Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jackal^
Efter noget læsning omkring Plasma tv, er jeg gået hen og blevet lidt interesseret i et Pana PZ70 tv.

Og da jeg lige har haft en samtale med Jan fra Geco.dk omkring PZ70'eren og PZ700'eren og deres forskelle, så er jeg blevet endnu mere interesset.

Men da jeg faktisk ikke kender så meget til Panasonic's Plasma, så ville jeg lige høre hvad I andre bruger har af erfaringer med deres produkter og om der evt var andre producenter der var værd, at overveje?

Jeg overvejer et 50", hvor Jan anbefalte et 42", men det vil blive afgjort i aften, da jeg skal se en af mine venners nye 50" pioneer og så vurdere, hvor stort det rent faktisk er... :o

Tillægsspørgsmål:
- Nu har jeg læst noget omkring 24p, som HD er optaget i, er det noget både afspilleren og tvet skal understøtte?
- Og kan man rent faktisk se forskellen?

På forhånd tak! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, din afspiller og dit TV skal understøtte 1080p24 for at det vil virke. Det gør Panasonics TV ikke.

Ja, man kan rent faktisk se forskellen - især ved panoreringer. Jeg går ud fra at du har læst den her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Mener du ikke Panasonic PV70?
Af Jackal^
Ja, jeg har læst den pågældende artikel, men det kan da være, at jeg ikke helt har forstået den.

Men har lige snakket med en af mine venner der er sælger hos Fona og som lige har været til en Pioneer produkt præsentation, hvor de fremviste 1080p24, men der var der ikke nogen vild forskel efter hans mening, men det kan vel varierer fra person til person?

Nej, jeg mener godt nok PZ70 http://geco.dk/product.asp?product=1092&sub=5&page=1 - den kan ses på panasonics tyske side .de

Men så igen, så kan jeg faktisk ikke helt finde rundt i de forskellige modeller. PX er vist ikke i full-HD, hvor PZ modellen er, men ved ikke rigitgt noget om PV'eren?!
Af tosa
PV = PX - DVB-T

PV modellerne adskiller sig fra PX modellerne ved, at de ikke har nogen DVB-T tuner indbygget.
Af Jackal^
tosa skrev:PV = PX - DVB-T

PV modellerne adskiller sig fra PX modellerne ved, at de ikke har nogen DVB-T tuner indbygget.
Okay, jamen PZ har også indbygget DVB-T.

Men angående det 1080p24, hvem laver tv der understøtter det og ligger de ikke også i en prisklasse højere end Panasonicen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pt. er der ikke mange der laver TV med 1080p24, men som du selv nævner så er Pioneer en af dem. Sony's næste serie har også p24, men det er LCD-TV. Du skal dog passe på for selvom nogle skriver at de understøtter p24, så omdannes opdateringsfrekvensen ikke til et helt multiplum af 24 og så er du jo lige vidt...
Af Jackal^
hmmm, jamen jeg tror bare jeg hoppe på det Pana PZ70, da der jo er noget af et pris spring fra Pana til PIO med 1080p24... :((

Og nu har jeg fået set hvor stort et 50" er og ja, det er stort, men tror nok der er plads nok! :P