Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CasperH93
Hejsa!

Jeg er på udkig efter et smart-tv, til en overkommelig pris da jeg er studerende pt, så mit budget er på de 3400-3500+-

Det er meningen det både skal kunne bruges til værelse/stue, da jeg står og skal til at flytte inden længe.
Jeg søger et 40-43" da jeg mener dette vil være passende til mit forbrug, så jeg håber nogle kan hjælpe, så jeg får mest for pengene.

Tak på forhånd - Casper.
Af LBC
Hej Casper, må jeg spørge hvad din afstand bliver, fra tv'et til dine øjne sådan ca? Alt over 2m, så vil du blive ked af noget der er i nærheden af 40", med den kvalitet tv signalerne er idag.

Til sammenligning sidder jeg lige pt med ca 3.5m, fra et 55", og det er meget passende, men på ingen måde for stort.
Af LBC
PeterD skrev:...Men hvor finder man et 50-55" til 3500 kr + det løse?
Peter D, hvorhenne skriver jeg at manden skal købe et 55"!?

Det er da helt vanvittigt, som du har en syg trang, til at kommentere ALLE indlæg!

Jeg giver bare manden noget at gå efter mht. afstand til tv'et, da det er meget sjældent at et 40", er tilstrækkeligt for selv de personer, der ikke går det mindste op i tv kiggeri.

Nå Casper tilbage til at prøve at hjælpe dig, som jo var MENINGEN med denne tråd.

Du kan pt. få et 49" LGLF540V til omkring de 3.500-3700kr, det virker til at være et af de tv, i prisklassen, som kunderne er mest glade for.
Sortniveauet, som mange går op i herinde, er dog ikke det bedste, men du kan altså ikke forvente at få verdens bedste tv, til dit budget, men mindre kan også gøre det :)

Hvis du har mulighed for at spare lidt mere op (ca. 4.200kr), kan du få et Panasonic 50" CS520E, som generelt er et af de bedste budget tv, du kan få lige pt. Her vil sortniveauet være noget bedre, men betragtningsvinklerne dårligere end på LG'et. Dette er generelt er noget bedre tv, og efter min mening klart de 700kr ekstra værd.

Billedet vil generelt være med tilfredstillende i mørke rum på Panasonic'en, men det er jo så også lidt dyrere. Er sikker på at du vil blive glad for begge tv'er.

Hvis du har mere end 2m til tv'et, må du altså ikke overveje et 40", det vil du komme til at fortryde.

Og nej Peter D, det er ikke nødvendigt at du laver en 8 meter lang tråd, hvor du linker til alle de tests du kan finde på internettet, men god fornøjelse du gør det jo sikkert alligevel, men husk nu at formålet med disse tråde, er at hjælpe andre, og ikke tilfredsstille din ekstreme copy/paste lyst ;;)
Af PeterD
Ok . Ro på.

Det er da underligt så travlt folk pludselig har fået...

Dokumentation på et produkt er vel altid at foretrække.

Jeg er faktisk ganske enig i dit indlæg og håber du får en rigtig dejlig dag :)
Af CasperH93
Tak for hurtigt svar!
Det lyder som om jeg seriøst skal overveje et større tv, da jeg har omkring de 3-4 meter vil jeg tro. :-)

Det lyder bare voldsomt da jeg er vant til et ældre 32", men jeg har dog heller ikke rigtig nogen forstand på området.
Så jeg vil klart overveje dine inputs! Mange tak :-)
Af LBC
Gør mig den tjeneste (dig selv en tjeneste) at spare lidt mere op. Du bliver SÅ ked af et 40" med den afstand. Jeg skiftede mit 50" ud, da det for det meste føles alt for lille på 3m+. 49-50" må være absolut minimum, hvis du har 3-4m, TRO MIG :)
Problemet med at sammenligne dit gamle 32" tv, er at det for det første højst sandsynligt kun er 720p, og det du skal ud at købe idag er 1080p. Det sammen med dagens tv kvalitet og andre faktorer, vil gøre at du har behov for et større tv

Du spørger bare igen, hvis der er er noget du er i tvivl om Casper, det er et gedemarked at købe tv idag, nogle gange kan man få et tv, du bliver dobbelt så glad for, ved at give 5-700kr mere, men forståeligt nok, at der altid må være en grænse på budgettet, det er også kun fornuftigt ;)

Du må også have en god dag Peter D ;)
Af Exhunt
Hej LBC

Jeg står også i en ligende situation, dog med et budget på max 4500.

Jeg har kigget på 2 stk som jeg efter egen vurdering ikke synes er helt tosset, men måske er det bare min manglende viden om emnet.

Samsung UE43j5605 43" til 3299 kr.
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... 8&point=15

Samsung UE48j6275xxe 48" til 4444 kr.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 48j6275xxe

Det skal være mellem 43-49"
Jeg ser en del fodbold og netflix.
3D siger mig intet
sidder 2,5 m fra det og det skal hænge på væggen, så ingen buede fladskærme.

Der var også et tilbud fra Elgiganten i sidste uge på 4000 kr. for et philips 49pus7100/12
Var det der man skulle have slået til. Føler næsten at jo mere man læser jo mere i tvivl kommer man.

Håber at du kan give mig og Casper et råd?

Hilsen
Søren
Af LBC
Jeg har personligt ikke ret gode erfaringer med Samsung, men der er flere herinde der er glade for deres, men tror dog at du skal op i 7000 serien, før det bliver rigtigt sjovt. Philips har jeg aldrig selv haft, men synes at anmeldelserne som regel er ret lunkne, bortset fra nogle enkelte top modeller engang imellem. Størrelses mæssigt vil jeg igen sige 48", medmindre du er overbevist om at du kan leve med mindre. De fleste vil det irritere, og jeg personligt ville under ingen omstændigheder, gå under 48" idag, medmindre jeg boede i en tændstiks æske :)
Af LBC
Ja det var det jeg ville vælge, når budgettet er under 4.500kr. Der får du en fornuftig pakke, hvor billedkvaliteten er rigtig god til prisen
Af CasperH93
Hej igen!

Fantastisk med den hjælp i har givet mig! Overvejer stærkt at anskaffe mig panasonic tv'et. :-)
Har dog lige en sidste ting, inden jeg går ud og køber det. Har nu selv prøvet at søge lidt mere rundt, for at prøve at sammenligne lidt, og har fundet dette Samsung 48", vil i stadigvæk vælge Panasonic tv'et over det?

https://www.happii.dk/Fladskaerms-TV/48 ... AK/2491483

https://www.happii.dk/Fladskaerms-TV/50 ... =pricesite

Håber lige på en sidste hjælp, så jeg kan få anskaffet mig det helt rigtige tv! :-)
Af PeterD
Prøv at se om du kan finde en god test/anmeldelse/review af tvet.

Jeg har problemer når jeg googl'er skærmen for så kommer der en masse reklamesider op om skærmen forklædt som halve tests, altså ikke en UAafHÆNGIG testside som gennemgår skærmen fra A til Z med billedprofiler. Lysniveau etc. etc.

Måske andre kan hjælpe?