Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af scrotum
Hej
Til black friday købte jeg 65x8505 og er rimelig godt tilfreds med det - super flot billede - lidt langsom kanal skift.
Jeg har koblet det optisk til min surround reciever, men kan ikke få den til at sende 5.1 når jeg afspiller film/dvd via VLC player.
Kan det virkelig passe at tv ikke kan det?? eller skal jeg ændre noget i lydindstillinger, hente en anden app eller lign? ;;)

Håber i kan hjælpe O_O
Af -claus-
Min kan heller ikke køre 5.1 efter jeg opdaterede via USB downloaded fra Sony support. Den kunne godt før jeg gjorde det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dvs. 5.1 er ødelagt med seneste opdatering (6. januar)? Min kan godt benytte 5.1, men App'en skal nok understøtte det også - jeg bruger ikke VLC, så jeg ved ikke om den kan smide 5.1 ud. Jeg har ikke opdateret endnu.
Af Pulsedriver
Jeg har lige testet med min 65x8509C med nyeste opdatering.

5.1 virker fint.

Bruger HDMI(ARC) - ved ikke om Optisk funker, det har jeg ikke mulighed for at teste.
Af -claus-
Ok jeg beklager men det virker alligevel. Så opdateringen ødelægger ikke noget.
Kodi = DTS og digital virker (man skal huske at aktivere passthrough)
Netflix = Dolby digital virker
TV 2= Dolby digital virker
Plex = Kun pcm stereo.
Man skal selvfølgelig huske at sætte tv til hjemme biograf, ellers afspiller den kun pcm stereo
Af scrotum
Tusind tak for svar!!
Det lykkedes mig at få det til at virke :) Dog ikke med VLC men med video appen der allerede i tv.

Er ny i den digitale verden (haft analog indtil nu ;;) ) og troede ikke at der var nogle digitale kanaler der udsendte 5.1, men kan se at der er nogle stykker. Zulu har endda 5.1 under reklamer, så det er vist ikke ægte 5.1 ;)