Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey kloge mennesker!
jeg er i den situation at jeg har valget mellem de to ovennævnte modeller. Jeg skal dig betale lidt mere for Samsung skærmen. Min gamle Philips pfs8109 gik død og jeg skal ærligt indrømme at undskyldningen for at finde en ny skærm var ret lækker. Har haft dårlige oplevelser med Philips fra start til slut. Kundeservice var rigtig flinke så ikke på den del, kun produkt mæssigt. Nå men til sagen.
jeg skal primært bruge skærmen til almindeligt tv kiggeri, netflix, ps4 og lidt streaming.
smarttv delen spiller ikke den store rolle da jeg har eksterne kilder tilsluttet så som, AppleTalk, chromecast nvidia shield og ps4 + pc og en pi.
jeg har altid været imod Samsung, men kan godt lide den skærm der. Er dog bare splittet. Tvet skal bare være stabilt og fungere optimalt. Jeg har haft så mange problemer med software på Philips og vil ikke gå gennem det samme på den nye skærm. I har desværre ingen test af Samsung skærmen, kun sony 65 som er bagbelyst hvor de to jeg er i tvivl om er sidebelyste. Jeg så de to skærme i butik men det er svært at sammenligne dem når der er en skærm mellem dem. Fornemmende dog at der var lidt rendens til bleed i de billeder hvor der var sort rundt om Hvidt logo på Samsung skærmen.
hvilken skærm har i indtryk af står mest stabilt? Og hvilken har bedst billede og sikrer mig bedst i fremtiden.
Samsung tiltaler mig lidt ekstra pga twintuner og vidst nok også en bedre tv tuner samt optage funktionen som ikke er kommet endnu til sony skærmen. Og hastigheden når man navigere i epg og skifter kanaler betyder også noget for mig :)
håber virkelig i kan hjælpe mig her. :)
Stabiliteten er der nok ikke tvivl om er størst på Samsung'en. Hvis du har læst vore anmeldelser af de Samsung og Sony fra i år burde der ikke være så meget tvivl givet de ting du lægger vægt på.
Torben Rasmussen skrev:Stabiliteten er der nok ikke tvivl om er størst på Samsung'en. Hvis du har læst vore anmeldelser af de Samsung og Sony fra i år burde der ikke være så meget tvivl givet de ting du lægger vægt på.
Jeg har altid nydt at læse om jeres anmeldelser og tests siden jeg faldt over jeres side for mange år siden snart 4-5år siden tror jeg :D har også mest haft indtryk af at i bedst kan lide Samsung tv's. I din optik, og set fra jeres tests er Samsung mest stabil. Men er den det værd at ofre ekstra på i forhold til en sony som i har anbefalet? (Ved godt det er 65" i har anmeldt med lidt anden baggrund end 55")
billedkvalitets mæssigt, hvad er der så af fordele på sony kontra Samsung?
Og tak for hurtig respons, kæft i er hurtige på tasterne :D
elmicki skrev:Jeg har haft Sony'en i en uge, og har valgt at skifte den ud med en Samsung 8005. Syntes ikke at softwaren/brugeroplevelsen er god på Sony'en. Billedet er dog super...
Hvad var det der gjorde at sw på sony skærmen fik dig ti, at gå over ti, Samsung? Og synes du at det er et kompromis billedkvalitetsmæssigt?
Sonys motionsystem fungerer bedre end Samsungs, men billedmæssigt klarer de sig ellers næsten identisk. Sony har fordelen af Chromecast, men sådan en fætter koster jo kun 200 kr hvis man vil tilføje det til Samsungs model. Største ulempe ved Samsung er deres microstutter i min mening. Det er den primære grund til at jeg ikke hoppede på deres modeller da jeg selv købte.
Torben Rasmussen skrev:Sonys motionsystem fungerer bedre end Samsungs, men billedmæssigt klarer de sig ellers næsten identisk. Sony har fordelen af Chromecast, men sådan en fætter koster jo kun 200 kr hvis man vil tilføje det til Samsungs model. Største ulempe ved Samsung er deres microstutter i min mening. Det er den primære grund til at jeg ikke hoppede på deres modeller da jeg selv købte.
Man kan sige at jeg allerede har en chromecast og nvidiashield så det er ikke det der skal være afgørende :D
ville det i din mening være en bedre investering at satse på sonden kontra Samsung for ca 1500kr forskel på de to? :)
kastan skrev:
elmicki skrev:Jeg har haft Sony'en i en uge, og har valgt at skifte den ud med en Samsung 8005. Syntes ikke at softwaren/brugeroplevelsen er god på Sony'en. Billedet er dog super...
Hvad var det der gjorde at sw på sony skærmen fik dig ti, at gå over ti, Samsung? Og synes du at det er et kompromis billedkvalitetsmæssigt?
jeg afleverer først mit Sony i morgen eller torsdag. Samsung får jeg først hjem d. 13, da El-giganten først får den hjem næste uge, så kan ikke sige noget om forskel i billedet endnu.
Nu har jeg ikke nørdet helt vildt med mit tv, da vi lige er flyttet, men fik da opdateret Sony til den nyeste sw version. Kørte den sidste opdatering fra en usb nøgle, og nulstillede tv.
Nogle gange reagerer tvèt ikke når jeg trykker på fjernbetjeningen. Har oplevet at den hænger i menuerne i 20-30 sekunder når jeg er inde i indstillinger. Det er måske småting, men det irriterer mig allerede meget efter en uge.
Generelt virker den bare lidt sløv. Synd, for byggekvaliteten og billedet virker fint. Mit gamle Sony W4500 er som en formel 1 bil ved siden af
-claus- skrev:Hvordan skal det forståes med Micro stutter? Jeg syntes ikke jeg høre om det andre steder.
Er det ikke når man gamer hvor det sker i et par sekunder?

Det sker vel ikke i billedet ved udsendelser for så er det da en bytter?
PeterD skrev:
-claus- skrev:Hvordan skal det forståes med Micro stutter? Jeg syntes ikke jeg høre om det andre steder.

Det sker på min når jeg ser Discovery og ikke på andre kanaler. Har det også lidt når jeg ser fra Apple tv 4, men det er vidst en kendt fejl
Det sker på alt indhold. Micro stutter er et pludseligt hak i billedet af komplet random natur. Dvs. det sker ikke med faste intervaller, men blot fra tid til anden. Det har intet med spil at gøre.
Schmidt84 skrev:
PeterD skrev:

Det sker på min når jeg ser Discovery og ikke på andre kanaler. Har det også lidt når jeg ser fra Apple tv 4, men det er vidst en kendt fejl
Det du tænker på er judder. Det er der konstant. Micro stutter forekommer helt tilfældigt og er kun én frame ekstra. Det ser af natur ud ligesom 23.976 fps problematikken, hvor én frame indsættes hvert 41. sekund, hvilket også giver et ganske kort hak i billedet.