Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
Jeg er overrasket over at se Firefox igen er at finde på Panasonic's nye serie - eller hvad skulle de ellers have gjort.
Men jeg kan forstå at der kommer en vers 2.5 som "skal have en del lækkert med sig".
Fandt en engelske side herom.
Hvad tænker i? Overlever Firefox mon? Eller er det sidste gang vi ser det?
Ville sgu gerne have en plex server på tv'et
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Panasonic siger i hvert fald at de fortsætter med Firefox OS, men jeg må sige, at jeg nok personligt har samme holdning som sidste år. Når det kun er Panasonic der driver læsset, så spår jeg ikke nogen stor fremtid for Firefox OS. Jeg tror sagtens, at det kunne være slut i 2017 eller 2018 og så tror jeg, at Panasonic springer på Android TV.
Af bromberg
Ja efter b&o også har meldt ud de satser på Android, så står de ihvertfald snart voldsomt stærkt.
Men hvor ville det dog være befriende med en stillingtagende holdning til tv styresystem.
Syntes nu ellers Firefox virker rigtig godt, men ja alene så tror jeg også det dør.
Men hvem skal tage kampen op med Android tv delen så? (Her tænker jeg at Apple trods alt nok aldrig bliver et integreret tv os).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bromberg skrev:http://www.theverge.com/2016/1/6/107224 ... -smart-tvs

Her skriver de at man ved Firefox 2.5 vil kunne installere web apps direkte på tv'et? Hvad betyder det reelt?
Vi har også skrevet lidt om det her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1452065030

Så vidt jeg kan forstå på Mozilla/Panasonic, så er det et projekt,s om Mozilla går og pusler med. Det vil reelt tage HTML5-hjemmesider og pakke dem ind som apps. Altså en slags "web apps".
Af persen61
Alle taler om Tizen, Firefox og Android på deres Tv, vil lige gerne have noget på plads omkring disse systemer.
Er det korrekt at disse systemer styre Tv'ets Apps og ikke selve Tv'et ?
Jeg syntes, det er sørgeligt igen at se at alle Tv producenter laver deres egen system og bilder os købere ind at deres system er det bedste, to år senere er de på andet system.
Det er da også svært for Stofanet, DR, TV2 og alle andre udbydere, at lave Apps når branchen hele tiden skifter system. Hvem vil bruge penge på apps, når de for det meste vil være en døgnflue.
Til Tv branchen så tag da for pokker engang for alle, at vælge et system til alle Tv, og derefter arbejde sammen omkring et fælles system, i stedet for gang på gang at bilde os forbrugere ind at jeres system er det bedste.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
persen61 skrev:Alle taler om Tizen, Firefox og Android på deres Tv, vil lige gerne have noget på plads omkring disse systemer. Er det korrekt at disse systemer styre Tv'ets Apps og ikke selve Tv'et ?
Firefox styrer kun apps. Android har taget over på en del af tv'et, inklusiv tv-guiden mm. Det samme med Tizen. Styresystemerne tager over mere og mere af oplevelsen.
Af persen61
Tak for svar Rasmus, har hel garderet mig med en Nvidia Shields ( Android TV )
Det jeg kan blive harm over er at det altid er forbrugeren der står med aben, og betaler i dyre domme for elektronik
branchens luner. ( MPEG 2 - HD Ready og mange flere )