Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg købte i weekenden et LG UHD TV UF840v.

Jeg er egentlig lidt skuffet over billedet. Jeg synes det hakker ved hurtige bevægelser og at sort-tonen er meget grålig. Yderlig synes jeg faktisk at billede var skarpere på mit gamle LG LCD tv fra 2010.

Jeg har overvejet overnævnte modeller men er lidt i tvivl om hvilke model der fremgiver den bedste sort-tone men også det "glatteste" billede.

Jeg kan se, at JS8005XXE er kant belyst LED imod JS8005T som skulle være baggrundsbelyst LED lige som U7005TXXE. Prisen er stort set ens.

Hvilke vil i anbefale, har læst en del opslag men kan ikke helt beslutte mig.
Altså lever jo det LG tilbage. så vil jeg gerne have et nyt der har smartfunktioner, da mit gamle LG ikke har. Men jeg er i tvivl om hvilken af de 3 modeller fra samsung jeg skal vælge.
JS8005XXE & JS8005T det er den samme skærm. De er begge "kant-belyst".

Det er dog ikke en selvfølge at et kant-belyst har mere clouding, men der er større risiko.

JU7005 og JS8005 er begge gode tv. Jeg vil sige at hvis man kan få et JS8005 til 1000,- kr ekstra, så ville JEG gøre det. Jeg vil ikke give 2000 mere for JS8005.
Og..så er der noget om PeterD og "samsung had" i deres skærme..

Jeg kan selv varmt anbefale 7005, bruger den dog ikke til tv kanaler, men sortniveau og billedet generelt er super kvali og til en fornuftige penge.

og forresten stærk strømforsyning ^^ Dejligt TV

Mvh mig :)