHD, som jeg synes jeg har læst er at fortrække på alle skærme over 50"?

Ja @Claus, kan godt se at LG er dygtige til at holde deres priser oppe ved at have lavt udbud.. Lidt træls for os forbrugere, men kun forståeligt når de nu har monopol på produkterne.

@Jesper Andersen, har du en specifik model du vil anbefale, eller er Panasonic bare bedre end Sony, Samsung osv.?
- JEG ville til enhver tid foretrække OLED fremfor LCD m. HDR!

Jeg kan ikke lige de forsk. Panasonic-modeller, men ville gå efter eet med VA-panel
- men om ikke så længe så kommer Peter D ind fra højre og giver utallige links til netop Panasonic-priser og tests :)
@Jesper, så du ville stadig anbefale et af LG's 2014 OLED TV fremfor et godt 2015 LCD TV?

Okay så.
Haha, jamen pålidelighed skal han da have ros for hvis det er tilfældet :-)
Jeg ville aldrig købe et af de gamle oled'er. Livet er for kort til WebOS < 2.0, og der er for meget skriveri i div fora om gule/røde og hvide streger...
Responsetime er for høj på oled, til gamning, så ud i byen efter en LCD. Sidder I 2 lige foran skærmen, så VA, og ellers IPS paneler.
NB. Har selv 920...
920'ren er et fedt TV. Jeg mugger lidt over, at større billed bevægelser, i bestemte hastigheder hakker, men hurtige og langsomme glider fint.
Har aldrig set gule striber, eller hvide streger... Er ikke helt sikker på, hvad folk kalder tint, men måske ser jeg det lidt i nogle grå nuancer, som er total ligegyldigt... Man mangler detaljer i sort
SD gider man ikke se. Den skal fodres med HD
Af KBW
Dette er farvetint:
IMG_3242.jpg
IMG_3242.jpg (466.96 KiB) Vist 5033 gange
Min 870 har det, det har min 920 ikke.

Til gengæld har 920 banding, det har 870 så ikke.