Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nogen som har tilsluttet ekstern soundbar eller surroundanlæg og kan svare mig på om man har disse problemer?:

Har en soundbar tilsluttet tv’et og når lydoutput på tv’et skifter fra PCM til Dolby D (dvs. f.eks. når man skifter fra DR1 til TV2 på YouSee kabeltv) kommer der hver gang et tydeligt skrat i min soundbar (det lyder ikke sundt for højttaleren).

Oplever ofte at soundbaren pludselig står tændt (selvom tv’et er slukket) – dvs. tv’et må via HDMI ARC give nogle fejlsignaler, når tv’et er slukket.

Har nu en del gange oplevet at tv’et pludselig tænder af sig selv (måske det har noget med min tilsluttede soundbar at gøre).
thg skrev:Nogen som har tilsluttet ekstern soundbar eller surroundanlæg og kan svare mig på om man har disse problemer?:

Har en soundbar tilsluttet tv’et og når lydoutput på tv’et skifter fra PCM til Dolby D (dvs. f.eks. når man skifter fra DR1 til TV2 på YouSee kabeltv) kommer der hver gang et tydeligt skrat i min soundbar (det lyder ikke sundt for højttaleren).

Oplever ofte at soundbaren pludselig står tændt (selvom tv’et er slukket) – dvs. tv’et må via HDMI ARC give nogle fejlsignaler, når tv’et er slukket.

Har nu en del gange oplevet at tv’et pludselig tænder af sig selv (måske det har noget med min tilsluttede soundbar at gøre).
Bruger optisk til lydoutput (ikke sammenligneligt med HDMI-ARC desværre), og der er ingen "skrat" ved skift imellem formater (PCM, DD, DTS osv.).

Hvad angår den pludselige "tænding," så har jeg mistanke til HDMI-CEC (https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC) implementeringen i TV'et, da jeg ved flere lejligheder har oplevet det samme når f.eks. min computer (tilkoblet via HDMI) går i Standby, så tænder TV'et. Jeg har sidenhen indstillet Bravia Sync således at HDMI-enheder ikke kan tænde TV'et, og ikke oplevet den pludselige "tænding" efterfølgende (~1 uge) - Det er for tidligt til endelige konklusioner herom.
Torben Rasmussen skrev:Jeg har 2 gange oplevet, at TV'et tændte sig selv, men det skete lige efter at det var blevet slukket. Jeg har kun SPDIF-tilslutning til min soundbar og her er der ikke skrat i lyden.
Problemet med at det tænder af sig selv efter at man lige har slukket det har jeg også oplevet nogen gange. Tror det er fjernbetjeningen der er for følsom, så tv'et opfatter som om at man har trykket 2 gange på standby knappen på fjernbetjeningen og derfor tænker jeg at det nogen gange tænder igen lige efter sluk, men mit tænder jo så også tit efter længere tid...
Som jeg har forstået det vil de helst ikke opdatere fjernsynet over OTA endnu før de mener releasen er stabil nok, så pointen er bare at de mener releasen er stabil nok til at den kan installeres, men de vil gerne have nogen mulighed for noget ekstern feedback på det.

Fx blev version 2637 smidt ud via USB download, men den "færdige udgave" 2647 blev udgivet som OTA et stykke tid efter.

Så jeg tænker det samme er gældende her, det er sådan et mini-beta release inden de udgiver den færdige version.

Edit: Nogen som foresten har bemærket de har været rimelig aktive på opdateringsfronten den sidste måneds tid? Gad vide hvor meget kodebase de deler med 2016 modellerne, skulle ikke undre mig at næsten alt pånær måske kernel/drivere er det samme.
Pulsedriver skrev:Ja, de sidste to har kun været ved USB og ikke OTA - jeg ved ikke hvorfor.
Men iflg. de udenlandske fora, skulle de alligevel komme via OTA, bare lidt senere...
Sådan er det jo snart med de fleste af opdateringerne... Synd for de mange som har givet så mange penge for tv'et og som slet ikke opdager disse opdateringer på hjemmesiden...
Tja - både og.
Dem der ikke er så "aktive" som os, har måske også bedst af at vente på en opdatering over OTA, når den ikke længere betragtes som en "beta", som TLA skriver. Det er simplere, og knap så nørdet. :)
Senest rettet af Pulsedriver 08 jan 2016, 07:52, rettet i alt 1 gang.
Nogen som oplever at EPG'en kører langsomt - dvs. når man bladrer i den, så går der lige lidt tid hver gang inden det pågældende program bliver loadet? Syntes virkelig den er sløv og irriterende!

Derudover irriterende at lyden slukkes i ca. 5 sek. når man åbner EPG'en hvorefter lyden kommer igen sammen med et svagt billede i baggrunden af det program man lige så og hvis man så går ud af EPG'en igen uden at vælge en anden kanal, så slukker lyden lige ca. 5 sek. igen O-O ;;)
thg skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg har 2 gange oplevet, at TV'et tændte sig selv, men det skete lige efter at det var blevet slukket. Jeg har kun SPDIF-tilslutning til min soundbar og her er der ikke skrat i lyden.
Problemet med at det tænder af sig selv efter at man lige har slukket det har jeg også oplevet nogen gange. Tror det er fjernbetjeningen der er for følsom, så tv'et opfatter som om at man har trykket 2 gange på standby knappen på fjernbetjeningen og derfor tænker jeg at det nogen gange tænder igen lige efter sluk, men mit tænder jo så også tit efter længere tid...
Jeg bruger ikke Sony remote , men en Bose og den kan også ind imellem opføre sig som om at jeg har trykket flere gange , så tror at det må ligge i tvèt.

Stein
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 102