Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kronholm
Jeg er ikke 100% sikker i de forskellige begreber, men clouding kan forekomme overalt på skærmen. Backlight bleed er langs kanterne.

Jeg vilel returnere det tv du har taget billede af. Der er for meget backlight-bleed.
Af SamsungFan
Mange tak for jeres svar..Bilka vil give mig pengene retur. En servicemedarbejder siger det er fejl og det vil sende den retur til Samsung. Anden medarbejder siger det er ikke unormalt light bleed og Samsung vil ikke tage retur fra Bilka og Bilka vil videre sælge den til kunder med nedsat pris ;;) og de vil informere kunden inden køb ::l som skrev i anden forum Bilka tilbudt mig 7505 men jeg har ikke accepteret tilbud. Og..det vil også informere mig om hvor meget pris nedsættelse vil der være på den light bleed 7005 :p
Af kronholm
Tror næppe prisnedsættelsen bliver mere end 1000,-

Hvis du ikke var tilfreds med billedkvaliteten for et tv til 7000, så er du vel heller ikke tilfreds når det koster 6?
Af SamsungFan
Jo....men jeg forstår ikke hvorfor light bleed er ikke omfattet som en fejl ? Hvad skal man gøre hvis man har købt et Tv med light bleed ? Bilka siger de vil acceptere den som fejl men ikke Samsung. Vil andre butikker vil også acceptere som fejl og hvordan er reglerne ? Tak
Af Nick_S
Ofte er det anset som en uheldig side-effect af LCD TV. Men ikke som en direkte fejl. Havde du købt i Expert eller Fona kan du næsten være sikker på at de ville have henvist til Samsungs regler, havde Samsung sagt nej, var det blevet nej.
Så egentlig fin service af Bilka.

Der er ikke så meget at gøre hvis man har købt et tv der lider af backlight bleeding. Ikke andet end det du allerede gør, henvende sig til købsstedet og håbe at få en fornuftig service.

Edit: så lige dit billede. Det er godt nok ret slemt, altid lidt svært når man ikke ser det i virkeligheden, men hvis det er ligeså slemt når man ser det ligefor vil jeg mene at hvem som helst ville godtage det som en fejl. Normalvis når man ser backlight bleed er det bare det sorte der bliver lysere og meget "blåt" at se på.