Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NewUser31
Ja, som så mange andre ønsker jeg mit ældre 42x10y udskiftet! Jeg forsøgte mig MEGET kortvarigt med et Sony 55" 8505 der er på tilbud, men jeg synes ikke hverken kant-belysning eller brugeroplevelsen var tilfredsstillende.

I stedet kastede jeg min kærlighed på et Panasonic 55" CX700, men til min skuffelse ser det ud som om det er slut med det i DK! Nu er jeg så noget i tvivl om jeg skal gå efter et CX720 eller CX680...USB PVR muligheden i 720'eren er en fin ekstra-feature, men ikke et krav (det diskuteres stadig herhjemme!) Men udover denne feature, hvad godtgør så en mer-pris på godt 2000 kr. for den model og har jeg misset noget i min sammenligning i øvrigt?

Kan I derude gøre mit valg lettere? :D

Pft. Rasmus
Senest rettet af NewUser31 10 jan 2016, 15:44, rettet i alt 1 gang.
Af kronholm
Kan bare sige jeg er godt tilfreds med mit 40" Cx700 i soveværelset.

Har du ringet til nogle Panasonic centre og hørt om de vil give et afslag på deres 55" cx725?
Af NewUser31
Jeg har ikke forhørt mig hos et Panasonic center, men tvivler på de kan/vil give et afslag der slår i gennem - og som matcher 700(9K), 720(10K) eller 680(8K) for den sags skyld.
Af kronholm
10k tror jeg godt vil kunne lade sig gøre... Det er ikke sikkert de vil det endnu, men på et tidspunkt skal de jo væk med dem.

Men vil i ha Panasonic og kan leve med ikke ha USB optagelse, så tror jeg ikke der er stor forskel på cx680 og cx7 serien.
Af itsupporter
Det kan ikke betale sig at købe så dyrt et fladskærm 55 T tv taget i forhold til udviklingen.
Bare se LED og nu 4K hvor 4k allerede er forældet i forhold til 8k som der for et halv år siden var massere af på messen i tyskland. Så spørgsmålet er om 4K og alle de funktioner m.v. der er med der overhovedet kan nå at komme til at blive nået der bliver rullet ud, til den almindelig forbruger så de kan gøre brug af det om 3-5 år, før 8K har overtaget markedet sammen med det nuværende OLED som også bliver videre udviklet på til billigere og billigere priser.
Så enten kan du ligeså godt tage et almindeligt fuld HD til billige penge 5-7 k eller et 4K til 5-8 K.
De er hele tiden på tilbud begge dele, og det ville være lidt tosset at betale mere, når udviklingen er som den er for tiden, og forsat vil være i fremtiden.
Af TapaAngus
NewUser31 skrev:Ja, som så mange andre ønsker jeg mit ældre 42x10y udskiftet! Jeg forsøgte mig MEGET kortvarigt med et Sony 55" 8505 der er på tilbud, men jeg synes ikke hverken kant-belysning eller brugeroplevelsen var tilfredsstillende.

I stedet kastede jeg min kærlighed på et Panasonic 55" CX700, men til min skuffelse ser det ud som om det er slut med det i DK! Nu er jeg så noget i tvivl om jeg skal gå efter et CX720 eller CX680...USB PVR muligheden i 720'eren er en fin ekstra-feature, men ikke et krav (det diskuteres stadig herhjemme!) Men udover denne feature, hvad godtgør så en mer-pris på godt 2000 kr. for den model og har jeg misset noget i min sammenligning i øvrigt?

Pft. Rasmus
Hvad endte du med? Jeg står i præcis samme situation...Samsung 7005, 8005 eller et Panasonic.

Var egentlig besluttet på 8005'eren...men er skræmt af ghosting kommentarer...
Af PeterD
TapaAngus skrev:
NewUser31 skrev:Ja, som så mange andre ønsker jeg mit ældre 42x10y udskiftet! Jeg forsøgte mig MEGET kortvarigt med et Sony 55" 8505 der er på tilbud, men jeg synes ikke hverken kant-belysning eller brugeroplevelsen var tilfredsstillende.

Pft. Rasmus
Hvad endte du med? Jeg står i præcis samme situation...Samsung 7005, 8005 eller et Panasonic.

Var egentlig besluttet på 8005'eren...men er skræmt af ghosting kommentarer...
Intet TV er perfekt.

Derfor syntes jeg du skal prøve Sony, LG eller Panasonic. Bare for at prøve noget andet.

PS. Check pricerunner.
Af Mfede
Gå efter Samsung JU7005 eller Panasonic CX700/CX725, da de TV er bagbelyst i stedet for kantbelyst. Det burde give mindre risiko for clouding, som trådstarter har problemer med på Sony-modellen (som jeg læser det).
Jeg ville holde mig væk fra LG, da de bruger IPS-paneler