Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ollukake
Har Panasonic 32CS600E. Kunne egentligt godt tænke mig at bruge Yousee app, så man kan se programmer, som man har misset.

MEN - der er ingen Yousee-app og når jeg forsøger at gå ind på deres website, så kan programmet ikke afspilles og der står at et program skal downloades inden afspilning.

Jeg kan selvfølgelig bare køre spejling af min tablet/telefon, men hvis nu det kunne lade sig gøre at afspille direkte på TV - så var det at foretrække...

Anyone der kan hjælpe....?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er sjældent, at det er muligt at gå ind på tv-udbydernes hjemmesider fra den indbyggede browser i tv-skærme, for de bruger netop - som du siger - ofte plugins, som ikke kan installeres på tv-skærme.

Der findes heller ikke en YouSee Play app til Smart TV. De siger, at de indtil videre vil satse på deres egen boks, som kommer ud her indenfor nogle måneder.

Så pt. er du nok stuck min din telefon-løsning. Bruger du Chromecast eller Airplay i dag?
Af ollukake
Tak for svaret, Rasmus.

Jeg brug miracast via min android telefon.

Vil det være bedre at benytte Chromecast eller er det dybest set det samme...?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, Chromecast eller Airplay vil være en bedre løsning. Så sender du signalet over til Chromecast / Apple TV, der overtager streamingen til serveren. På den måde får du fuld billedkvalitet. Lige nu skruer YouSee kraftigt ned for bitraten, da de kan se, at de leverer til en mobiltelefon med lille skærm (de kan ikke se, at du sender det videre med Miracast).

Og så kan du samtidig bruge telefonen til andre ting imens :)
Af [Kris]
Så vidt jeg ved kører Miracast 30Hz, hvor Chromecast kan klare 50Hz. Jeg er usikker på hvad AirPlay kan.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Airplay kan køre 50 og 60 Hz. Men i dette tilfælde handler det mest om hvad streamingserveren serverer til enheden i den anden ende. Hvis serveren kan se, at det er en mobiltelefon, så får man lav kvalitet. Omvendt, hvis den kan se, at det er en tv-skærm/boks.