Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har for nylig købt et Samsung UE55JU7005 og der følger to fjernbetjeninger med: En helt 'almindelig' fjernbetjening, som virker upåklageligt og så den såkaldte 'Smart Remote'. Sidstnævnte kan jeg dog ikke få til at virke. Ved ikke om det bare er mig, der ikke har forstået hvordan den skal bruges, men som det er lige nu, så sker der kun noget hvis jeg trykket på tænd/sluk-knappen. Alle andre knapper har tilsyneladende ingen effekt.

Jeg har prøvet at gå ind i den menu der hedder Opsætning af Universel Fjernbetjening, men heller ikke her har den nogen effekt. Ved ikke om det er meningen, at Smart Remoten kun skal bruges hvis man har flere Samsung enheder, eller om jeg bare ikke kan finde ud af, at bruge den... Eller om den er i stykker?

Selve tv'et har desværre også noget clouding (eller, det har det fået her efter 3-4 dages brug), men det ved jeg ikke om jeg orker, at skulle have tv'et returneret for (det er købt hos Komplett, så det skal sendes til Norge hvis det skal returneres). Hvis Smart Remoten til gengæld heller ikke virker, så vil jeg brokke mig og måske i det mindste bare få den byttet.
Smolle skrev:Jeg har for nylig købt et Samsung UE55JU7005 og der følger to fjernbetjeninger med: En helt 'almindelig' fjernbetjening, som virker upåklageligt og så den såkaldte 'Smart Remote'. Sidstnævnte kan jeg dog ikke få til at virke. Ved ikke om det bare er mig, der ikke har forstået hvordan den skal bruges, men som det er lige nu, så sker der kun noget hvis jeg trykket på tænd/sluk-knappen. Alle andre knapper har tilsyneladende ingen effekt.

Jeg har prøvet at gå ind i den menu der hedder Opsætning af Universel Fjernbetjening, men heller ikke her har den nogen effekt. Ved ikke om det er meningen, at Smart Remoten kun skal bruges hvis man har flere Samsung enheder, eller om jeg bare ikke kan finde ud af, at bruge den... Eller om den er i stykker?

Selve tv'et har desværre også noget clouding (eller, det har det fået her efter 3-4 dages brug), men det ved jeg ikke om jeg orker, at skulle have tv'et returneret for (det er købt hos Komplett, så det skal sendes til Norge hvis det skal returneres). Hvis Smart Remoten til gengæld heller ikke virker, så vil jeg brokke mig og måske i det mindste bare få den byttet.
Du har ikke læst i brugervejledningen.
jng skrev:Du har ikke læst i brugervejledningen.
Jo, det har jeg ellers, flere gange, både på dansk og på engelsk, men uden at finde noget.
wizdk skrev:På smart Remote skal du holde return/exit og extra knappen ned til der kommer et billed i nederste venstre hjørne
Det virkede, tak :)
Det er altid en god ide at læse brugervejledningen grundigt.... !:(
SmartRemoten er langt bedre end standard remoten, idet den anvender Bluetooth-teknologi; - du behøver ikke pege på tv'et - du kan faktisk styre tv'et fra en anden stue, hvilket er på højde med B&O teknologi. Standard remoten er det simple og forældede infrarøde - som jo som bekendt kræver at man skal pege direkte på tv'et...
mvh.